SV: Dricka sprit

Vilken typ av grogg föredrar ni att dricka?

• Gin on the rocks

Röster: 1 8.3%
  • Vodka on the rocks

Röster: 2 16.7%
  • Captain Morgan (mörk rum) och Coca Cola

Röster: 6 50.0%
  • Baccardi och Coca Cola

Röster: 2 16.7%
  • Vodka och Juice (Screwdriver)

Röster: 5 41.7%
  • Vodka och Sprite

Röster: 0 0.0%
  • Vodka och Cola

Röster: 1 8.3%
  • Gin och Tonic

Röster: 10 83.3%

• Totala väljare
    12
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

Birger LKPG

Gäst
Dricker sällan sprit,men om det blir så tas det en och annan GT + Vodka & Juice.

Tar hellre en ÖL + en singel malt ;)

Om det hade gott att rösta på Vodka Red Bull så hade det kommit en röst till, men det är ju för oss ungdomar ;D ;D ;D

Jag dricker med glädje både öl och sprit. Så i den här omröstningen så blir mitt förstaval en lagom GT. Sedan så är det så himla gott med Rom så de blir mitt andraval.

Vodka går bort då den spriten egentligen inte smakar något alls. Rom och Gin har en egensmak som som de säger i matlagningsprogrammen -gifter sig så fint med tonic och cola.

/Anubaan

"Birger LKPG " sa:
Dricker sällan sprit,men om det blir så tas det en och annan GT + Vodka & Juice.

Tar hellre en ÖL + en singel malt ;)

Inne lite på samma inställning som dig Birger LKPG, det är alltid gott med en pilsner och singel.. :) :)

Rom och Cola. Helst då Bacardi Gold eller motsvarande. Mörk rom går an, men är ingen favorit. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Gin = Rakvatten! :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

En god singel malt är vad jag föredrar. Dock aldrig innan solen gått ner. Om jag dricker sprit så har jag en tendens att slå igen de blå.

"Sir One " sa:
En god singel malt är vad jag föredrar. Dock aldrig innan solen gått ner. Om jag dricker sprit så har jag en tendens att slå igen de blå.

Single Malt är en klar favorit, jag hoppade dock över den här eftersom det gäller groggar. Men jag skulle naturligtvis ha nämnt den. Dock är jag väldigt sparsam med whisky i LOS, det smakar inte riktigt lika gott i värmen.

Same same Berralund.
Jag rör aldrig starksprit i Thailand, Blev bjuden på whiskey under senaste songkran och låtsades dricka och tycka om det. Artigheten kräver att man tar emot vad som bjuds.
Har bara drickkit viski än gång *hick* i Thailand och blev så på arslet och i gasen att min långhåriga var nära att lämna mig. Man riskerar absolut ingenting när man har en sån pärla till kvinna....

"Berralund " sa:
Rom och Cola. Helst då Bacardi Gold eller motsvarande. Mörk rom går an, men är ingen favorit. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Gin = Rakvatten! :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Så klart att Captain Berra föredrar rom det gjorde ju redan de gamla piraterna.
Me det är icke Gin som är som rakvatten det är Hallandfläder.

"Sir One " sa:
Same same Berralund.
Jag rör aldrig starksprit i Thailand, Blev bjuden på whiskey under senaste songkran och låtsades dricka och tycka om det. Artigheten kräver att man tar emot vad som bjuds.
Har bara drickkit viski än gång *hick* i Thailand och blev så på arslet och i gasen att min långhåriga var nära att lämna mig. Man riskerar absolut ingenting när man har en sån pärla till kvinna....

Jag håller mig också väl med min "teerak". När jag har intagit en del brända och destillerade drycker så får jag bara höra kommentaren "Menh Lao". Hon gillar inte det alls, själv dricker hon ingenting.

Berra, same same igen. Min ängel dricker inte heller en enda droppe, röker inte heller men dessbättre har hon en annan last som jag tycker mycket om. Emancipationsdebatten, upphör temporärt om natten, som det stod i Hylands ABC. Vi är några stutar som kommer ihåg honom....

Mörk rom och cola och GT är två favoriter som alltid går hem. I brist på annat kan jag dricka Juice och vodka. Redbull och vodka funkar också.

Inte mycket som ratas här inte :)

En favvo i thailand är sangsom och cola + lite M150 el liknande. Smask :)

"Sir One " sa:
Berra, same same igen. Min ängel dricker inte heller en enda droppe, röker inte heller men dessbättre har hon en annan last som jag tycker mycket om. Emancipationsdebatten, upphör temporärt om natten, som det stod i Hylands ABC. Vi är några stutar som kommer ihåg honom....

Hehe, ursäkta OT men kan inte låta bli. Jag kommer ihåg tre citat från Hylands ABC-bok nämligen:

D: Dekolltage är nu för tiden - sidenklänning utan siden.

P: P-plats hittar man i staden - när nån annan hunnit ta den.

Ä: Älgen ensam satt och log - i en sönderskjuten skog.

Fasen, man börjar visst bli gammal. Det tar vi en dubbel Rom & Cola på (när jag har kommit hem).

"Bond " sa:
Jäkligt lätt gjort det där. Samma här men skam den som ger sig :)

Samma här
vodka m150 bästa groggen men den fanns ju inte me
GT gott de me
annars öl me en whiskey det säger doktorn att man ska ha sig en varje dag ;)

sen klarar jag inte o blanda sprit me cola smakar s..t

Dricker Vodka och Lippo om det finns i Thailand, inte jävla red bull eller "M22" rätt eller? Finns inte lippo så är det GT som gäller

För heskotta. Förstör inte Coca Cola med massa alkohol.
Drick Colan ren och samma gäller spriten.

Kent

Nej nej Kent, Coca Cola går inte att dricka rent. Den måste spädas ut till lämplig styrka och smak. Rom är den perfekta ingrediensen. 8)

Avstår att svara då det är endast gubba-dricka som alternativ.

Jag saknar med andra ord, wiskey!

"legolas " sa:
ja jääklar jag missade det!! Sorry... Dricker själv inte whisky utan föredrar faktiskt härnere speciellt, grogg, och gärna busgroggar stundtals....

Kanske borde ha tagit med Cognac också....
Och så dom som inte dricker, utan lägger pengarna på nåt vettigt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp