SV: Tidigt på morgonen = argsinta oövertänkta inlägg!!

• Trådstartare Trådstartare ragnela
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

ragnela

Gäst
Mat 10-15 kg, Medicin 7 kg, Handarbetesgrejor 7-8 kg (!),Lite kläder 5 kg resten "Bra att ha".

Är det bakfulla gubbar som är argsinta på mornarna? Jag känner mig harmonisk av bara katten.

Men lite sur är jag på att det var 0-gradigt nu på morgonen.

Fyra stockar snus och en massa mediciner i en påse, det är allt. Endast handbagage, resten köps nytt i Thailand. Brukar bli 2 stycken nya Samsonite hem. :-D

Svensk mat tar jag alltid med mig om jag har svängen förbi svea rike, Thai maten blir bara värre och värre, nödfall man äter den och inte för den är stark utan smakar rent ut sagt illa.

Ja jag läste. Det blev ditt första alternativ, men ett wooden house. Vi är tre så 2 sängar och en extra madrass blev billigast. Speciellt som jag har 9 Thajare som kommer att sitta på min veranda varenda (det rimmar visst) kväll och dricka Som Sang/Sang Som eller vad det nu heter. Du ska ha stort tack. Jag ska hälsa ägaren från dig. Ki mau mak vill bli ledordet tillsammans med Mai pen rai, Cheap Charlie. Så nu blir det Its up to you..... :angel:

ขอนอนเร็วสักวัน - något man inte säger på Bangla Rd........... Legolas, finns den i Chaiyaphum?

Jag packar vad jag vill i min väska så får frugan göra detsamma och det har fungerat bra i alla år även om frugan har fått kasta bort ett antal kilo vid incheckningen på Arlanda.Från Thailand har jag aldrig upplevt något sådant problem.

Pack-Hästen

"Jonas " sa:
Svensk mat tar jag alltid med mig om jag har svängen förbi svea rike, Thai maten blir bara värre och värre, nödfall man äter den och inte för den är stark utan smakar rent ut sagt illa.
jag håller med till 100. Känslan jag har med thaimat är att allt smakar samma till . Karma till dig Jonas. Kunde inte sagt det bättre

"ledarn " sa:
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :clap_tranparent: :clap_tranparent:

Nu slog du till ordentligt.....

Ibland kan man ju inte låta bli att :love_transparent: dig....

Morgon humör har vi väl alla va ?? :laugh: :laugh:

Jag plockar alltid med mig Svensk mat när jag åker till Thailand...
Jag vill ha en "Bea" eller annan sås till grillköttet..
Vill även ha saltlakrits ibland..
Sill plockas det alltid med då familjen hos oss riktigt älskar sill och potatis..
Dom äter alla olika sorter med stor förtjusning..

All den mat som frugan plockar med är mat som hon inte hittar på Thaibutikerna här..
Det blir nästan bara Isaan saker hon tar med sig..
Chili är ju den stora mängden.. Färsk framför allt då den är svindyr i Sverige..
Allt annat finns ju att köpa här och inte så mycket dyrare faktiskt..
Medicin fyller vi en väska med...
Paracetamol, antihistaminer, Tiffy och liknande... Det är ju en stor skillnad på pris :thumbsup:

Visserligen är det inte morron än(humöret på topp)...men visst blir det Svensk mat med ner...såser, sill...snus.Knäckebröd ,kaviar...och oftast mycket mer. Sen äter jag, och tycker om Thaimat(inte den rappakaljan svärmor rör till i byn)...så svälter ihjäl lär jag inte göra denna gången heller.Ledarn(dum fråga kanske)... antihistamin..vad är
det..och Tiffy...har hört talas om detta...men jag äter ju aldrig någon form av medicin så jag har inte en susning!

Och som för de flesta skulle jag tro...fullpackat på hemresan med massor av Thaimat som det är svårt/dyrt att finna i Sverige.

Gonatt!

Nu är det ju morgon, i Thailand i varje fall.

Skälv med två barn är väskorna både för barnens och min del fullpackade med svenska delikatesser.

Eftersom vi normalt bara stannar någon månad åt gången så äter jag bara det bästa jag gillar av thaimat, sen blir det svenskmat också. Min fru gillar att bjuda sina kära på svensk mat ... men än har ingen nappat mer än på choklad. Hon trodde de skulle gilla köttbullar men nej. Svärfar frågade min fru i smyg om hon kunde brygga lite kaffe till honom som hon såg jag avnjöt varje morgon (han dricker det där thailändska instant coffee), men han tyckte det svenska var vedervärdigt, samma sak med riktig whisky.

De undrade varför jag hade tandkräm i kylen, det var kalles kaviar, men de såg den glada killen på tuben visa tänderna ...

Hem blir det sånt som är extremt dyrt i Sverige som chili och mycket soltorkat som svärmor torkat plus massa med torkade fiskar och pla-ra ...

Men det är jag som ansvara för det som följer med åt båda hållen, jag som kan planera ... :)

Det är ett j@dra gnäll hela tiden på era och andras Thaikärringar.
Dom babblar för mycket i telefon, dom spelar om pengar, dom fattar inte vad ni vill, talar aldrig om vad som ska hända, packar fel saker, osv, osv.
F@n skaffa er en riktig kärring och inte en boy toy. :reta:

Tidigt på morgonen = argsinta oövertänkta inlägg!!

"ledarn " sa:
Antihistamin är ju allergi medicin.....

Tiffy är ju rena dunderpillret om du är förkyld...
Finns även Decolgen som är samma sak..

Passa er för att ta hem Tiffy, den har jäkligt bra effekt pga att den innehållet amfetamin. Inte populärt i tullen och narkotikaklassad i Sverige!

"ledarn " sa:
Hörru Fridolf !!

Böj ner nacken och räck upp handen om du vill något.... :laugh: :laugh:
Gjorde det men du sov ju som vanligt
u42.gif

"ledarn " sa:
Antihistamin är ju allergi medicin.....

Tiffy är ju rena dunderpillret om du är förkyld...
Finns även Decolgen som är samma sak..

Sån förbaskad skit vill jag inte veta av, man har ju ingen aning om vad eländet innehåller. Så gör reklam för den skiten någon annanstans. >:( >:( ;)

Ha,ha...ja nu vet jag...tyckte väl jag kände igen ordet,antihistamin, allergi...ja,ja..har ingen än...men kan ju få. Tiffy...frågade frugan innan hon hastade iväg nu på morron och hon sa...ja,ja bra köp! ???

För övrigt är jag bara lite grinig såhär på morronkvisten...ska bara få iväg min lilla tjej till dagis...sen blir det lite lungn o ro.

Och, jag glömde ju vad jag absolut inte glömmer ta med till Thailand....pulverkaffe, 2 burkar nu för 3 mån. :nod:

Gomorron!

Areeya

"legolas " sa:
Nu får du sjuttanimej en karma. Anledning är helt enkelt "hets"...Du är ju riktigt mänsklig innan kl. 09.00 på morgonen,,,, ;D ;D

legolas

Jojo, du hade allt blivit en fin politiker du. Bara löva och löva!! Inte fasen har jag sett röken av någon karma inte men tack i alla fall för inget! :angry_transparent: :angry_transparent: :wink_transparent:

Lite OT men angående karma, kan man se vem man fått karma av eller har ni full koll själva med att skriva upp på ett papper hur många ni har från dag till dag?

"Janne " sa:
Lite OT men angående karma, kan man se vem man fått karma av eller har ni full koll själva med att skriva upp på ett papper hur många ni har från dag till dag?

Nä jag har egentligen ingen koll men skulle bara jäklas med lego. Men han har kanske glömt?? ;) ;)

"ledarn " sa:
Men allvarligt !!

Man blir ju skit trött efter att ha ätit en Tiffy...
Inte tusiken innehåller det Amfetamin ??

Dom säljer Tiffy på varenda Thaibutik jag varit inne på i Stockholm..
Både i tablett och på flaska..

Tiffy e ju som våra Alvedon typ o som ledaren säger man blir lite seg när man tagit dom men e jäkligt efektiva mot feber o så finns dom i vareviga Thaibutik i landet me

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp