Syrensaft/sirap

Hej

Det är något jag aldrig har hört talas om, men saft jag gjorde på Rabarber blev jättegod och gillades både av frugan och pojken, lär göra mer flaskor längre fram.

Mvh isan lover

Förr när jag hade tillgång till rabarber gjorde jag saft och även kräm eller paj.
I år har jag köpt en rabarberplanta men räknar att det blir inget förrän nästa år.
Så häromkring gör dom saft på fläder och det har jag inget, men googlade då på syren som jag har hur mycket som helst utav. Så lite nyfiken om det smakar bra så det är värt jobbet.

Förr när jag hade tillgång till rabarber gjorde jag saft och även kräm eller paj.
I år har jag köpt en rabarberplanta men räknar att det blir inget förrän nästa år.
Så häromkring gör dom saft på fläder och det har jag inget, men googlade då på syren som jag har hur mycket som helst utav. Så lite nyfiken om det smakar bra så det är värt jobbet.
Hej

Själva har vi 4 st rabarberplantor som ger en hel del, så det blir både kräm och saft.

Flädersaft är ju gott men det är inget som vi har här hemma hos oss.

Mvh isan lover

Klart ni ska prova innan ni vet, vad bruk man? Blomman, blad eller Barken...läs på gamla recept o prova vet jag :) .
SmartSelect_20230528_200046_Chrome.webp

Här @Kycklingen

Tillbaka
Topp