SV: Varför blev det en thailändsk kvinna?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag skall offra mig och vara den första att sticka huvudet i snaran. ;)

Har nog "alltid" tyckt att asiatiska tjejer är lika snygga som nordiska.

Efter några år i kontaktsidornas träsk så tyckte jag mig se att Svenska tjejer har stora krav på inkomst, bostad, bil, stuga och gärna en båt med.
Plus att det finns en utseende fixering som inte är helt normal (Man MÅSTE ha en kropp som Schenkenberg).
Självklart vet jag att det finns Svenska tjejer som inte har dessa kraven, men jag lyckades aldrig träffa någon.

Är medveten om att Thailändska kvinnor också är utseende fixerade och gillar pengar. Skillnaden är att de flesta Thailändska kvinnor tydligen tycker farangmän är snygga och en medelinkomst i Sverige är en hög inkomst i Thailand.

Sedan så är det så att det finns ung. 30 miljoner kvinnor i Thailand och chansen ökar ju avsevärt att hitta en som vill ha en.. ;)
I mitt fall var det hon som tog kontakt med mig och inte tvärt om..

Jag är i stort beredd att hålla med P O. Eftersom man inte har en kropp som en Adonis precis så var framgången hos svenska kvinnor lika med noll. Och jag hade väl i mitt undermedvetna ställt in mig på att förbli singel resten av livet. Ett vidlyftigt leverne har heller aldrig varit min grej, förvisso gick jag på barer i LOS när jag turistade där, men det var bara för att läska den torra strupen med Chang och Mekhong + Cola. Vi gör ju alla våra val här i livet, detta var mitt.

Men sen hände det där som jag aldrig trodde skulle hända när jag träffade min nuvarande fru hemma hos en kompis och kollega. Han hade varit gift med en thailändska i ett par år, och nu hade hustruns kusin kommit på besök. Jag blev ditbjuden på lunch, träffade henne och drygt ett år senare gifte vi oss. Detta var fyra månader efter att hon hade kommit tillbaka till Sverige efter det att UT blev klart.

Så gick det till, varken mer eller mindre. Så lego, visst var det en tillfällighet. Och det är rena, rama sanningen. Det är egentligen konstigt hur snabbt livet kan förändras.

Hej innan ja träffade de min fru va ja gift me en svensk tjej i 7-8 år redan innan ja träffade henne så reste ja till thailand varje år så min förra fru åket me mig 1-2 ggr per år men på den tiden kunde man ju bara titta :)

vi va bägge tränings reak på den tiden så kroppen har ja ju för en fet falang kärring :)

Nej skämt o sido ja har allti gillat dom asiatiska damerna dels för deras vackra utesende som en vit tjej adri kan komma upp till ;)

så för mig föll de naturligt när ja blev singel att skulle ja ha en ny så skulle de vara en nätt sexig asiatiska o inte en F.. svenska eller Norska........

O som P-O sa dom har ju krav me fast dom inte ser bra ut okey om dom såg ut som Shakira men nej då små feta me en massa krav Nej tack.......

glimten66 :nod:

3 +1 orsaker før min del.

1.Kvinnor i Thailand ær kvinnligare enligt mitt tycke i mångt och mycket.

2.Hon gør mig bættre som mænniska med sitt thailændska lugn som de har gentemot mitt hetsporriga finska humør vilket har fått mig mycket mer sansad och lugn.Tænk føre du skriker enligt buddhismens regler brukar hon sæga vilket haft en otrolig effekt på mig.

3.Værdesætter varenda baht och ær nøjd och lycklig så længe de finns mat på bordet och tak øver huvudet.

1+,,,Tack vare slumpen så åkte jag nedøver utan en tanke på ett førhållande men nu i efterhand så førstår jag skillnader i kultur,sættet och kvinnligheten och varfør jag føll pladask liksom mina kompisar.

De jag och dem træffat ær helt enkelt underbara vilket jag tyværr måste sæga inte stæmmer med de svenska tjejerna som jag och dem træffat tidigare i førhållanden,,,,slumpen eller otrolig tur låter jag var osagt før deras del,Før min del så blir det thai 100% av dem erfarenheter jag har då jag inte kommer att skiljas ifrån denna diamant.

Iofs är det inte klart än, men för egen del är jag intresserad av båda, men eftersom jag vill flytta till sydostasien, så passar det mycket bättre men en fru därifrån. Dessutom blir förhållandet mer jämlikt om frun vet mycket mer om vissa saker, och en thai vet nog mer om Thailand :)

"legolas " sa:
Vi är ju en hel del, dock inte alla, som har en thailändsk kvinna vid vår sida. Varför väljer vi en thailändsk kvinna framför vår "egna" kvinna hemma i Sverige? Eller var man nu bor i falangland.

Jag menar, naturligtvis så har vi vår radar utseendemässigt inställd på vår egna inhemska kvinna, likaväl som den thailändska kvinnans radar är inställd på thailändska män när de bedömer utseenden. Dock så måste jag själv säga att min radar funkar precis lika bra både på svenska kvinnans som den thailändska kvinnans utseende.

Men varför väljer vi att avvika ifrån jaktmarkerna hemma i Sverige, och väljer att söka i Thailand. Skulle vara kul att höra Era erfarenheter och teorier. Skulle vara kul att höra ärligt, lite grand bortanför det där vanliga snacket om att det bara var en ren tillfällighet, det kunde lika gärna ha varit en svensk kvinna o.s.v.

Något gör definitivt att vi dras bort ifrån kvinnan hemma i Sverige och dras till utombys attraktioner. Så skulle vara kul att höra vad Era tankar är.... :-X :-X :-X
Rent vetenskapligt:
1. Kvinnor brukar leta efter likheter med sin pappa. Inte nödvändigtvis utseendet, utan det kan vara uppträdande också. Även då de hade en dålig pappa. T ex då fadern misshandlande modern, så skaffar sig ofta kvinnorna misshandlande män!
Vet inte, men jag antar att detsamma gäller män även om jag själv inte vill ha en mamma som tänker så kortsiktigt som min :)

2. Utöver ovan är det attraherande med LUKT ANNAN än sin egen (INTE parfym o d alltså utan kroppslukten) eftersom det är en faktor visande att man är OLIKA genetiskt, vilket ÖKAR chansen att få barn med bra immunförsvar.
Vet inte, men jag antar att det här från stenåldern är mycket mer betydelsefullt för kvinnan, för män kan ju få barn "parallellt" med många, medan kvinnan får påföljd mycket längre av valet.

Lunkan, känner du några fruntimmer överhuvudtaget? Det är inte så komplicerat.

"Hansui " sa:
Lunkan, känner du några fruntimmer överhuvudtaget? Det är inte så komplicerat.
Vad var det för hmhm fråga?!

/Nej, det är inte ett dugg komplicerat att SKAFFA ens en massa flickvänner,
/inte heller svårt att få tag i BRA kvinnor,
/MEN det är INTE så lätt att hitta någon som PASSAR som fru till en själv*. Det märks på skillsmässostatistiken... :)

(((*Och för mig är det ännu svårare för frun behöver passa BÅDE min mycket seriösa jobbarsida, och min skämtarsida :) DÄRFÖR är jag inte gift än, och jag har höga PASSNINGSkrav för att jag ska tycka att hon är bättre än ingen alls.)))

Sen kamrater finns det en annan sak som skiljer thai mot dom svenska vi som fortfarande e i sverige ser problemen varje dag...

ärligt hur många fina tjejer ser ni här hemma på en dag inte många dom flesta har ladugårdsars.......
men i thailand ser man dom överallt 45-48 kilosmå fasta rumpor att titta på....

de e va ja kallar kvalitets rumpor de....

"glimten66 " sa:
Sen kamrater finns det en annan sak som skiljer thai mot dom svenska vi som fortfarande e i sverige ser problemen varje dag...

ärligt hur många fina tjejer ser ni här hemma på en dag inte många dom flesta har ladugårdsars.......

Där satte du en riktig 10 poängare :thumbsup: karma kommer omgående :nod:

"glimten66 " sa:

"matteisurin " sa:
Där satte du en riktig 10 poängare :thumbsup: karma kommer omgående :nod:

Är man utseende fixerat, så är man.... ;D

P-O LEGO , BERRA

om damens rumpa ej får plats mellan lillfingrarna så e rumpan me största sanolikehet inte från en Thai o e då alldeles förstor

glimten66

hej 003.webp

"legolas " sa:
jävvla Glimten66 - här sitter jag med en ny blåtira ¤#"%&%¤/&%¤
prövade naturligtvis på frun här...... skulle nog inte ha gjort det......
:o :o :o

De vet du väl legolas att man mäter första gången man ses annars kan de gå så du får kolla när hon somnat ;)

Attans Glimten den passade precis :nod: Synd bara att det skulle ta 3 år ionnan jag lärde mig ett så bra knep :thumbsup: :thumbsup: En karma kommer omgående som du verkligen förtjänar
Ps ! måste tydligen vänta till i morron med att ge dig en ny karma ( 48 timmars regel ) men den kommer var så säker

"matteisurin " sa:
Attans Glimten den passade precis :nod: Synd bara att det skulle ta 3 år ionnan jag lärde mig ett så bra knep :thumbsup: :thumbsup: En karma kommer omgående som du verkligen förtjänar

:wai: Tackar de e faktiskt en bra måttstock att gå efter ;)
Och om måttet faller innaför denna ja då måste de va en falang tant ;D

RIMG0004.webp

Måttstock hit och måttstock dit, jag vet inte! men jag har alltid tyckt att den thailändska kvinnan är vacker ( de flesta ). Nu är de ju så att de flesta av dom har en även vackrare sida på insidan. Jag kan bara prata för mig själv men jag tror mig veta att de gäller för många när jag säger att de är otroligt snälla och vänliga. Jag levde i en relation med en svensk kvinna i 22 år som var/är både snäll och vänlig men sedan jag träffade min thai kvinna har dessa ord fått en ny dimention. De kanske är lätt att känna så här när man är nykär men de är ändå något speciellt med deras vänlighet och deras leende.

"Liverpool " sa:
Måttstock hit och måttstock dit, jag vet inte! men jag har alltid tyckt att den thailändska kvinnan är vacker ( de flesta ). Nu är de ju så att de flesta av dom har en även vackrare sida på insidan. Jag kan bara prata för mig själv men jag tror mig veta att de gäller för många när jag säger att de är otroligt snälla och vänliga. Jag levde i en relation med en svensk kvinna i 22 år som var/är både snäll och vänlig men sedan jag träffade min thai kvinna har dessa ord fått en ny dimention. De kanske är lätt att känna så här när man är nykär men de är ändå något speciellt med deras vänlighet och deras leende.

Liverpool du har så rätt så ja håller me di till 110% i de du säger varmare o vänligare varelser finns inte på denna jord :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp