Träning

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Träning här i värmen i Thailand ses som många som något riktigt ont, bättre att sitta i skuggan och svalka sig med en kall öl.

För mig personligen så är träning en del av min livsstil och inget jag kan vara utan. Fysisk styrka ger psykiskt välbefinnande.
Många tror ju att man i äldre dar inte kan utveckla muskler och det är till viss del sant då testosteron nivån inte är vad den var i unga år men med bra kosthållning och regelbunden träning går det att få bra resultat även om man är gubbe.
Med regelbunden träning menas minst 3-4ggr/vecka.

En mycket viktig anl till att träna som inte många tänker på är att när man tränar hårt så bryts muskel celler ner, sen bygger kroppen upp nya muskelceller igen och denna läknings process påverkar inte bara muskel celler utan även andra celler i kroppen så regelbunden träning hämmar sjukdomar och för tidigt åldrande.

Ett litet exempel

Jo vad jag sett är du extremt välklippt, high light som tjejen säger ;D ;D ;D

Tycker det ser bättre ut än dessa fjantpellar som sparar ett par spridda och två i klunga ;D

farlanger.
det ar aldrig for sent att borja trana,man tappar ca 50 % i styrka muskler nar ar pensinar,ar man otranad och borjar trana regelbundet so kan muskelstyrkan oka med ca 30%.trana kondition racker det med att promenera,man vinner inte so mycket i att springa,det ar marginellt,pofrestningar po knan,m,m,nu talar jag om medelolders man,kvinnor.har sjalv varit elitidrottsman i friidrott ,har val lite koll po traning.ar sjalv en korpmotionar idag.

Blir minst en timme om dagen när man är i Thailand och då helst mitt på dagen så det rinner av en ordentligt. Här hemma blir det lite si och så med det men tar igen det i Thailand

cyklade ca.17 km i hårt tempo igår , idag fick jag massage av min gumma , fy fa... vad ont i lårmusklerna jag har idag . I morgon blir det bara en halvtimme så musklerna läker ::)

Dom hade uppnat ett Tonys gym uppe på Pratumnak får nog ta mig dit och kolla in det.

Mina bästa herrar, om ni inte låter bli att skriva så här utanför Dude blir vi tvungna att radera inläggen alt låsa trådarna.

I all välmening // Berra

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp