Upplysningsvis till alla kara och giftassugna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"bson " sa:
Jag tror inte att det är nån här inkl Phonta som eg vet vad som gäller, vi går alla på hörsägen. Det vi vet är att det inte är samma regler som i Sverige och i en ev rättstvist har vi inte mycket att sätta emot i Thailand.
Så just därför begriper jag inte varför man gifter sig i eller skriver hus på sin tjej Thailand?
Har man lite erfarenhet av relationer så vet man vad som kan uppstå och då hoppar man över den biten. Det går alldeles utmärkt att leva som sambos och äga allt själv och vill man trygga sin tjejs framtid finns andra sätt.

Det finns inget mer destruktivt för en relation än osämja om ekonomi, ser man till att ha kontroll över den och visar tjejen från början vad som gäller så blir det aldrig något tjafs.
Fördelen med att vara bestämd med detta redan från början är att då sållar man snabbt bort alla gold diggers, dom är inte intresserade av en farang som håller i slantarna. Men en tjej som är ute efter en vettig relation med lite känslor accepterar detta utan vidare.
Då kan man vara snäll och givmild på sina egna villkor och alltid ha en enkel utväg om det hettar till.
Den dagen man vill gå vidare ska det inte vara krångligt.

Förståndigt tänkt, sedan gäller det att få det att fungera i verkligheten, hur man än vrider och vänder på det har det alltid ett pris, även att vara sambo som du är - det är inte litet du spenderar per månad....du nämnde 80,000bath/månad på ett annat ställe....Dra ner till 20-30 en månad så får du se om hon är kvar.... ;D

"Jonas " sa:
Var även en länk från juristsida i den tråden att hon hade ingen rätt till mina tillgångar. Var bara att gå till Amphoen du gifte dig och skilja er.

Ta det LUGNT....felet många gör är att oroa sig för mycket utan att ha fakta på bordet! Du är ju skild från kvinnan nu, glöm alltihopa!

"Hans Svensson " sa:
Förståndigt tänkt, sedan gäller det att få det att fungera i verkligheten, hur man än vrider och vänder på det har det alltid ett pris, även att vara sambo som du är - det är inte litet du spenderar per månad....du nämnde 80,000bath/månad på ett annat ställe....Dra ner till 20-30 en månad så får du se om hon är kvar.... ;D
Hur tänkte du nu, ska jag skita i att betala hyran?
Min tjej kan absolut tänka sig en lägre levnads standard, det är jag som väljer att leva lite lyxigare men det är inget märkvärdigt vi unnar oss precis.
Lever man i en relation där tjejen inte jobbar (mitt val) så måste man alltid pröjsa, men det är skillnad på att pröjsa och att Pröjsa...

Jag har, precis som alla andra, inte ett skvatt att komma med men precis som med alla andra så hindrar inte detta mig från att skriva ett inlägg om något jag inte begriper, i alla fall. Detta var fem bisatser utan någon huvudsats och om det är någon som inte förstår inlägget, så kan jag trösta med att det gör inte jag heller.
I så motto var väl detta ett utmärkt och mycket typiskt inlägg?

"bson " sa:
Hur tänkte du nu, ska jag skita i att betala hyran?
Min tjej kan absolut tänka sig en lägre levnads standard, det är jag som väljer att leva lite lyxigare men det är inget märkvärdigt vi unnar oss precis.
Lever man i en relation där tjejen inte jobbar (mitt val) så måste man alltid pröjsa, men det är skillnad på att pröjsa och att Pröjsa...

Du skriver att det är skillnad på att pröjsa och att Pröjsa....

Du kanske menar att om man bara är där några veckor då pröjsar man...(gemen bokstav...) MEN om man är där en lång tid det är då man Pröjsar...(versal...)

Ahaa, är det så det är?

"Hans Svensson " sa:
Du skriver att det är skillnad på att pröjsa och att Pröjsa....

Du kanske menar att om man bara är där några veckor då pröjsar man...(gemen bokstav...) MEN om man är där en lång tid det är då man Pröjsar...(versal...)

Ahaa, är det så det är?
Om du hade läst lite bättre vad jag skriver så hade du inte frågat.

Forumvärden kommer nu att ta bort alla ovidkommande inlägg och angrepp i denna tråd. Var vänliga att hålla er till ämnet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp