SV: Karma i största allmänhet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
När jag själv delar ut karma så skriver jag aldrig eller sällan att den är från mig.
Jag delar ut för att det specifika inlägget berör mig på ett postivt sätt.
Vet jag inte vem som ger mig karman spelar ingen roll för jag vill inte dela ut nån tillbaks för att jag måste, utan jag ger från hjärtat och hoppas dom som ger mig är för att dom vill det inte för att ge tillbaks.

Jag personligen tycker det är den finaste formen av komplimang. Alltså att få karma utan att känna till orsaken, och av vem. :) . Då gillar ju tydligen någon hemlig beundrare vad man gör, och inte dom gamla vanliga . Och som Kycklingen skriver, om man tillkännager att man givit en karma, så får man oftast en tillbaka. Och det är ju inte syftet med att ge karma.

Jag skriver så gott som aldrig när jag ger karma till någon, då vissa (kommer inte ihåg vem) har tyckt att det är negativt att någon får karma och andra inte.
Kan misstänka att personen inte fick någon karma själv.. ;D

Så ta det bara som en komplimang Legolas, det är så det menat!!

Jag tänkte jag skulle introducera ett nytt begrepp för er, nämligen

KARMAKVOT!

Om man delar karman med antalet inlägg får man fram KARMAKVOTEN

Javuul har 9/64 = 14% (Samma sak som 14 karma per 100 inlägg)
Legolas har 7%
Per Olav har 10%
Gazton har 5%
Kycklingen har 6%

Vad säger ni om det?

"rippe " sa:

KARMAKVOT!

Legolas har 7%
Per Olav har 10%
Gazton har 5%
Kycklingen har 6%

Vad säger ni om det?

Att du har för mycket fritid ;)

"rippe " sa:

KARMAKVOT!

Legolas har 7%
Per Olav har 10%
Gazton har 5%
Kycklingen har 6%

Vad säger ni om det?

Jag säger att det finns några som inte ger tillräckligt mycket karma!! Snåljåpar!! ;D

Simma lugnt lego, det ser likadant ut hos dig och alla andra. Det är en kul grej som ling har gjort. Så ingen är missgynnad. Ingen gömd - Ingen glömd! :)

Lego, ärligt talat förstår jag inte vad som stör dig. Alla medlemmar som har skrivit något inlägg har samma text under sin avatar så vad är problemet?

Jag är inte feg - hade jag tyckt att detta är tokigt så hade jag sagt det till ling. Men för mig är det en kul grej.

"legolas " sa:
Som vanligt så läses det som man själv vill läsa.. All skit och kritik ni skickat åt mitt håll då när jag frågat om karma och inlägg.... DÅ var det OK att bete sig.... Men NU så ifrågasätts ingenting.... Fegisar..........
Men snälla du, du skriver väl inte för att samla Karma. Du skriver väl för att du har kunskap och vill dela med dej.
Det försöker jag. Med det lilla som jag kan.

Skriver detta inlägg bara för att få se min karmakvot

EDIT;EDIT

Nu ser jag hur värdelösa era inlägg är.
Eran karmakvot är nog i klass med herr Assad's karma.

Så nu kan vi alla sluta jaga inlägg och karma.

(Jag förväntar mig få några karma för detta inlägg)

"legolas " sa:
Som vanligt så läses det som man själv vill läsa.. All skit och kritik ni skickat åt mitt håll då när jag frågat om karma och inlägg.... DÅ var det OK att bete sig.... Men NU så ifrågasätts ingenting.... Fegisar..........

Eftersom det är ling som äger detta forumet, så om jag har något problem med honom eller hans ideer så tar jag det via PM direkt. Finns ingen anledning att tjafsa om det här.

Min åsikt..

Det får räknas hur mycket karma eller inlägg som helst.
Jag bryr mig inte så länge man inte kan byta in dessa mot en öl eller två eller kanske en betald semester.

Fast det är lite intressant detta med karma kontra inlägg,vilken % man har det visar ju hur bra man skriver , över 20% så är ju var 5 inlägg jäv... bra :D

Ser att det är några under 10 % :thumbsdown: :thumbsdown:

"andrejsdenruskige " sa:
Det får räknas hur mycket karma eller inlägg som helst.
Jag bryr mig inte så länge man inte kan byta in dessa mot en öl eller två eller kanske en betald semester.

Fast det vore ju inte så dåligt om det var så som du skriver andrej då skulle jag jaga som dom där tomtarna i LOS som inte har ett liv :nod:

"Birger LKPG " sa:
Fast det vore ju inte så dåligt om det var så som du skriver andrej då skulle jag jaga som dom där tomtarna i LOS som inte har ett liv :nod:

Ska ta en skärmdump och visa dom på systembolaget.
Jag har beställt två backar med Leo och hoppas få lite rabatt på köpet med mina inlägg och karma.

Skulle kunna tänka mig att inläggen inte ger mer än 1,50:- medans karman bör ge mig 12:- i rabatt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
43
Visningar
4 K
glimten66
G
M
Svar