Thai eller Svensk tjej

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Är det någon här som skulle kunna tänka sig att skaffa en Svensk tjej om er relation med er Thaitjej ev skulle ta slut?

Själv kan jag nog aldrig gå tillbaka till att ha en Svensk tjej.

Jag har funderat lite på det i sommar, inte för att vi haft några problem, men när man är ledig ser man oftare hur andra har det (då man har tid att umgås och stanna upp lite).

Jag har ju ingen dålig erfarenhet av svenska tjejer.

Jag har nog inte, som jag kommer ihåg, fallit för någon annan thaitjej än min fru (jag tycker att min thaitjej är speciell, men det tycker väl alla).

Jag och min fru lever ju med småbarn och jag hjälper till hemma med ditt och datt så tror vi lever ganska faranglikt (jag upplever många andra farang-thai förhållande, med några undantag, mer vara att mannen gör som han vill och thaitjejen gör mannen till lags).

Det som skiljer vårt förhållande från andra är nog främst åldersskillnaden och att min fru inte "håller i" planeringen. Det är jag som bokar, jag som har kalendern i huvud, jag som ringer myndigheter etc. Med svensk tjej blir det mer naturligt att hon avlastar (och kanske tar över) planeringen på gott och ont.

Jag tror jag skulle ha svårt att leva med en svensk dam i min egen ålder, finns många fördelar med lite yngre fru när man har småbarn.

Nationalitet känns inte viktig. Hoppas dock att vårt förhållande håller livet ut.

ALDRIG säger jag, inte en chans att jag tänder på en Skandinavisk kvinna , bara djäkla problem , och betydligt större än med Thai.. Min fru blir den sista kvinnan i mitt liv ...... ;D

Jag är varken lat eller vill bestämma allt men jag gillar lite hederliga könsroller mellan en man och en kvinna och det kan man fetglömma i Sverige, där har jämlikheten stigit dem åt huvudet till absurdum.
Sen finns det nog inte på kartan att jag kan få en lika snygg tjej i Sverige även om jag är en mumsbit själv ;D ;D

Jag tänkte mycket på det här när vi var hemma i sommar och jag såg kompisarna med deras madamer och singeltjejerna på gymmet (kärringar på närmare 50..) som alltid kastar lystna blickar när man tränar. Nä fy vale att byta bort min pärla mot nån av dem, vilket nerköp :thumbsdown: :thumbsdown:

Nog rädd för att gula febern är kronisk ;) ;D

"andrejsdenruskige " sa:
Det vet jag inte. Men då kanske jag måste flytta till Norge och det vill jag inte och för den delen så har jag nog inte råd att flytta till the land of the mountain monkeys.
Du som låtsasjobbar ska väl bo i Thailand ;D

Alla människor har lika värde. Så vilken nationalitet en eventuell dam har är fullständigt betydelselöst. Huvudsaken är naturligtvis att man fungerar ihop.

Europe el. asiat ?
Med erfarenhet och facit i hand så skulle det nog inte bli europeisk kvinna igen möjligtvis en asiatiska igen men kanske då från Japan har alltid varit nyfiken på deras kultur och mat. Men som läget är mellan min thailändska fru och vår glädje spridande dotter så hoppas jag på ett långt och innehållsrikt liv tillsammans, men man skall väl aldrig säga aldrig, allt kan ju rasa imorgon om olyckan skulle vara framme.. :-/

Om du kommer in på deras restauranger och får testa maten, var i Yokohama med Ro-Ro båt var svårt hitta restaurang som slæppte in vita, Japanese only, lite før rasistiskt land alltid velat åka dit innan men inte længre.

Rasister i Japan , jag som trodde det var endast Svenskar som var Rasister ;D ;D ;D

"Jonas " sa:
Om du kommer in på deras restauranger och får testa maten, var i Yokohama med Ro-Ro båt var svårt hitta restaurang som slæppte in vita, Japanese only, lite før rasistiskt land alltid velat åka dit innan men inte længre.

Detta ser man i Thailnd också " Japanese only "

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp