TV4 godnatt!

OsoPolar

Forumräv
Vi undviker extremvänstern och de grönas grova propaganda som sprids via SVT, TV4 och SR. Dock, det finns två kvalitetsprogram på SR, ”plånboken” och ”språket”. Nöjer man sig med att bara ta del av dessa två kvalitetsprogram behöver man inte ta blodtryckssänkande medicin.

Emellertid har vår son en ovana att m.h.a VPN titta på några program på TV4. Det gillar man inte på TV4 och lägger numera ut ett meddelande:
”Din region är dold. Du verkar använda en trafikanonymiliscerande tjänst som VPN eller proxy. Stäng av den för att få tillgång till TV4:s innehåll igen.
Egentligen är det ett klokt beslut av TV4 att inte sprida dyngan utanför landet.

Skärmavbild 2019-09-02 kl. 16.03.36.jpg

Skärmavbild 2019-09-02 kl. 16.03.36.webp

Senast ändrad:
Många år sedan jag slutade titta på politiskt styrd media, så jag har inte varit medveten om ändringar förrän nu.
Jag har en öppen 3BB lina. Jag gick in på TV4 Play. Jag fick upp några felmeddelanden om reklamblockerare, men det var bara att klicka på kryssrutan i övre högra hörnet så försvann de. Dokumentärer var det enda jag provade på och de kan jag titta på obehindrat, på TV4.

De flesta TV bolag köper in sina program och i avtalet med den som äger rättigheterna framgår om det gäller bara inom landet eller är fritt att sprida.
Vanligt är att den som äger rättigheterna vill göra separata avtal med olika bolag i olika länder för att tjäna mer pengar.

Tillbaka
Topp