TS fråga. Varför "Awaiting moderation" i inlägg?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pepsi

Forumveteran
Hej!
Vid vissa inlägg/svar dyker det upp ett meddelande att inlägget/svaret inte läggs ut på TS, med infon:
"Awaiting moderation". Andra svar läggs ut. Men vissa stoppas. Kanske vissa trådar, med vissa medlemmar ligger under "bevakning" ?
Tror moderatorn kan svara på det?

Med vänlig hälsning
PEPSI

Hej Pepsi

Jag är inte moderator, vad jag förstår så finns det ingen sådan på detta forum, det finns forumvärdar, hjälpredor, kökspersonal, och en Admin,
detta med "Awaiting moderation", har även jag och andra varit utsatta för tidigare, ingen förstår varför, kan ju vara så att det är något i forumsystemet? inte vet jag, tror säker Du får ett bra svar, som jag menar på, inget att bry sig om, ha det gott, Ubon :)

Hej Pepsi

Jag är inte moderator, vad jag förstår så finns det ingen sådan på detta forum, det finns forumvärdar, hjälpredor, kökspersonal, och en Admin,
detta med "Awaiting moderation", har även jag och andra varit utsatta för tidigare, ingen förstår varför, kan ju vara så att det är något i forumsystemet? inte vet jag, tror säker Du får ett bra svar, som jag menar på, inget att bry sig om, ha det gott, Ubon :)
Ja, vem vet? Moderator är väl ett annat ord för forumsvärd eller Admin. Antagligen.
Någon skall granska innehållet, är min tolkning innan det syns. Någon spärr innan frisläppa.
Kanske en bugg i TS sidan..?

Har skrivit ett svar i tråden, "Jobb för en Thaikille 20 år i Korat? Meckare".
Och tackade för hjälp från en TS medlem.
För ca 1 timme sedan. Står fortfarande under "Awaiting moderation".
Sååå något fel verkar det vara på TS forumet.. :)

Har skrivit ett svar i tråden, "Jobb för en Thaikille 20 år i Korat? Meckare".
Och tackade för hjälp från en TS medlem.
För ca 1 timme sedan. Står fortfarande under "Awaiting moderation".
Sååå något fel verkar det vara på TS forumet.. :)

Pepsi

Så rätt Du har, visst är det något konstigt? städer kan förstöras på en dag, men dom byggdes inte på en dag, ser Du skillnaden? samma sak, en fotbollsspelare, ett proffs, han sparkar iväg bollen mot sitt tänkta mål, bollen går inte alls åt det hållet, den går helt fel väg, är det då fel på spelaren? eller underlaget? kanske det är fel på bollen? eller en dålig tränare? som en boll, många gånger går inte bollen den väg man själv vill,
då får man analysera, var kan felet ligga, Pepsi, ligg lågt i detta, detta löser sig självt över tid, ha det gott, Ubon :)

,

SÄPO inblandade? hoppas jag verkligen, Forumet klarar sig bra utan amatörer...hos Ubon står dessa amatörer inte högt i kurs.
Vem vet? Kanske han som nämnde SÄPO.. :confused:
Denna tråd är en fråga är gällande 'Systemmeddelanden'.. Inte för en som måste förstöra trådar. Tack.
Tråkigt att det är samma person varje gång som förstör..

Frågan var "Awaiting moderation". Inget annat.. :wai::wai::wai:

Ja, vem vet? Moderator är väl ett annat ord för forumsvärd eller Admin. Antagligen.
Någon skall granska innehållet, är min tolkning innan det syns. Någon spärr innan frisläppa.
Kanske en bugg i TS sidan..?

Nej Pepsi, moderator/forumvärd är 2 skilda saker, nu tror jag bestämt att det har släppt i avloppet, Du skrev ett tack som inte kom med, är det detta så är saken löst, ha det gott, Ubon

Tack @UbonBorge för tipset.. :thumbsup::thumbsup:
Med vänlig hälsning
PEPSI

Pepsi, idag kl 08:08 Anmäl

Nej Pepsi, moderator/forumvärd är 2 skilda saker, nu tror jag bestämt att det har släppt i avloppet, Du skrev ett tack som inte kom med, är det detta så är saken löst, ha det gott, Ubon

Tack @UbonBorge för tipset.. :thumbsup::thumbsup:
Med vänlig hälsning
PEPSI

Pepsi, idag kl 08:08 Anmäl
Skiten i röret har släppt... Men vet fortfarande inte varför stoppet uppstod?
Det var just den frågan jag ställde.. Inget svar från någon forumsvärd..
Kommer kanske någon gång?
:wai::wai::wai::wai:

Skiten i röret har släppt... Men vet fortfarande inte varför stoppet uppstod?
Det var just den frågan jag ställde.. Inget svar från någon forumsvärd..
Kommer kanske någon gång?
:wai::wai::wai::wai:
Vi forumvärdar har lite annat att göra än att vara inloggade här dygnet runt och därför måste man ha lite tålamod. Vi har familjer och ett annat liv utöver detta.

Forumvärd och Moderator är samma sak och Admin kan ge oss olika behörigheter. Global Moderator har behörighet att redigera och ändra i samtliga tavlor samt att utfärda varningar alt avstängningar. Detta gör vi efter att ha varit i kontakt med varandra. En vanlig moderator kan enbart hantera den eller de tavlor som denne har fått tilldelad. Både @Micke.T och undertecknad är Globala Moderatorer.

Vad gäller vänta på godkännande är det vissa spärrar som finns inlagda i systemet för att inte vad som helst skall kunna postas, t ex vissa ord som kan tolkas som rasistiska eller snuskiga. Denna spärr måste vi ha för att olagliga inlägg inte skall kunna postas. Vi gör sedan en bedömning om inlägget i fråga är OK eller inte, ett larm kommer upp på vår startsida.

Hoppas att detta rätade ut några frågetecken.

// Berra

Kanske kommer, men varför nu ett svar, problemet löst, nu går vi vidare, ha det gott Pepsi...:)
Ja... Allt som anses vara störande skall läggas bakom en... Så svaret på "Awaiting moderation", lär nog dröja.
Som medlem vill jag gärna veta varför ett info dyker upp när jag skriver bara. Det kan väl inte vara så svårt att svara på från TS? Det fanns en forumsvärd som var moderator/forumsvärd aktiv, medan frågan fanns och inga svar. Ber jag någon sluta tracka mig så svarar forumsvärden bums... Att jag skall ta det lugnt i princip.
Det var en teknisk fråga gällande hur systemet fungerar på TS.
Förstår dig @Ubon ! Jag skall lägga ner en fråga för att inte reta upp någon.. Men det var en teknisk fråga. Inte om någon person.. Du är smartare än många här.. :wai::wai::wai: Du som jag har fattat hur det funkar... :wai::wai::thumbsup:

Vi forumvärdar har lite annat att göra än att vara inloggade här dygnet runt och därför måste man ha lite tålamod. Vi har familjer och ett annat liv utöver detta.

Forumvärd och Moderator är samma sak och Admin kan ge oss olika behörigheter. Global Moderator har behörighet att redigera och ändra i samtliga tavlor samt att utfärda varningar alt avstängningar. Detta gör vi efter att ha varit i kontakt med varandra. En vanlig moderator kan enbart hantera den eller de tavlor som denne har fått tilldelad. Både @Micke.T och undertecknad är Globala Moderatorer.

Vad gäller vänta på godkännande är det vissa spärrar som finns inlagda i systemet för att inte vad som helst skall kunna postas, t ex vissa ord som kan tolkas som rasistiska eller snuskiga. Denna spärr måste vi ha för att olagliga inlägg inte skall kunna postas. Vi gör sedan en bedömning om inlägget i fråga är OK eller inte, ett larm kommer upp på vår startsida.

Hoppas att detta rätade ut några frågetecken.

// Berra
Hej Berra! Kan du då svara på varför mitt svar i ett inlägg i en tråd jag skapat blev stoppat?
Jobb för en Thaikille 20 år i Korat? Meckare , Inlägg #11..
Jag tackade för informationen i ett samtal.

Vore trevligt att få reda på vad spärren för mig är. :confused::confused::confused:

Vad uppfylls i dessa kriterier för att stoppa mig för att svara på TS?
Verkar ligga en personlig spärr på mig som person i så fall... ;) :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Hej Berra! Kan du då svara på varför mitt svar i ett inlägg i en tråd jag skapat blev stoppat?
Jobb för en Thaikille 20 år i Korat? Meckare , Inlägg #11..
Jag tackade för informationen i ett samtal.

Vore trevligt att få reda på vad spärren för mig är. :confused::confused::confused:

Vad uppfylls i dessa kriterier för att stoppa mig för att svara på TS?
Verkar ligga en personlig spärr på mig som person i så fall... ;) :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Det gör det uppenbarligen inte eftersom du kunde posta detta utan problem, eller hur?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp