Thaiforumet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymius

Gäst
Hej alla, ser att ni är otåliga!

11 kapitel är klara och Ling håller på att gå igenom dem, så bara vi får klartecken så kommer han att släppa de färdiga delarna, om han tycker att de är bra vill säga. I slutändan så är det ju han som bestämmer och jag håller på med mycket mer, så det finns inget slut på detta, hade jag tänkt.

11 kapitel tänker jag att ni har lite att göra ett tag ;)

Mvh insayt :wai:

Äntligen ska bli kul o se va det e du har satt ihop kanske går lättare o lära sig några nya ord här

har ju en del material som ja brukar kolla ibland men oftast ligger dom o samlar damm bara så hoppas etta e bättre

micke

"glimten66 " sa:
Äntligen ska bli kul o se va det e du har satt ihop kanske går lättare o lära sig några nya ord här

har ju en del material som ja brukar kolla ibland men oftast ligger dom o samlar damm bara så hoppas etta e bättre

micke

hee..., det är ju inget lexikon jag satt ihop, utan med hjälp av materialet är det tänkt att du skall lära dig alfabetet samt vokaler, hur ord är uppbyggda och hur man skriver, de olika tonmarkörerna samt lära dig att läsa och tala.

Vill du leta nya ord, så leta i lexikonet på denna sida...hee ;)

insayt :wai:

"Insayt " sa:
Du är rolig du, du har redan bestämt dig för hur det kommer att bli och då kommer det att bli så oavsett.

Nej då har inte bestämt någe än men det va ju ungefär så du mena me ditt svar till mig

Nä glimtan naturligtvis måste man ju börja med abc, men det finns ju annat också, lugn bara. Det är ju fritt att välja vad man vill, tycker du att ABC är tråkigt eller att du tycker att du inte behöver det så hoppa över det!

Men jag tycker inte att det är speciellt lönsamt att redan nu sitta och spekulera om något som inte ens har börjat.

Just nu finns 11 kapitel och jag jobbar på mycket mer, så alla kommer säkert att få glädje av något.

Jag är medveten om att många säkert byggt upp förväntningar och skapat sig en bild av hur de vill att det skall vara och det är farligt att göra det, utan gå in i det med öppna ögon. För har man förutfattade meningar och redan bestämt sig för hur man inte vill att det skall vara kommer det med all säkerhet att bli det oavsett.

Så ta dig en kall ööl nu och slappna av så skall du se att det kommer att bli bra ;D

"Insayt " sa:
Nä glimtan naturligtvis måste man ju börja med abc, men det finns ju annat också, lugn bara. Det är ju fritt att välja vad man vill, tycker du att ABC är tråkigt eller att du tycker att du inte behöver det så hoppa över det!

Men jag tycker inte att det är speciellt lönsamt att redan nu sitta och spekulera om något som inte ens har börjat.

Just nu finns 11 kapitel och jag jobbar på mycket mer, så alla kommer säkert att få glädje av något.

Jag är medveten om att många säkert byggt upp förväntningar och skapat sig en bild av hur de vill att det skall vara och det är farligt att göra det, utan gå in i det med öppna ögon. För har man förutfattade meningar och redan bestämt sig för hur man inte vill att det skall vara kommer det med all säkerhet att bli det oavsett.

Så ta dig en kall ööl nu och slappna av så skall du se att det kommer att bli bra ;D

Som ja sa förut har inga förutfattade meningar om detta överhuvetaget tar det som det kommer

Det är med blandade känslor som jag väntar på starten.
Kan jag ta in det som du kommer att förmedla? År ju inte så jäkla brigt längre.
Det här med konsonanter och vokaler har jag aldrig fattat.
Jag är glad om jag kan säga Hej pch Tack för hjälpen.
Men jag ska försöka det kommer ju att göra livet lättare när vi kommer ner.
Så kör på du.
mvh Rolf

"Rolf " sa:
Det är med blandade känslor som jag väntar på starten.
Kan jag ta in det som du kommer att förmedla? År ju inte så jäkla brigt längre.
Det här med konsonanter och vokaler har jag aldrig fattat.
Jag är glad om jag kan säga Hej pch Tack för hjälpen.
Men jag ska försöka det kommer ju att göra livet lättare när vi kommer ner.
Så kör på du.
mvh Rolf

Jag kan ta en extra runda med dig där nere Rolf tillsammans med lite kall öl! ;D

insayt

"ragnela " sa:
Insayt o Rolf!

Jag vill också vara med! Men utan öl. Kanske en kaffe jenn?
ragnela, du är klok som en pudel. Kaffe är nog bätter. Klart att du ska med.
Hade nog tänkt att lura med G också.
För var ska sleven va om inte i grytan :)

"legolas " sa:
jag tycker att det skall bli kul med allt detta. och jag tycker att du troligtvis gör och kommer att göra ett fantastiskt arbete. Det kommer troligtvis att finnas ett stort antal "olika" elever som kommer att härja här, med olika krav och önskemål. Och det kanske är tufft att tillgodose allas önskningar på en och samma gång... Så man får hoppas på att folk kommer att ha tålamod.

En grupp av elever kommer troligtvis att vara som mig tror jag, typ Glimten66 verkar ju fika efter det jag fikar efter d.v.s. att lära sig en gäng meningar och uttryck som man kan ha glädje av i Thailandet och i en massa olika situationer.

jag själv vet inte hur långt jag kommer att komma i att lära mig thailändska.... Jag vill beställa maten eller taxin. Men sedan svarar servitörer eller taxichauffören och det är snabbt "good night" för mig för jag fattar ingenting.... Frågan är om man har kraften att gå vidare i språket och lära sig, eller om man skall låta sig nöjas med att kunna beställa men inte kunna fullfölja konversationen....

jag ser fram emot att lära mig lite goa meningar, och sedan några goa svar. och så får man ta det ifrån där...
Lycka till Insayt.....

legolas

Legolas där e vi lika ABC e inte direkt va ja behöver men förstår ju att det finns många som vill lära sig de ok...

För mig räcker det om ja kan konversera lite lätt me folk o för de behövs inget ABC men alla e olika just abc finns det hur många sidor som helst om här på nätet men okey kan va kul o få det på svenska för dom flesta sidorna e ju på angrit

Tack Rolf!

Vill bara tala om att vi just varit o badat i havet. Underbart, ljuvligt. Rent o klart. Och varmt. För att få detta att passa in i den här tråden kan man ju tänka sig att en glad kropp får ett skärpt huvud och det behöver vi ju för att lära oss Thai. (Gick anknytningen bra?)

"ragnela " sa:
Tack Rolf!

Vill bara tala om att vi just varit o badat i havet. Underbart, ljuvligt. Rent o klart. Och varmt. För att få detta att passa in i den här tråden kan man ju tänka sig att en glad kropp får ett skärpt huvud och det behöver vi ju för att lära oss Thai. (Gick anknytningen bra?)

Ragnela då ska du veta att här hemma e det nollgradigt o fick skrapa rutan för första gången när ja körde tanten i morse Nau makk

"glimten66 " sa:
Ragnela då ska du veta att här hemma e det nollgradigt o fick skrapa rutan för första gången när ja körde tanten i morse Nau makk
Om man inte ligger i gillestugan med en sprakande brasa. Varmt och skönt :D :D
F@n va det är slitsamt att va pensionär :D

Insayt, det ser helt ok ut :D
Kollade lite på det
Det svåra är att veta var ett ord slutar och ett annat börjar, men jag har börjat få kläm på det efter att ha pluggat läsning ett bra tag, jag har en 40-60 lektioner i läsning, dock så kan det vara svårt med uttalen och sen komma ihåg vad orden betyder

Keep up the good job ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp