Sverige är ändå bäst för att...

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst

Ja, listan kan göras lång och den ser olika ut beroende på vem som tycker till... Några blir säkert provocerade av ämnet och tycker annorlunda.

Sverige är bäst för att:
- Det är inte så varmt så man inte orkar gå ut.
- Saker fungerar
- Man får lov att byta saker man köpt som trots allt inte fungerar
- Det finns trottoarer som man kan gå på.
- Man kan dricka vatten direkt ur kranen
- Det står inte en jävel och erbjuder taxi eller skräddarsydda kostymer var femte meter

Hjälp mig fylla på listan... O0

Helspecial fan förr va den bästa på eketrägatan på våran ö hisigen men nu några svartmuskiga som tatt över så skit, lasse på heden helt ok så änna men tror om du tar 5ans mot torp hoppar av vid tv station den e grym, sen har du möndal stora parkeringen ovanför Åby nära första pris. Men en hel special så änna e la bra.

Du skriver "var" ,och det är nog rätt för nu sitter det annat folk där dygnet runt under den "varma" säsongen , iklädda fotslånga vita klädedräkter, den manliga delen menar jag då, de andra ser ut som andar som de skall på begraving eller kanske redan är begravda , ni vet vad Piii betyder på Thai ......

Nä nä ,Sverige är inte längre bäst , sen finns det en stad som heter Malmö :o

"Phonta " sa:
Du skriver "var" ,och det är nog rätt för nu sitter det annat folk där dygnet runt under den "varma" säsongen , iklädda fotslånga vita klädedräkter, den manliga delen menar jag då, de andra ser ut som andar som de skall på begraving eller kanske redan är begravda , ni vet vad Piii betyder på Thai ......

Nä nä ,Sverige är inte längre bäst , sen finns det en stad som heter Malmö :o

Vad är det för fel på Malmö?

"Jonas Sjöstett " sa:

Ja, listan kan göras lång och den ser olika ut beroende på vem som tycker till... Några blir säkert provocerade av ämnet och tycker annorlunda.

Sverige är bäst för att:
Nej, det är så kallt att man måste stanna inne hela tiden.

- Saker fungerar
Beror ju helt på om du sparat orginalförpackningen eller rätt kvitto. Har aldrig haft detta problemet i Thailand.

Här finns det mopeder och taxi som kör dig dit du ska. Behöver inte gå.

Efter vad jag sett, så är det inte säkert ens i Sverige. Stora problem med fororenat dricksvatten överallt. Så det är väl bara en tidsfråga.

- Det står inte en jävel och erbjuder taxi eller skräddarsydda kostymer var femte meter

Vad är det för fel på all service. försök att få någon på en mack i Sverige och kolla oljan åt dig.
Gillar att åka taxi och tuk tuk här, där man har råd med det. Inget fel på skräddarsydda kläder heller.

// Red: Fixat felaktigt område citat

En omförhandling av det svenske EU-medlemskapet

Ett nej till turkiet i EU

Ett förtsatt nej till EMU

om vi gör detta kommer sverige vara bra mycket bättre att leva i !!

Ett fritt och självständigt sverige

"Kentbra " sa:
Vad är det för fel på all service. försök att få någon på en mack i Sverige och kolla oljan åt dig.
Gillar att åka taxi och tuk tuk här, där man har råd med det. Inget fel på skräddarsydda kläder heller.

// Red: Fixat felaktigt område citat

Nu skrev ju inte Jonas i sitt inlägg att det var fel på något i Thailand....

Så varför inte fortsätta i samma positiva anda om vad som är bra i Sverige. Det finns ju en hel massa.

Maj månad t ex med alla knoppar, både gröna och röda :) Helt oslagbart!

"legolas " sa:
hahaha secka minnen 1968 - 72, kommer speciellt ihåg kvällarna efter det att diskot på Övre Majorsgatan (High School) samt Vita Dufvan på Victoriagatan stängdes, och man hade bara pengar till bussen hem, ELLER till en halv special plus en stockholmare ([@!#]). Valet föll alltid på en halv special och en grymt lång promenad, hem runt 1 mil....

legolas

Hä,hä,hä, från korvmojen på järntorget å hem till Kungsten var det en styv halvmil...Unnra på att en hade kondis...

"mackes " sa:
Nu skrev ju inte Jonas i sitt inlägg att det var fel på något i Thailand....

Så varför inte fortsätta i samma positiva anda om vad som är bra i Sverige. Det finns ju en hel massa.

Maj månad t ex med alla knoppar, både gröna och röda :) Helt oslagbart!

Tack mackes! Så observant av dig ;D

För att sammanfatta skriver ja att

Sverige är bäst för att:
- Saker fungerar
- Det finns hel och halv special med västkustsallad samt en Pucko
- 4 olika årstider varav man inte behöver air condition för att svalka sig i någon av dessa
- Maj månad
- Ren och frisk luft. Luften är klar, inte kvalmig och sketen.
- Flickorna på TV2

Ehhhh hmmmm ........ nä jag kommer inte på något men hade du frågat för bara en tio tjugo år sedan så hade det varit en annan femma.

"driftern " sa:
Ehhhh hmmmm ........ nä jag kommer inte på något men hade du frågat för bara en tio tjugo år sedan så hade det varit en annan femma.

:nod: Karma till Dig min vän , var på stan i går , min fru frågade , är detta Sverige .........??????? >:(

"glimten66 " sa:
eller så va dom i Rinkeby ;)

Nä , tyvärr Glimten , vi var i centrum runt hötorget samt Kungsgatan , dock ingen större skillnad mot Rinkeby, har inget emot mongfald , men hatar enfald ;)

"Phonta " sa:
Nä , tyvärr Glimten , vi var i centrum runt hötorget samt Kungsgatan , dock ingen större skillnad mot Rinkeby, har inget emot mongfald , men hatar enfald ;)

Men gubben Hötorget har väl mångfald om nåt finns ju någe i alla nyanser ;)

"Jonas " sa:
Helspecial fan förr va den bästa på eketrägatan på våran ö hisigen men nu några svartmuskiga som tatt över så skit, lasse på heden helt ok så änna men tror om du tar 5ans mot torp hoppar av vid tv station den e grym, sen har du möndal stora parkeringen ovanför Åby nära första pris. Men en hel special så änna e la bra.

Beckman heter de gatuköket, bäst i hela Göteborg, Tv-huset är rivet för länge sedan och finns numera vid hamnen

"legolas " sa:
Patrik, var ligger Beckmans.....?? Du svarade ju på ett inlägg som nämner flera korvkiosker.... Åby´s parkeringsplats och korvkiosken dä nämndes sist, och som du skriver så säger du att den heter Beckmans!! Men det är fel, den har alltid hetat Franks gatukök i 35 år nu snart.... Men de har kanske ändrat namnet sedan jag lämnade Sverige 2008??

legolas

Beckmans gatukök ligger där TV huset låg förut. Men det står Beckmans gatukök och i min mun har det alltid hetat så, och jag har bott i Göteborg sedan 1994. Alla jag känner säger vi drar till Beckmans och käkar, och då hamnar vi där.

Absolut bästa kebeb resturangen är den vid rinkeby ,
bredvid shellmacken.

världsklass :afro:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp