Thailanda kung

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Sitter och kollar lite om Kungen och undrar vem kommer att efterträda honom. Han har ju 4 barn. Där två har strulat runt med skilsmässa och så. Dom övriga två Maha Chakri Sirindhorn, och Chulabhorn hittar jag inte så mycket om. Kan man tänka sej en kvinnlig tronarvinge?
Rolf

"Rolf " sa:
Sitter och kollar lite om Kungen och undrar vem kommer att efterträda honom. Han har ju 4 barn. Där två har strulat runt med skilsmässa och så. Dom övriga två Maha Chakri Sirindhorn, och Chulabhorn hittar jag inte så mycket om. Kan man tänka sej en kvinnlig tronarvinge?
Rolf

Övervägande av folket vill väl ha en kvinnlig arvinge men om det blir så är ju en annan sak.

Ser i CM rglerna att jag inte får skriva något illa om Thailändska kungafamiljen.. så mitt inlägg gäller alla kungar! då blir det inte Bara thailändska Kungafamiljen utsatt för mitt tidigare inlägg.. :) ;)

"Kycklingen " sa:
Övervägande av folket vill väl ha en kvinnlig arvinge men om det blir så är ju en annan sak.

Jasså, vill de ha det, visste jag inte. Men enligt konstitutionen är det väl omöjligt för en kvinna att beträda tronen som regent, eller statshuvud i Thailand...eller? Skulle väl vara då om det inte finns manlig tronföljd.

Tycker det är charmigt med Kung, Drottning, Prinsessor..., så glyttig är jag ;D

Mvh Peter :wai:

"insayt " sa:
Jasså, vill de ha det, visste jag inte. Men enligt konstitutionen är det väl omöjligt för en kvinna att beträda tronen som regent, eller statshuvud i Thailand...eller? Skulle väl vara då om det inte finns manlig tronföljd.

Tycker det är charmigt med Kung, Drottning, Prinsessor..., så glyttig är jag ;D

Mvh Peter :wai:

Jag vet bara att den ena prinsessan ska vara väldigt popuär, många vill hellre att det blir hon än prinsen som tar över tronen. Det beror ju inte på manligt eller kvinnligt bara att prinsen inte är populär.
Men tror som dej att det är omöjligt i dagsläget i allafall.

Ja att ärva makt och pengar.. det är väldigt "Glyttigt" enligt folk med fötterna på jorden, och sunt förnuft :)

hej

va jag förstått så e de redan klart att prinsen kommer att ta över men som ni söger så e han inte så popuär bland thailändarna
prinsessan däremot e otroligt populär bland folket......

Sen så gillar ju prinsen inte oss faranger så mycke heller av vadja har hört ..
men sen e de ju så att de finns många generaler som tjänar stora pengar på turisterna så vi får väl se va som händwer ja vet ju bara de som ja o mina thai vänner har diskuterat om detta men får tyvär inte skriva om de här om ja har förstått Chai mais stadgar

glimten66

"glimten66 " sa:
hej

va jag förstått så e de redan klart att prinsen kommer att ta över men som ni söger så e han inte så popuär bland thailändarna
prinsessan däremot e otroligt populär bland folket......

Sen så gillar ju prinsen inte oss västerlänningar så mycke heller av vadja har hört ..
men sen e de ju så att de finns många generaler som tjänar stora pengar på turisterna så vi får väl se va som händwer ja vet ju bara de som ja o mina thai vänner har diskuterat om detta men får tyvär inte skriva om de här om ja har förstått Chai mais stadgar

Det du skiver är vad jag har hört också.
glimten66

Glimtström din gamla hippie,

Vi skippar gamla regler.. kör hårt bara! ..Jag tar på mig ansvaret om ni vädrar era åsikter :thumbsup:

Vi ska aldrig känna oss tvingade att hålla oss inom vissa ramar.. Va fan , vi lever på 2000 talet. /gazton

ps kyckling. Jag såg ditt inlägg efter mitt.. Strunta i fåniga regler..

Hej Hönan ''

då har vi nog hört typ samma saker
vi har haft många o långa diskutioner om detta Den nuvarande ledaren e älskad men den andra........

glimten66

Hej glimten66.
Jo du den andra har jag bara hört negativt om, nästan så dom är rädda om han får ta över.

"Kycklingen " sa:
Hej glimten66.
Jo du den andra har jag bara hört negativt om, nästan så dom är rädda om han får ta över.

Det stämmer bra de för många av dom har ju sin försörjning genom oss påolika sätt

Legolas,

Visst respekterar jag Thais beundran för kungen. Och inte ska vi skjuta på sittande fågel. Men nog kan man sikta lite vid sidan om?
Faktum är att jag tror kungen själv räknar med detta. Det borde han göra med tanke på:

Att ha en privat Förmögenhet på 35 Miljader dollar visar han ju verkligen att han förstår hur de fattiga har det.
Att gifta sig, och skaffa barn med sitt eget kusinbarn tycker jag talar för sig självt .
Att ha Amerikanskt medborgarskap tyder på en genuin kärlek till det egna landet.

:wai:

Det är mycket som glimtengubben säger stämmer, i våran fam. har det gått samma diskutioner ang. kungafamiljen, i slutänden blir det prinsen som övertar tronen och enligt traditionen, frun så säger hon också att prinsen mest är ute efter pengarna som finns inblandade i kungahuset, hon har sagt till mig att han har en liten speldjävul i sig, men om han har en spelskuld till någon vet hon el. jag inget om... >:(

Självklart tycker jag också det är lite synd att prinsessan inte får överta tronen, med tanke på hur älskad hon är av Thaifolket, om jag säger OM!, frun har också sagt att om prinsen kommer på tronen, så blir prisessan tvungen att lämna Thailand och bosätta sig någonstans i Asien, hon har sagt till mig att det i så fall blir Kina som blir hennes nya land... :(

Jo-Be

LONG LIVE THE KING OF THAILAND!!!

Legolas,

Jag håller med dig till 100 %. När man ser hur nästan alla Thai älskar sin kung så man nästan rörd. Se bara på alla bilder som finns överallt. Full respekt från min sida.

Men visst är jag orolig över vad som kommer att hända och vem som kommer att ta över. Vad händer i landet och vad händer med oss farlanger? Det finns många frågetecken att räta ut. Jag är t ex inte villig att flytta ner för gott innan man vet. Thailand med dess folk och kultur har min oinskränkta kärlek och respekt, men försiktighet är nog på sin plats.

Bra där Berra det är en känsla som smyger sej på. Vad händer?
Hovskepsis mot Thailands tronföljare
London

Somliga i hovet i Thailand ser ogärna att kronprins Vajiralongkorn tar vid efter åldrige kungen Bhumibol Adulyadej, skriver brittiska tidningen The Guardian som läst Wikileaks-läckta papper från USA:s Bangkokambassad.
I en rapport uppges höga hovföreträdare ha sagt att prinsen förvisso blir kung men att det nog "vore bättre för landet om annat kunde ordnas". Prinsens privatliv och anade band till förre premiärministern Thaksin Shinawatra läggs honom till last. :-\

Rolf

Jag har full respekt för det svenska kungahuset också, men inte på samma sätt som för det thailändska. Vår kungafamilj är bland det bästa när det gäller representation och reklam för Sverige.

Long live the kings!! :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

B
Svar
64
Visningar
8 K
N
A
Svar