Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Menar du ett eget bilmärke eller att dom skall producera elbilar, sistnämda stämmer iallafall.Läste någonstans att Thailand skall börja tillverka egna elbilar, någon som vet mera?
Menar det jag skrev!Menar du ett eget bilmärke eller att dom skall producera elbilar, sistnämda stämmer iallafall.
Första El mercan rullar ut i slutet på året står det i artikel, också att Thailand är 10:de störst i världen på bilproduktion.
By end of 2022, a fully-electric Mercedes-EQS will roll off a production line in Bangkok to mark another milestone in Thailand’s remarkable journey from conventional automaking hub to regional frontrunner...
![]()
Inside Thailand’s EV Revolution
From luxury cars to tuk-tuks, an electric era dawnswww.bangkokpost.com

Ja jag tror inte att Thailand som nation skall tillverka egna bilar för det var det du skrev om Thailand skulle börja tillverka egna.Menar det jag skrev!![]()
Här är svaret, fick leta lite!Ja jag tror inte att Thailand som nation skall tillverka egna bilar för det var det du skrev om Thailand skulle börja tillverka egna.
Thailand har ingen statlig biltillverkning mig veterligen.
Men om du läser artikeln jag länkade så stod det om flera elbilsprojekt.
Hade bara behövt klicka på länken jag gav innan, stod om det där, som sagt den handlade om Thailands framtida utveckling i elbilstillverkning och stod om Absolute energy med.Här är svaret, fick leta lite!
![]()
Den inhemska elbilen som ska elektrifiera Thailand
Ett helhetsgrepp på elektrifiering ska göra Thailand till ett elbilsland. Det hoppas energibolaget Energy Absolute som nu ska börja bygga elbilar, laddinfrastruktur – samt en batterifabrik.www.nyteknik.se
Tjena krappar! Hur är det med Thailand, har man någon egen biltillverkning?
Varför jag frågar är att i helgen så påstod en thaisnubbe att "Tåjjåta" Toyota är ett märke som kommer från Thailand! Jo tjena!
Räcker med två sekunder med Google.Thai Rung är ett thailändskt bilmärke, vet inte om de fortfarande tillverkar eller inte.
Har sett den bl.a. som taxi, suv.
/ SatanG
Räcker med två sekunder med Google.
Orsaken att jag inte går in på Bangkok post är den var smittad förut av nått jäkla virus, hatar när det plingar till och bråkar när man skall se på någon site!Menar du ett eget bilmärke eller att dom skall producera elbilar, sistnämda stämmer iallafall.
Första El mercan rullar ut i slutet på året står det i artikel, också att Thailand är 10:de störst i världen på bilproduktion.
By end of 2022, a fully-electric Mercedes-EQS will roll off a production line in Bangkok to mark another milestone in Thailand’s remarkable journey from conventional automaking hub to regional frontrunner...
![]()
Inside Thailand’s EV Revolution
From luxury cars to tuk-tuks, an electric era dawnswww.bangkokpost.com
Bild på den?Hahaha jag har åkt den och sett den flera gånger.
/ SatanG

Corona är slut nu, även i Thailand sedan 1 oktoberOrsaken att jag inte går in på Bangkok post är den var smittad förut av nått jäkla virus, hatar när det plingar till och bråkar när man skall se på någon site!
En sån får det bli å sen solpaneler på taket på nybyggetHär är svaret, fick leta lite!
![]()
Den inhemska elbilen som ska elektrifiera Thailand
Ett helhetsgrepp på elektrifiering ska göra Thailand till ett elbilsland. Det hoppas energibolaget Energy Absolute som nu ska börja bygga elbilar, laddinfrastruktur – samt en batterifabrik.www.nyteknik.se
Bild på den?![]()
Kollar på nyheterna, 8 Mc Laren på rad bränner igenom risby, ja i Thailand är det verkligen nivåskillnader.
Undra hur många som är intjänade med knarkpengar.
Var väl här i Pattayaområdet dom grep några nattklubbägare för par veckor sen har jag för mig ja läste dom visade sig vara stora drug dealers i området och där var det Mc Larens och Lamborginis etc i garaget.
Och med kostnaden för en Mc Laren här nere låter det rimligt för nog inga pengar en nattklubb drar in![]()
Ja den hade väl det, typ pengatvätt, för dom var som sagt stora drugdealers och där pengarna kom in stod det.Nattklubb har man inte för att dra in pengar. Nattklubb har annan funktion och pengarna finns redan.
Ja pengar verkar det onekligen finnas.Nattklubb har man inte för att dra in pengar. Nattklubb har annan funktion och pengarna finns redan.