SV: In The Middle Of Nowhere Bar

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Du har inte varit i Gobi öknen förstår jag. The ultimate center of nowhere.
Finns inte ens vatten och dessutom svinkallt,

/Hansui

I Skulltorp ligger vägförvaltningens högkvarter. Ungefär som Bryssel.

"legolas " sa:
Ja du kommer la ihåg den gamla sketchen med, glömt namnen, där de pratar med en automatisk telefonsvarare... - "Vägförvaltninga i Skölltörp, Slå nölla nölla säxa föra"

legolas

Menar du verkligen att du har glömt vem det var och du skall vara göteborgare? Du skojar väl?

Det var ju för tusan Sten-Åke Cederhök som skull ringa Försäkringskassan och kom fel.

Detta e vägförvaltninga i Skultörp. Jour??? jour??? Han som har hand um et träffas på telefon Skövde trea-nolla-femma-nolla-nolla!!

Er tid är ute!!

Fan vilken googlare du blivit legolas vad händer världen utvecklas inget är som förr du får mig att känna mig otrygg. (Hoppas du förstår att jag är göteborgare och inget allverligt i det jag skriver) får vara försiktig i dagens läge kan lätt bli personangrepp annars :police:

"legolas " sa:
Hejsan Frank, här kommer en vägbeskrivning som jag tänkte maila till dig, men hade ju inte din mailadress, kan du PM;a mig den är du snäll..... Så här kommer vägbeskrivningen på ett ytterligt proffsigt sätt:

Frank skall försöka mig på en vettiger vägbeskrivning som skall vara lättförstårlig.
Jag försöker med risk för att min beskrivning också den upplevs som kass, men jag ger dig lite olika "kött på benen" så kanske du kan söka själv ävenledes.

OK låt oss starta då.

1 - Koordinaterna till denna bar är exakt N 15 31 39.8 ...E 102 08 37.2. där kan
du söka på Google maps.....

2 - En vägbeskrivning a la Google earth, där du skriver. a) först väljer du
vägbeskrivning; och sedan i första fältet fyller du i Buriram, Thailand, och i
det fältet därunder b) fyller du i: Ban Tako School Ban Prang Nakhon
Ratchasima Thailand och vips så har du en vägsträcka i lila med en medföljande
vägbeskrivning. Denna vägbeskrivning renskriver jag härmed för dig nu under
nästa alternativ, OK?

3 - Leta upp väg 226 gåendes västerut hos dig där i Buriram, kör in på den, och
kör på...
- Vid Hin Dat skall du ta höger in på väg 206 passerar Nikhom Sang och Ton
Eng, fortfarande är du på väg 206..........
- Vid Nai Muang fortsätt väg 206

- När du kommer fram till slut till väg 2, så kör höger, vilket då är norrut mer
eller mindre.

- Efter ett bra tag så dyker väg 2160 upp, och där svänger du av vänster in
på den vägen 2160 alltså...
- Kör vidare på 2160 passerar byn/samhället "Kham Sombun",
- Du kör vidare flera mil på 2160 utan att vara orolig.... du ser säkert skyltar
som typ: Nong Teng, Nong Manao, samt Nong Bua,...

- Till slut vilket kommer att kännas som en smärre evighet, så kommer du fram
till ett ställe där du skall svänga vänster in på väg 2384..
- Du skall sedan köra på 2384 ända tills du kommer fram till nåt som ser ut
som en smärre korsning, och där ni kommer till väg 2369 också, och där
bör det också stå Baan Tako. Fortsätt dock i styvt 2-3 km ytterligare på
VÄG 2384 (glöm 2369), och på vänstersidan så kommer ni att se en BAR.
Man ser faktiskt själva baren med en bardisk och stolar och ett boningshus
och en damfrisering , PÅ VÄNSTERSIDAN AV VÄGEN.....

Frank, nu är du på plats, och följer du denna beskrivning så bör det vara skitenkelt för dig att ta dig dit.... Bara följ mina anvisningar bokstav för bokstav, och låt ingen thai tvinga dig att åka annat håll.

Thai är fullständigt odugliga till att läsa karta, och de är oftast i alla fall helt odugliga till att ge anvisningar om vägen och också att följa anvisningar om vägen.....

Ursäkta det negativa,,,, men ville bara klargöra..... Vill du dubbelkolla mina anvisningar så använd din dator och följ punkt 1 samt punkt 2....

Om frågor, maila mig gärna eller chatta på SKYPE eller vad du vill.. Skulle vara skitkul om du vågade ge dig ut i det fria för att träffas, så får du träffa mackes och Phonta och York och mig...

MVH
(legolas)

TACK LEGO!!! Ja ja visste det!...finns ingen som kan göra en så detaljerad... proffsig vägbeskrivning som LEGOLAS Vägbeskrivningen är klistrad i favoriter och nu gäller det bara att hitta datum när jag kommer på besök och gästar baren i Nowhere!! Och självklart kommer jag att medföra vissa saker från moderlandet som inte kan uppbringas i LOS..inte ens i baren Nowhere! :nod:

Min fru lutar sig nu över min axel och säjer," jag gå jobba nu"...... "vad du skriva?"..jag vill följa med dit du åka...
Nej inte för damer säjer jag...endast för "råbarkade" livserfarna, charmerande, lätt åldrande.. gentlemen som kan svinga en bägare eller två och utbyta sina livserfarenheter, dra sina historier och njuta av stundens magiska skimmer!!! ;)

Tack Gregor! Och naturligtvis blir det + karma för detta!!!! :wai:

Frank

"legolas " sa:
ja du Jonas, får polares skull så googlar t.om. jag, kan du tänka dig...... Men gränsen går nog där. Att söka information som jag inte redan har i skallen ser jag som ett nerköp, och så jäkkla ovetande är jag inte ännu i alla fall så jag behöver googla, det får yngre människor göra, som inte har så mycket skit under naglarna ännu... hahahaha!!

ha det gött

legolas
Haha jag tror du har google som startsida på din browser ... du vet väl i chrome kan man skriva in direkt sökorden i adressfältet ...

Du googlar inte och lagar inte mat ... jojo ... ;) ;)

Du är la go du ... som de säger där borta där solen går ner (ni avgör ju då själv om det är fram- eller baksidan).

"ledarn " sa:
Det heter inte "Googlar"....

Det heter söker information på nätet... :nod: :nod: :laugh: :laugh:
Nu låter du ju gubbig ... och du som är yngre ... eller översätter du till gubben i Chayiapum (fantastikt et namn med fyra vokaler på rad ...) :)

Varför googla när vi har Fablo ::)

Fritt fram å skicka pån en höger igen ;D

"legolas " sa:
Så för att återgå till tråden och ämnet, så är följande klara för en smärre forumsträff vid denna bar mit ute i ingen stans bland risfälten;

mackes,
phonta,
legolas,
York,
MagnusJansson,
Areeya, kommer ner till Thailand den ..........??????

Vi hörs när vi vet mer om datum för Areeya...

legolas

Trodde jag svarat redan?? Var tog den posten vägen? ???Kommer ner 12 juni till 26 augusti. Ev stannar vi längre om allt går min väg.... :nod:

"legolas " sa:
Så för att återgå till tråden och ämnet, så är följande klara för en smärre forumsträff vid denna bar mit ute i ingen stans bland risfälten;

mackes,
phonta,
legolas,
York,
MagnusJansson,
Areeya, kommer ner till Thailand den .......... ??? ???

Vi hörs när vi vet mer om datum för Areeya...

legolas

Vilket datum var det?
Ca 2h biltur hemifrån, enk de utmärkta kartbeskrivningarna.

"borat " sa:
Vilket datum var det?
Ca 2h biltur hemifrån, enk de utmärkta kartbeskrivningarna.

Trevligt om du kommer! Inget datum fastställt ännu. Vi kan kanske bli ett helt gäng CM-are där i mitten av juni! Mr glimten borde väl också ha relativt nära?

Areeya

"areeya " sa:
Trevligt om du kommer! Inget datum fastställt ännu. Vi kan kanske bli ett helt gäng CM-are där i mitten av juni! Mr glimten borde väl också ha relativt nära?

Areeya

Tyvärr så är inte Juni möjligt.....

Jo,det passar säkert med juli..bara vi kommer överens några veckor i förväg! Phonta kanske kan komma också? :nod: Hoppas få med han på lite fiskeäventyr när jag kommer till Buriram :nod:

Areeya

Jag är ju på plats alltid!
Det borde gå att fixa en tur 10-15 juli. Räkna in mig till 93,4 % ungefär :D

/Anubaan

Ska ha det i åtanke beror helt på vad det bestäms o göra nu när vi kommer ner kommer att resa runt me en polare 14 dagar innan det blir upp till huset

helt ok ;) o om jag kommer så e det bara för er gamla gubbar o resa er upp så jag kan sitta ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
6
Visningar
1 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp