SV: Phuket - i fritt fall nu......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Åker man till Phuket såmåste man ju in till Patong det ät ju där de e fest
Bara hoppas dom får stopp på den där maffia liknande uthyrningen har inte varit där nu på några år lär väl ta ett tag till nu när man läser detta från aftonbladet
Nej de får bli syndernas stad istället där trivs ja bäst när det ska partas ;)

Det är synd om alla som kommer till Phuket under sitt första Thailandsbesök, att hamna i Patong är skit. Som gunnarg skriver så finns det mycket mer.

Jag har aldrig bott i Patong, det har varit Karon eller Kata istället. Lite lugnare men säkert maffiastyrt även där.

Att resa till Phuket och sedan komma hem och "tro" att man har varit i Thailand är en grov missuppfattning. OK om man bara vill vara turist, men man får knappast se det riktiga Thailand. Synd, landet har ju sä mycket mer att erbjuda än dessa dyra turistfällor.

Parta då får det bli syndernas stad, men även här har priserna gått upp och det finnes folk som luras i alla städer.
Synda gör jag bäst hemma då min fru är som en dröm även om hon inte är 20

Ja men vaf*an varför skall inte folk få vara turister och slippa åka runt i lopphyddorna i det "riktiga thailand" på sina första resor? Dom har likt förbannat varit i Thailand. Rom byggdes inte på en dag.

Ibland är det lite väl präktigt här på CM...

Jag kan hålla med Bond lite här.

Alla har inte en Thaifru, många vill åka till thailand för att sola och bada och ha semester.

Jag har aldrig sagt att man inte skall få turista i Thailand, ej heller att dom inte har varit i Thailand. Vad jag sa är att jag tycker det är SYND om dom som kommer till Phuket de första besöken. Visst är man i Thailand, men i en del av ett land som siljer sig oerhört mycket från landet i övrigt.

Här talar jag av egen erfarenhet. Phuket har fina stränder och ett stort utbud av nöjen och restauranger, men det har förändrats oerhört mycket sen jag var där första gången 1994. Sista gången jag var där (2008) fick man t o m boka in en solstol för att ha en chans om man inte ville ligga direkt på sanden. Så var det inte tidigare.

Man får en galen uppfattning om landet när man går på gatorna och ständigt blir antastad av dessa hemska skräddare som inte har vett att acceptera ett nej förrän dom ser att man är så pass solbränd så att det är för kort tid kvar på semestern för att hinna beställa en kostym t ex.

Vill ni t ex besöka ett tempel så åk inte till Wat Chalong som är omgärdat av turistfällor. Det är förvisso tjusigt, men besök hellre ett av de mindre templen som finns på ön. Mycket mera rofyllt. Åk bortom allfartsvägarna och turiststråken, det finns så mycket mer att upptäcka i detta underbara land.

Detta var bara lite råd i all välmening.

Phuket - i fritt fall nu......

Så länge man bara betalar "överpris" på mat, hotell, t-shirtar och Tuk-Tuk så är det väl ok. Att bli robbad av jet-ski maffian eller få några omotiverade böter är en annan sak.

Har aldrig råkat ut för något konstigt i Patong när jag har varit där.

I Sverige bör man ju bli lurad varje gång man tar en taxi eller köper en t-shirt, för det är ofta dyrare än att göra motsvarande saker i Patong

Visst är det väl så lite varstans.
Ser du ut som en bondläpp och tänker åka taxi från en Stockholmskrog en natt så försöker de blåsa dig, rejält. Det finns både bra och mindre bra människor och ställen i de flesta länder, även Thailand.

"gunnarg " sa:
Phuket är mer än Patong Beach :police:

Folk som bestämt sig för att hålla sig runt Patong och Bangla Road, borde rimligtvis fatta att de blir lurade.
Färskingar och gröngölingar blandas på denna gata i en salig röra i hop med de gamla rävarna.
Och det är fan inte svårt för den som vill lura skjortan av en turist, att se vem som är vem.

Nytt för dagarna är att man startat med stora nykterhetskontroller för att få ner dödstalet inför nyår.
Äntligen tar de helbombade förare innan de kör på andra och de kollar även taxi

Fan vad skönt att änterligen få kalla sej sex turist, men det var på håret för nästa år är man pensionär :D

"Rolf " sa:
Fan vad skönt att änterligen få kalla sej sex turist, men det var på håret för nästa år är man pensionär :D

Så passa på o njut nu för nästa år e de försent ;) karma för de..... :) ja kan va sex turist i 20 år till :)

Gnälls ofta över att om man varit på Phuket så har man inte varit i "riktiga" Thailand!
Har man endast varit i Patong, Kata, Karon, Kamala osv.. så har man inte varit på riktiga Phuket!
Om "riktiga" Thailand är någonstans ute i en by i nordöstra (där de inte ens snackar thai) så föredrar jag nog att vara på Phuket, hur "oriktigt" det än må va!!

Från en som har ett riktigt hus på riktiga Phuket :)

"BaBoo " sa:
Gnälls ofta över att om man varit på Phuket så har man inte varit i "riktiga" Thailand!
Har man endast varit i Patong, Kata, Karon, Kamala osv.. så har man inte varit på riktiga Phuket!
Om "riktiga" Thailand är någonstans ute i en by i nordöstra (där de inte ens snackar thai) så föredrar jag nog att vara på Phuket, hur "oriktigt" det än må va!!

Från en som har ett riktigt hus på riktiga Phuket :)
Äntligen någon som står upp för mitt älskade Phuket.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
3 K
Anonym
A
H
Svar