Teveinspelning i höst med Malou von Sivers i Phuket och Hua Hin

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Teve-inspelning_med_Malou

Gäst
Hej alla här på ChaiMai-forumet!
TV4 spelar in intervjuprogram med Malou von Sivers i Phuket och Hua Hin i slutet av november. Programmen ska spegla vår kärlek till Thailand - landet, maten, klimatet, naturen, människorna, livsstilen etc.
Vi söker nu människor som kan medverka i programmen.
Är du på plats i närheten av Phuket eller Hua Hin 22.11.-2.12.?
Har du en spännande historia att berätta?
Skicka ett mejl så tar vi kontakt med dig direkt eller svara på inlägget här på forumet.
hälsningar Tarja Ahlgren, redaktör TV4
mejl tarja.ahlgren@tv4.se

Av alla ställen ni ska göra intervjuer så väljer ni Phuket som är Thailands Mallorca och Hua Hin som är rena Alicante.
Trodde att ni ville ha det rediga Thailand.
Men det är klart, det rediga är väl inte lika uppseendeväckande.
Vad mer kan man räkna med från ett TVbolag.

Kent

"Kentbra " sa:
Av alla ställen ni ska göra intervjuer så väljer ni Phuket som är Thailands Mallorca och Hua Hin som är rena Alicante.
Trodde att ni ville ha det rediga Thailand.
Men det är klart, det rediga är väl inte lika uppseendeväckande.
Vad mer kan man räkna med från ett TVbolag.

Kent

Jag håller med, fullständigt. Vad är det för intressant med tjocka gubbar med unga tjejer?
Det genuina livet som vi faranger upplever på landsbygden eller i mindre samhällen är mycket mer intressant att belysa. Hur klarar vi en tillvaro med små omständigheter? Ofta utan kylskåp, luftkonditionering m.m. Hur tas faranger emot på landsbygden och hur anpassar vi oss?
På landet har man kanske 10-15 mil till närmaste europeiska vän varför man tvingas att umgås med befolkningen på orten. Man kan närmast likna oss vid landsflyktiga, en flykt vi valt av kärlek till landet och/eller till en kvinna.
På turistorterna behöver man inte försaka något från vår svenska tillvaro medan ett liv på landet innebär ett steg 100 år tillbaka i tiden.

Håller tveklöst med de båda föregående skribenterna. Ämnet med Phuket o s v känns verkligen uttjatat efter program som "Håkans Bar" etc. Det är många svenskar som har funnit kärleken och lyckan i Thailand och som kan ge en riktig bild om hur det fungerar bortom hotellen och barerna på diverse turistorter.

Nej TV4, låt duktiga Malou von Sivers ge sig ut på landsbygden i t ex Isaan. Där finns den verklighet som den största delen av befolkningen lever i inkl många västerlänningar med deras familjer. Förvisso finns det delar på Phuket som är oförstörda av turismen, men det är begränsat.

Jag tror säkert att det finns någon bofast där nere som gärna ställer upp och visar hur man lever i de mera avlägsna delarna av Thailand. Själv har jag hus där nere men bor med min thaiändska fru och barn i Sverige.

Ja hoppas TV4 tar åt sig av åsikterna. Men med tanke på att de avser åka till Phuket så är kanske syftet att fördomarna späs på ytterligare.

Phuket = Thailand =Phuket

Varför inte göra ett intervjuprogram med europeiska kvinnor som köper kärlek av gambiska män istället?

Nu är det dags igen. Jag vet inte för vilken gång i ordningen det skall göras ett Thailandsprogram. Det skall naturligtvis ha sitt centrum i turistorterna. Det är då lätt att förstå hur frustrerade vi blir som hittat ett annat Thailand än det runt barer och barflickor i de nu nämnda ställena. Vår frustration grundar sig på att de fördomar som vi har utsatts för, bara än en gång skall befästas. Vi är många som när vi levde med våra Thaifruar i Sverige kände blickarna i ryggen och hörde viskningarna. Det snällast som sades var kanske postorderfru. Nu bosatt i Thailand sedan ett tag så känner man ju inget av detta, det är helt andra saker vi får kämpa med här nere. De sakerna som vi kämpar med här är minst lika viktiga att belysa men de är av en helt annan sort så att säga. Men uppfattningen i Sverige består, alla Thaikvinnor är endera pr*stituerade eller vill bara hitta en utlänning att mjölka på pengar. Detta finns ju naturligtvis men vi är många hundra som lever i lyckliga äktenskap, både här i Thailand och i Sverige. Men vi skall kanske inte döma ut programmet innan vi sett mer av vad de har för syfte med den här produktionen. Och de flesta av oss bor långt från turistorterna, en del på rena landsbygden och andra i både stora och små städer.
/Anubaan

Så fantasilöst att välja Puket och Hua Hin!! Att en så bra reporter som Malou ska intervju folk på de här extremorterna är slöseri!

Jag håller med gubbarna ovan! Välj några andra platser.

Här finns ju mycket folk som bor här året runt eller övervintrar år efter år.

Intervjuer med folk i Isaan eller övriga bushen skulle ge mycket mer av det "riktiga" Thailand.

Skärpning TV!!

Det verkar som de flesta skribenterna aldrig besökt Phuket utanför strandremsan runt Patong.Det finns många lyckliga äktenskap här likson i bushen i norra Thailand och gamla tjocka gubbar som gift sig med unga thailändskor finns även i mängder i t.ex. Isaan.

OM DET FINNS GOTT OM TJOCKA GUBBAR I ISAAN SÅ FINNS DET TYDLIGEN GOTT OM TJOCKSKALLAR PÅ PHUKET.

JAG TYCKER SOM DE SOM BOR ELLER HAR HUS PÅ LANDSBYGDEN. JAG HAR INTE VARIT MYCKET I THAILAND, MEN DET JAG HAR SETT PÅ PHUKET ÄR KONSTGJORT. OM JAG NÅGON GÅNG FLYTTAR NER SÅ BLIR DET TILL LANDSBYGDEN. SÅ DÄRFÖR VORE DET TREVLIGT ATT FÅ SE ETT PROGRAM DÄRIFRÅN FÖR OMVÄXLINGS SKULL OCH INTE OM TJOCKSKALLARNA PÅ PHUKET!

KARMA TILL LANDSBYGDSFOLKET!!

"Bertil " sa:
OM DET FINNS GOTT OM TJOCKA GUBBAR I ISAAN SÅ FINNS DET TYDLIGEN GOTT OM TJOCKSKALLAR PÅ PHUKET.

JAG TYCKER SOM DE SOM BOR ELLER HAR HUS PÅ LANDSBYGDEN. JAG HAR INTE VARIT MYCKET I THAILAND, MEN DET JAG HAR SETT PÅ PHUKET ÄR KONSTGJORT. OM JAG NÅGON GÅNG FLYTTAR NER SÅ BLIR DET TILL LANDSBYGDEN. SÅ DÄRFÖR VORE DET TREVLIGT ATT FÅ SE ETT PROGRAM DÄRIFRÅN FÖR OMVÄXLINGS SKULL OCH INTE OM TJOCKSKALLARNA PÅ PHUKET!

KARMA TILL LANDSBYGDSFOLKET!!
Enligt din egen utsago av ditt besök i Phuket kom du inte längre än 50 meter från hotelet och vad vet du då om Phuket?

va fasen Phuket igen nej bättre ja får visa va det e dom feta falangerna gör i Thailand ;D
finns ju barer i alla byar mer eller mindre

En gåta för mig att man envisas med att kall Isaan för "riktiga" Thailand!! De snackar fan inte ens thai där!?

Sedan att göra reportage om gubbar som sitter i bushen och dricker öl dagarna i enda pga av att de inte har råd att bo/leva i de dyrare provinserna på sina sjukpensioner hade nog bara blivit en deprimerande historia och gränsat till lyteskomik!

"gunnarg " sa:
Det verkar som de flesta skribenterna aldrig besökt Phuket utanför strandremsan runt Patong.Det finns många lyckliga äktenskap här likson i bushen i norra Thailand och gamla tjocka gubbar som gift sig med unga thailändskor finns även i mängder i t.ex. Isaan.

Och än en gång anser gunnarg att tjocka gubbar inte har rätt till någon lycka.
:thumbsdown: :thumbsdown:
Bertil har rätt, låt folk få se hur det ser ut och fungerar på landsbygden. Skrota planerna på Phuket och Hua in, låt folk få se något nytt i stället.

"Berralund " sa:
Och än en gång anser gunnarg att tjocka gubbar inte har rätt till någon lycka.
:thumbsdown: :thumbsdown:
Bertil har rätt, låt folk få se hur det ser ut och fungerar på landsbygden. Skrota planerna på Phuket och Hua in, låt folk få se något nytt i stället.
Jag har aldrig sagt att feta falanger ej har rätt till lycka om man nu menar att höjden av lycka är att få gifta sig med en fattig dotter till en risbonde från Isaan och jämngammal med hennes mor.

"BaBoo " sa:
En gåta för mig att man envisas med att kall Isaan för "riktiga" Thailand!! De snackar fan inte ens thai där!?

Sedan att göra reportage om gubbar som sitter i bushen och dricker öl dagarna i enda pga av att de inte har råd att bo/leva i de dyrare provinserna på sina sjukpensioner hade nog bara blivit en deprimerande historia och gränsat till lyteskomik!

Menar du allvar? Skulle det vara ett bättre liv för gubbar att sitta i "de dyra provinserna" och dricka öl än att göra det i resten av Thailand? Inte för att jag hittills träffat den typen av gubbar här i centrala Thailand. Men de kanske förekommer i stort antal i turistorterna? Jag har inte träffat någon med sjukpension heller, men många som jobbat och slitit i sitt liv och upptäcker att deras pension och eller andra inkomster räcker så mycket längre här i Thailand.

/Anubaan

Dom måste ju tänka på personalen efter arbetstid. Det ska va förströelse och salta bad.
Dom vill säkert inte traska runt på några leriga risfält.
Lyx ska det va :D
Eller så kan dom besöka Rayong - BanPhe där är det trevlig och kommer att finns hus trevliga svenskar som helst. ( som inte vill va med på bild :D )
Men det är ju klart, det är en prisfråga :)

När jag såg detta så kunde jag inte låta bli att skicka ett mail........

Thailand‏

Till tarja.ahlgren@tv4.se

hej

kontrasternas land.

Dom flesta gånger något handlar om Thailand, så är det ifrån turistorter, vilka inte är det genuina Thailand,
själv har jag halvårsvis (vintern) hamnat i nordöstra Thailand, bland risfält och bönder, av en händelse, här
finns även städer, universitet, sjukvård osv. osv. all som finns på andra ställen, för att samhälle ska fungera,
eller inte fungera.
Turistorterna är omgjorda för att passa turister, med alla dess turistfällor.

Förmodar att återigen snedvrids bilden av Thailand

Ubon

För övrigt så håller jag med övriga skribenter, dock inte i allt, jag är varken tjock eller
gammal, en man i sina bästa år med några extra myskilo, öl drickes endast för att
släcka törsten, och törstig blir man i värmen.................

Tycker nog att TV 4 skulle läsa Legolas tråd, där finns allt om Thailand,
det som är dåligt/jättedåligt, även mindre bra eller halvbra, det vore ett
som ett dukat smörgåsbord att ösa ifrån, :nod:

Vad säger Du Legolas, varför inte bjuda in dom på ett "hemmahosreportage"?
kanske Du kan hyra in några cyklar och bjuda ut dom på en tur och visa att
det finns andra delar av Thailand ;D

Är det bara jag som är en tjock gammal gubbe eller är det bara jag som vågar erkänna det?

"ledarn " sa:
Maluo och Lego på en tandemcykel... Sicken syn !! :thumbsup:
Ledarn,
Den cykelturen du förslår ger dig en karma.
En cykeltur vore ngt för mig som konsumerar en massa kerma... Kerma = grädde på finska.
Nå, liiite övervikt. Är nere på 94 nu efter att ha toppat med 107. (Snacka om off topic)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp