Thaibilar?

Läste någonstans att Thailand skall börja tillverka egna elbilar, någon som vet mera?
Menar du ett eget bilmärke eller att dom skall producera elbilar, sistnämda stämmer iallafall.
Första El mercan rullar ut i slutet på året står det i artikel, också att Thailand är 10:de störst i världen på bilproduktion.

By end of 2022, a fully-electric Mercedes-EQS will roll off a production line in Bangkok to mark another milestone in Thailand’s remarkable journey from conventional automaking hub to regional frontrunner...

Menar du ett eget bilmärke eller att dom skall producera elbilar, sistnämda stämmer iallafall.
Första El mercan rullar ut i slutet på året står det i artikel, också att Thailand är 10:de störst i världen på bilproduktion.

By end of 2022, a fully-electric Mercedes-EQS will roll off a production line in Bangkok to mark another milestone in Thailand’s remarkable journey from conventional automaking hub to regional frontrunner...

Menar det jag skrev!:kaffe::beer:

Menar det jag skrev!:kaffe::beer:
Ja jag tror inte att Thailand som nation skall tillverka egna bilar för det var det du skrev om Thailand skulle börja tillverka egna.
Thailand har ingen statlig biltillverkning mig veterligen.
Men om du läser artikeln jag länkade så stod det om flera elbilsprojekt.

Ja jag tror inte att Thailand som nation skall tillverka egna bilar för det var det du skrev om Thailand skulle börja tillverka egna.
Thailand har ingen statlig biltillverkning mig veterligen.
Men om du läser artikeln jag länkade så stod det om flera elbilsprojekt.
Här är svaret, fick leta lite!

Här är svaret, fick leta lite!
Hade bara behövt klicka på länken jag gav innan, stod om det där, som sagt den handlade om Thailands framtida utveckling i elbilstillverkning och stod om Absolute energy med.

Tjena krappar! Hur är det med Thailand, har man någon egen biltillverkning?
Varför jag frågar är att i helgen så påstod en thaisnubbe att "Tåjjåta" Toyota är ett märke som kommer från Thailand! Jo tjena!

Thai Rung är ett thailändskt bilmärke, vet inte om de fortfarande tillverkar eller inte.
Har sett den bl.a. som taxi, suv.

/ SatanG

Orsaken att jag inte går in på Bangkok post är den var smittad förut av nått jäkla virus, hatar när det plingar till och bråkar när man skall se på någon site!

Kollar på nyheterna, 8 Mc Laren på rad bränner igenom risby, ja i Thailand är det verkligen nivåskillnader.
Undra hur många som är intjänade med knarkpengar.
Var väl här i Pattayaområdet dom grep några nattklubbägare för par veckor sen har jag för mig ja läste dom visade sig vara stora drug dealers i området och där var det Mc Larens och Lamborginis etc i garaget.
Och med kostnaden för en Mc Laren här nere låter det rimligt för nog inga pengar en nattklubb drar in ;)

Kollar på nyheterna, 8 Mc Laren på rad bränner igenom risby, ja i Thailand är det verkligen nivåskillnader.
Undra hur många som är intjänade med knarkpengar.
Var väl här i Pattayaområdet dom grep några nattklubbägare för par veckor sen har jag för mig ja läste dom visade sig vara stora drug dealers i området och där var det Mc Larens och Lamborginis etc i garaget.
Och med kostnaden för en Mc Laren här nere låter det rimligt för nog inga pengar en nattklubb drar in ;)

Nattklubb har man inte för att dra in pengar. Nattklubb har annan funktion och pengarna finns redan.

Nattklubb har man inte för att dra in pengar. Nattklubb har annan funktion och pengarna finns redan.
Ja pengar verkar det onekligen finnas.
På radio imorse, efter nattklubbsraid med många gripna fick man till slut fram vem som var ägaren, 21 årig Kines.
När man gjorde husransakan i hans condo fann man 90 miljoner baht i kontanter en Rolls Roys och flera mercor. Han åkte in och ut ur Thailand var 30 dag i sitt privat jet och uppehöll sig här på turistvisum.

Den var snygg, 1 miljon baht.

20221107_122540.webp

20221107_122612.webp

20221107_122645.webp

20221107_122718.webp

20221107_122844.webp

Tillbaka
Topp