Ta med mat ifrå Sverige tiil Thailand

• Trådstartare Trådstartare GUNNAR
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

GUNNAR

Gäst
:wai: Sawasdee alla därute, e de någon som vet hur tullen i Thailand ter sig om man har mat med sig från Sveige ner till Thailand, vore tackasam för svar av någon: Gunnar48

Jag har allti mat me mig ner i bagaget sist va de senap skinkor, knäckebrö ost mm mm har allti gått bra

Har oftast med mig mat och snus i det incheckade bagaget, har aldrig stött på patrull hos tullen. Har man otur så blir du av med det och troligtvis en liten böteslapp om det inte är några olagliga substanser då förstås då kan det bli bkk hilton :afro:

"b-tung " sa:
Har oftast med mig mat och snus i det incheckade bagaget, har aldrig stött på patrull hos tullen. Har man otur så blir du av med det och troligtvis en liten böteslapp om det inte är några olagliga substanser då förstås då kan det bli bkk hilton :afro:

Hilton så fint vill ja me bo ;)

Ja snus har ja me mig också både till mig o en av snickarna som har blivit förtjust i de :)

"Mats 49 " sa:
Finns en generell regel på att det du för in i Thailand för eget bruk får ej överstiga ett värde på
10000 bath.
Så var regeln sist jag kollade.
1 liter sprit
250 gram tobak, och dit räknas även snus givetvis.

Mats 49
:wai: :wai:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Tack för upplysningen, har inte haft en aning om gränsen

"Mats 49 " sa:
Finns en generell regel på att det du för in i Thailand för eget bruk får ej överstiga ett värde på
10000 bath.
Så var regeln sist jag kollade.
1 liter sprit
250 gram tobak, och dit räknas även snus givetvis.

Mats 49
:wai: :wai:

Inte bra ! Inte bra alls :(

Har oftast 3 stockar snus med mig, sen har jag blivit väldig svennig av mig så det ramlar ner kaviar, räkost, ädelost, baconost på tub. Sist hade jag Pata negra skinka med mig för att bjuda lite thaikompisar på. 1 av 4 gillade det verkligen dom andra 3 gjorde en klassisk thai, smakade och rynkade med hela fejan att dom inte gillade det ;)

Kan någon vänlig själ förklara varför det inte finns ost att köpa i Thai på bit??

"Rolf " sa:
Ja men jag frågar efter men det finns ingen tillgång fan dom har ju kor

Givetvis ska efterfrågan vara tillräckligt stor för att det ska löna sig, det är så det fungerar ute i stora världen.

"borat " sa:
Givetvis ska efterfrågan vara tillräckligt stor för att det ska löna sig, det är så det fungerar ute i stora världen.
Jo jag fattar men dom säljer ju skivad då kan dom väl sälja på bit kan man tycka. Men jag ska finkamma FoodLand så får vi se

För tusan Roffe, du kan väl ta med dig en stor bit dansk fotsvettsost typ Gammal Havarti eller Danbo. Den väcker säkert förtjusning, gillar man Palaa så borde man älska sådan ost. ;D ;D ;D

PS! Missförstå mig inte nu, jag älskar faktiskt dansk stinkost! DS!! 8)

Jo vet att det är dyrt, men skiter i spriten och köper ost i ställe :D :D
Vafan ska man ha på mackan då, äter inte marmelad, då får det bli skinka.
Mögelosten kan ni ha till att skrämma småbarn med det funkar säkert. :D

"legolas " sa:
Först av allt - gamla människor som oss borde sluta med mackor..... Vill man inte sluta så käka ost då...men varför hatar du färdigskivad ost då... finns ju flera sorter.... MAKRO har sedan det som jag kallar för Pizza-ost i 2 kilosförpackningar. Alltså smulad ost, Mozzarella och en sort till som jag glömt... Kanongo ost.... Jag gör mina "varma" mackor med denna smulad ost, och det är underbart gott...

Men på morgonen, så kan du ju lägga bacon/ägg på mackan, skinka på mackan eller lägg korv på mackan, finns ju MÄNGDER av olika verkligt goa korvar här i Thailand....Du kommer inte att bli desparat jag lovar dig....
Nja nu kommer nästa problem jag äter ogärna mjukt bröd, helst vasa knäcke och det finns på foodland :) Blir såå jäkla kladdigt att göra varma mackor på knäckebröd :D
Men det löser sej nog med det, vet att man kan få tag i kavli räkost som är min favorit.
Annars så blir det bacon och äggröra på morgnarna och sen iväg och köpa större brallor ;D ;D

"ledarn " sa:
Du måste börja göra som Lego om du ska klara dig...

Gå ut och bryt av några grenar med schyssta blad.
Ta med dig så mycket av gröna blad du finner hem.

Sätt dig på golvet och ta fram den stora, stora morteln och börja "banka"...

Tillsätt mycket chili och fisksås, rör tills du får en fin konsistens..
Ta fram den lilla bambukorgen med klibbris och knåda dig en fin boll.
Bryt av lite ris och doppa i smörjan du nyss mortlat fram...

Till detta dricker du lagom tempererat regnvatten ur en mugg som alla delar..

Välkommen till Thailand !!!! :laugh: :laugh:
b110.gif
Du är fantamej inte klok
u86.gif
Så det är så han framlever sina dagar

Roffe Jag har köpt riktig hård ost på Makro hos oss borde finnas där nere me o va inte så djäkla dyr va på runt kilot tror ja säg till Lego att han kollar sin Makro
Vill me ha ost på mitt knäcke brö denna resa får det bli en väl lagrad Havarti attans så goo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
4 K
S
A
Svar
64