Terror igen

• Trådstartare Trådstartare Anonyma
  • Start datum Start datum

A

Anonyma

Gäst
En ensam galning sköt ihjäl mer än 50 pers och skadade över 200 i Las Vegas idag.

Vit frikyrklig religiös man som spelat bort alla sina pengar, IS krigare eller Nordkoreas nya supervapen?

Vit frikyrklig religiös man som spelat bort alla sina pengar, IS krigare eller Nordkoreas nya supervapen?
Nu finns även uppgifter att han skulle konverterat till islam , dock ej verifierat , en galning var det dock

USA Terrorstaten IS tar på sig ansvaret för den blodiga attacken som hittills krävt minst 50 människoliv. Enligt terrorstatens nyhetsbyrå Amaq news ska den misstänkta skytten konverterat till islam för flera månader sedan. Men nyhetsbyrån lämnar inga bevis som styrker uppgifterna.

Islamiska staten meddelar via sin nyhetsbyrå Amaq news att de tar på sig ansvaret för den blodiga attacken som beskrivs som den största i USA:s historia. Det meddelar nyhetsbyrån AP på Twitter på måndagseftermiddagen, som samtidigt poängterar att Amag news inte presenterar några bevis för att det verkligen är som de påstår.

För djävl.. är det hur som helst :(

Oväntat att islam skulle komma på tal:rolleyes:
Ja ,men det är ju vad USA media skriver om, ta bort det inlägget då , det strider ju uppenbarligen mot din ideologi ..
Förneka allt som inte passar sig ,, men som forumvärd kan du ju plocka den ,, jag kan tyvärr inte det nu ,, , Börjar bli lite för djäkligt korrekt här nu

Plocka bort den , ni kan ju även stänga av mig ,vore kanske lämpligt då jag uppenbarligen inte tillhör er speciella grupp av verklighetsförnekare

Det här är ju nästan Thai-relaterat, då den misstänkte gärningsmannen flickvän har asiatiskt påbrå :wai:

http://heavy.com/news/2017/10/maril...rlfriend-person-of-interest-shooter-route-91/

F ö är det nog säkrast att inte dra några snabba slutsatser angående den här händelsen. En 64-åring som i lugn och ro tar sig några drinkar i baren, konverterar därefter till islam, går upp på rummet och monterar upp en bandmatad kulspruta (troligtvis det vapnet, eller vad tycker ni det låter som). Eldar på för fullt och får in drygt 450 träffar (var det på 3 stycken 10 sekunders salvor?) varefter han tar livet av sig. :confused:

IS tar på sig alla dödsfall numera i offentlig miljö som har mer än två dödsoffer vare sig det är vapen eller fordon inblandade.
Säkert lika trovärdigt som att är en PR kampanj från vapenindustrin som har ett nytt vapen.

Känt i alla fall är att skytten avlossade sina vapen från 32 våningen och att han hade mer än tio vapen i rummet.

Enl. SVT ;)

" ... han hade mer än tio vapen i rummet."

Även gamla män kan ha ett stort vapenintresse.

vi_tar.gif

" ... han hade mer än tio vapen i rummet."

Även gamla män kan ha ett stort vapenintresse.

Ja, det är ju Svenska Dagbladet infall i några artiklar om man vill ha balans till annan medias syndabockar.

"Vid varje masskjutning väcks debatten om USA:s fria vapenlagar. Skjutningen i Las Vegas är den värsta i modern tid, men Trump har gått till val på att värna rätten att bära vapen. Vapenlobbyn har investerat hundratals miljoner kronor i hans kampanj.”

"Inte ens dödligaste dådet rår på rätten att bära vapen."

Ja ,men det är ju vad USA media skriver om, ta bort det inlägget då , det strider ju uppenbarligen mot din ideologi ..
Förneka allt som inte passar sig ,, men som forumvärd kan du ju plocka den ,, jag kan tyvärr inte det nu ,, , Börjar bli lite för djäkligt korrekt här nu

Plocka bort den , ni kan ju även stänga av mig ,vore kanske lämpligt då jag uppenbarligen inte tillhör er speciella grupp av verklighetsförnekare
Nu skrev jag lite med glimten i ögat;) vet att du citerade vad amerikansk media spekulerade i.

Tycker detta dåd är avskyvärt vem som än gjorde det, och kan bara hålla med dig att det är förj...igt.

Tror inte någon av oss på detta forum är verklighetsfönekare, men just det du vurmar för finns det lämpligare forum att diskutera i.

Tror allt att du med din livserfarenhet från både Sverige och Thailand har betydligt positivare saker att sprida,
Allt kan ju inte vara nattsvart;)

Ja, det är ju Svenska Dagbladet infall i några artiklar om man vill ha balans till annan medias syndabockar.

"Vid varje masskjutning väcks debatten om USA:s fria vapenlagar. Skjutningen i Las Vegas är den värsta i modern tid, men Trump har gått till val på att värna rätten att bära vapen. Vapenlobbyn har investerat hundratals miljoner kronor i hans kampanj.”

"Inte ens dödligaste dådet rår på rätten att bära vapen."
Tänk att man inte kan lära sig ett smack om detta med rätten att inneha vapen ,, De som vill utföra liknande dåd ,frågar inte om vad lagen säger ... korkade uttalanden lär inte heller påverka ..
Idag vet man varför denna galning gjorde detta ,, sök och finn....på media

Finns antagligen mer olagliga automatvapem än lagliga halvautomatiska i Sverige ,, en skrämmande utveckling av våldet värden över :(

• Like
Reactions: BGW

Tillbaka
Topp