Thailändska favoriträtter!!

"Kycklingen " sa:
Min favorit rätt är kyckling med gul curry och kokosmjölk.
Jag tycker även om vanlig stekt griskött med vitlök.
Kryddningen är lagom när det börjar droppa ur näsan.

Precis, mycket bra mot förkylningar. Det rensar upp i hela snoken. ;D

"legolas " sa:
Zääta, ditt orosmoment, vad ända in i glödheta helvete är det för maträtt, eller kanske det är ett vapen?? kan du förklara, så jag kan hålla mig borta när detta närmar sig min ytterdörr!!

Legolas, De är nog redan innanför din ytterdörr....ofriterade :wai:

Haha så är det nog, dom ligger nog under soffan och lurar Legolas.
Annars så skickar jag ner några sådana till dig friterade och extra knapriga.

Jag kan inte namnen på maträtterna men jag gissar att bild nr 6 och 8 är efterrätter.

Är bilderna " Isaanmat"?

Legolas, det berodde inte på ointresse utan ren okunnighet. Jag kan villigt erkänna det, har ju inte frugan till hands som hjälp. Tom Kha gai borde jag ju ha känt igen, but you can´t win them all. :'(

Jag håller med Berra.. det var härliga bilder men jag är kass på namn. Får väl plugga, på maträtter lite bättre till nästa gång. Nu kan jag ju en del tack vare dig :wai:

"legolas " sa:
Nä ärligt talat !! lägg inte kraft på att lära detta.. det är fullständigt meningslöst vetande. Det är viktigare att veta namnet på baren och adressen och va sjutton hette hon den där snygge madammen.... Va kostar bärsen eller groggen och hur fasen hittar jag tillbaka till hotellet.
hahahahaha
;D ;D ;D ;D

Det där med att hitta tillbaks till hotellet kan jag nu, jag tar alltid med mej ett visitkort. :thumbsup:

Legolas:
Detta är säkert likadant som du hade på bild nr. 6

Godis.webp

Absolut, legolas. Moo eller Gai. Räkorna skippar jag också. Men jag äter gärna jam med goong och Bamuk, det är jäkligt gott. Och för att inte tala om grillade räkor, inte helt fel eller hur?

Tycker det är gott när man har räkor i pad thain när man lagar den själv här i sverige.

"legolas " sa:
Skall man gå efter nivån/antalet svar här på forumet, i alla fall på denna tråd, så är alla killar här "barhoppare", och har ingen fast thailändska vid sin sida. INGEN har svarat och namngett någon maträtt.

Men skitsamma det va la inte kul antar jag. men om det finns någon blyger där bland Er, så håller jag mitt löfte och ger Er namnen i alla fall på maträtterna:

Bild 1 - Pat pak say moo
bild 2 - Kanum yihn
bild 3 - Khaunioo dam
bild 4 - Nam yaa kanum yin
bild 5 - Tom yam gaaj
bild 6 - har jag redan berättat ovan
bild 7 - vete skam, har inget svar till Er..
bild 8 - kanum one....

Så nu vet ni vad ni skall hålla Er undan... ducka i tid är ett bra tips...hahaha!!

Hej Bild 2 kallas i folk mun för spagethi issan
riktigt gott till som tam utan den rutna fisken ;)

glimten66

Det äter vi ofta

Pla nil (thai ånga fisk ) med chilisås.
kanom jeen (risnudlar) med massor grönsaker . :thumbsup:

Höst 2010 hemma. 003.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp