Uppgradera till Windows 10 ?

• Trådstartare Trådstartare EV
  • Start datum Start datum

E

EV

Gäst
Microsoft rekommandera dig att uppgradera till Windows 10 , men flera har upptäckt problem
med Windows 10 . Dagligen kommer det tillbud om uppgradering som är gratis ,men gamle
program cirka 5 år går inte i samman med Windows 10 , så då kan det bli dyrt å uppgradera .

Utklipp windows 006.webp

Utklipp windows 003.webp

Ja det är ju Windows vad förväntar du dig ?
På äldre datorer kör jag med Windows 7, varför byta om det fungerar. Skillnad om det är nya då vill man ju självklart ha senaste.

Jag har hat Windows 10 i 6 månader och inte haft några problem.Dom programmen som du har problem med är det sådana gamla program som du laddat ner illegalt från Pirate bay?

Det är många som har problem med Windows 10 , dom går till baka till Windows 7 och 8.1 och problemen
är löst . Har du Windows 10 med 64 bits system , så kan du inte installera en skrivare med 32 bits system i
programmet till skrivaren , då må man köpa ny skrivare .

Utklipp windows 001.webp

Utklipp windows 013.webp

Det är många som har problem med Windows 10 , dom går till baka till Windows 7 och 8.1 och problemen
är löst . Har du Windows 10 med 64 bits system , så kan du inte installera en skrivare med 32 bits system i
programmet till skrivaren , då må man köpa ny skrivare .

Utklipp windows 001.webp

Utklipp windows 013.webp

När det gäller drivrutiner för 32 eller 64 bitarna så spelar det ingen roll om det är Windows 10 eller något annat operativsystem, dom måste bara passa ihop annars fungerar det inte.

Jag har uppdaterat flera datorer till Windows 10 och inte upplevt några problem alls. Har kört Windows 10 på den privata datorn sedan det släpptes och inte upplevt några problem. Windows 8/8.1 däremot var inte så lyckad i mina ögon. Nu är jag ingen stor Windows fantast men tack vare mitt jobb använder jag det varje dag och på så sätt fått en del erfarenhet.

Det jag däremot inte tycker om med Windows 10 är hur Microsoft näst intill tvingar på folk att uppdatera ett helt fungerande os mot något annat. Jag anser just nu att Windows 7 är det bästa Microsoft någonsin gjort. Vi får se om 10 an kan överta den platsen.

Enligt mig behöver ni inte vara oroliga för att uppgradera. Visst kan det finnas program och drivrutiner som inte fungerar men så är det alltid när nya os kommer.

En annan sak som jag inte gillar med 10an är att den skickar en massa info t.ex. surfbeteende direkt till Microsoft. Detta går att stänga av men är default påslaget. Sedan kan man undra hur mycket info som ändå skickas. Hur som helst så gillar jag inte det som alla stora företag håller på med och Microsoft är absolut inte ensamma.

Har hört att man tagit bort Media Player i W10. Förövrigt van och nöjd med hur W8.1 fungerar, så varför uppgradera?

Har hört att man tagit bort Media Player i W10. Förövrigt van och nöjd med hur W8.1 fungerar, så varför uppgradera?

Om media player är borta har jag inte reflekterat över då jag inte använder det programmet i Windows. Är dock övertygad om att Microsoft ersatt det med något annat i så fall. Internet Explorer (webbläsare) är ersatt av Edge men gör samma sak och är för övrigt lika kass i mina ögon :)

Har också uppgraderat lite motvilligt till Windows 10 - Men det visade sig snart att det var en riktigt bra uppgradering! Men fann i alla fall 2 saker, 1 bra och en dålig!!

a - De har någon skit som heter Edge, och den är bökig och hur man än gör, så kan man inte stänga av skiten. Plötsligt mitt över datorrutan så kommer det upp nya extra fönster, vilket omöjliggör allt arbete.... Den saken är urdålig tycker jag..
b - Datorn blev mycket snabbare, ingen tvekan om det. Så totalt MYCKET bättre med 10;an än 8;an..

Jag tror att där man har problem med 5 år gamla program, så kanske man skall uppdatera och ladda ner nya program, dom är ändå för gamla..

Har också uppgraderat lite motvilligt till Windows 10 - Men det visade sig snart att det var en riktigt bra uppgradering! Men fann i alla fall 2 saker, 1 bra och en dålig!!

a - De har någon skit som heter Edge, och den är bökig och hur man än gör, så kan man inte stänga av skiten. Plötsligt mitt över datorrutan så kommer det upp nya extra fönster, vilket omöjliggör allt arbete.... Den saken är urdålig tycker jag..
b - Datorn blev mycket snabbare, ingen tvekan om det. Så totalt MYCKET bättre med 10;an än 8;an..

Jag tror att där man har problem med 5 år gamla program, så kanske man skall uppdatera och ladda ner nya program, dom är ändå för gamla..
Tur att du fått hjälp av Krisisaan annars brukar du ju ta hjälp av PathaiFalang.

Edge är bara en webbläsare. Installera en annan och välj att du vill använda den så är du "av" med Edge.

Jag har google som webläsare på mina inställningar... men ändå poppar skiten upp... Men gör jag nåt fel, så får du gärna berätta mer....

Jag har google som webläsare på mina inställningar... men ändå poppar skiten upp... Men gör jag nåt fel, så får du gärna berätta mer....

Webbläsaren heter troligtvis Chrome som du menar. Google har tillverkat den. Gå in i Chrome och tala om att du vill använda den som standard webbläsare. Använder inte Chrome själv så kan inte guida dig i detalj.

Uppgradera till Windows 10 , Jag fick ny dator i går en Lenovo Thimk Pad T 420 .
Den andre dator jag köpte , en Lenovo Think Pad Edge var det fel på , så jag sände den till baka
till Billigteknik.se i Skåne . Och fick ett bra tillbud på ny data , en Lenovo Think Pad T 420 med
bra avslag i prisen .
Lenovo T 420 har
Intel Core i5 processor
8 gb ram
160 gb SSD hårdisk
Så nå skal jag uppgradera den till Windows 10 Professional , det är Windows 7 i den nå .

div. Tidaholm 005.webp

Misstag säger jag, farsans nya laptop blev automatiskt uppdaterad till w10 och det är skit jämfört med w7. Har stängt av all windows update på mina egna burkar, pilla inte på nåt som funkar...

Misstag säger jag, farsans nya laptop blev automatiskt uppdaterad till w10 och det är skit jämfört med w7. Har stängt av all windows update på mina egna burkar, pilla inte på nåt som funkar...

Tror nog att det snarare är en smaksak än att det skulle vara skit. På min laptop fungerar det utmärkt och jämfört med Windows 7 Home Edition (Premium, Basic, de flesta har/hade väl det) så är ju 10 bra mycket bättre.

Gäller bara att stänga av alla dessa Appinställingar, så har du inga problem. Kör man Windows Ultimate eller Enterprise förstår jag, en klass för sig!

Tillbaka
Topp