svtWORLD

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jo jag har en enkel fråga...inför min flytt till Thailand permanent nästa år....funderar jag på att instalera svtWORLD. Nån som har erfarenhet av hur det funkar i Isaan..kvalitet på överföring m.m.Kollade hemsidan och utbudet av program verkar klart bättre än för några år sen ..och full text-TV täckning.

Ha en fortsatt bra dag! :nod:

Frank

Ska ju inte va några problem var man är bor i Thailand,, bara skaffa en stor jädra parabol en dekoder och ett programkort, betala och se glad ut.
Har du bara fritt fält mot satteliten Thaicom5 så är det klart :-\

Den dagen jag flyttar så streamar jag från min dreambox som jag ställer hos min bror.

"mrputte " sa:
Den dagen jag flyttar så streamar jag från min dreambox som jag ställer hos min bror.
Och jag kör från en Slingbox som står hos frugans grabb.
Men det är ju det att man måste ha någon i Sverige där grejorna kan stå.

Man kan köpa tjänsten för 150:-/månad. Fast nyligen har en distributör åkt dit och lär ha miljonböter att vänta. Om man håller det inom familjen minskar risken att torska.

"Sir One " sa:
Man kan köpa tjänsten för 150:-/månad. Fast nyligen har en distributör åkt dit och lär ha miljonböter att vänta. Om man håller det inom familjen minskar risken att torska.
Vad är det du säger att man kan köpa tjänsten ??? Av vem han sitter ju inne :)
Bättr att betala en kille i Sv dom 150:- för att ha en Slingbox stående. Du kan ju då välja vilka kanaler du vill ha.
Som i mitt fall har vi hela Telias MAX Paket

En liten lustig sak med det här med Slingbox. Frugans grabb har ju Telia MAX så då tog vi ett tvillingabb. Fick en dekoder gratis osv.
Men det visade sej att den fjärr som han har ändrar även min box så kollar jag på 4'an via slingen och han byter kanl på sin så hoppar min med. Det är ju inte hela världen bara byta tillbaks.
Men i Fre kväll stängde han av ljudet på sin box och så då även på min och åkte bort över helgen.
Jag kollar ju lite via datorn för att se att allt lirar. Funkar skitbra men inget ljud :D :D
Vi har inte fått till rätt fjärrkontoll än så jag kan bara byta kanaler men inget mer.
Men jag tror jag har hittat rätt .bin fil nu så han får fixa det på mån och slå på ljudet.
Samt flytta min box in i en hörna nån stans :D

"ledarn " sa:
Kan dekodern vara av märket Nokia tro..?

Då har jag haft liknande problem.
Nä Telia kör med Motorola. Men det akuta löste sej i går kväll när han kom hem och jag ringde honom.
Nä han får sepparera dekodrarna så att fjärren inte tar båda.
Men f@n vad jag är impad av Slingboxen, så jädra bra grej.
Du kan till och med kolla via mobilen om man vill.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp