SV: 40 grader i april - i Isaan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"gunnarg " sa:
Lämna Isaan och åk till kusten.Där blir det aldrig så varmt. ;D

Rätt!!!
Sattahip har under hela året 20-38 grader, detta är ytterligheter, normalt 22- 34 grader och det kan man leva med.
Isaan kan ju även få kylan brrrrrrrrr

Jag brukar tycka det är OK så länge värmen håller sig under kroppstemperatur, men när det går över och man själv är det kallaste i omgivningen blir det jobbigt. Fast det är ju egentligen inte så många eftermiddagstimmar som hettan är riktigt svår och då ligger jag på sängen framför en fläkt och läser. AC finns inte i frugans kåk.
Motion kan man ju stöka undan på morgonen. Och när solen sjunkit ner i dagsdiset på eftermiddan, brukar jag gå och fiska en stund i ån, där är det öppet och blåser alltid. Så där sitter husets hund och jag och är bakom flötet tillsamman.

Har inga större problem med värmen så länge luftfuktigheten inte är för hög. Men det är ju problemet i Isaan, det är så förbaskat fuktigt.

Det blir till att sitta i skuggan och ha en vattenflaska tillgänglig hela tiden. Changen får oftast vänta till kvällen.

Man får väl göra som alla förnuftiga Thailändare gör gå och sussa en stund. Passar inte det kan man väl sätta på frugan eller nån :D

"Birger " sa:
Jag brukar tycka det är OK så länge värmen håller sig under kroppstemperatur, men när det går över och man själv är det kallaste i omgivningen blir det jobbigt. Fast det är ju egentligen inte så många eftermiddagstimmar som hettan är riktigt svår och då ligger jag på sängen framför en fläkt och läser. AC finns inte i frugans kåk.
Motion kan man ju stöka undan på morgonen. Och när solen sjunkit ner i dagsdiset på eftermiddan, brukar jag gå och fiska en stund i ån, där är det öppet och blåser alltid. Så där sitter husets hund och jag och är bakom flötet tillsamman.

Lite humor är alltid svalkande

"legolas " sa:
Men det är ganska kul när thai tycker att falang (jag) är den störste dingelisten i Isaan, när man är ute och cyklar mitt på dagen i det varmaste varma.

Men faktum är att cykling faktiskt ger rejält med svalka. jag brukar köra på lite solskydd modell 50, så man inte bränner sig för himla mycket. Brukar ju vara ute 2,5 - 3,5 timmar varje gång!!

Alternativet att sitta inne är ju ganska trist, jag känner ju att timmarna, dagarna veckorna och åren rullar på i en allt snabbare takt, så att komma ut utanför dörrarna är faktiskt görgött...

legolas

Du är ju alltid ute och cyklar hehe! ;D ;D ;D

Förlåt, kunde inte låta bli!

Tror allvarligt talat att de flesta människor mår bättre och presterar mer om man får en vilopaus mitt på dan :nod:

Jag har tillbringat hela dagen ute på en farm i isaan,och jag har inte frusit direkt.

Lego nu förstår ja varför du ser ut som du kom till thailand igår du använder solskydd ;D kärring :D

"legolas " sa:
hehehe,, javisst, men jag använder fan inte hjälm med inbyggd solskärm i svart, någon mesig jäkla MC-kostym, och inte heller MC-stövlar samma som Steve McQueen hade....Ollonborre...
:D ;D ;D ;D

Hade inte ja heller gjort om ja hade haft cyckel :)

vet inte om detta är :offtopic: men har med värmen att göra skall man använda A/C eller inte. Jag inbillar mig att det blir jobbigare med värmen om man har A/C på rummet med tanke på att man då ca 8-12 timar tillbringar i svalare klimat istället för att låta kroppen anpassa sig till värmen. någon som vet ?

Håller me skit i ac
En sak vet ja har ja inte blivit sjuk innan så blir ja de av den ingen ac i mitt hus i alla fall ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar