Styrka?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Therese89

Gäst
Har googlat runt nu bland olika lexikon och översatt ordet styrka. Och då menar jag inte fysisk styrka utan den "personliga" styrkan. hoppas alla fattar vad jag menar ;D
Hur som helst, när man slår upp ordet så får man olika svar överallt. Så kanske någon här vet?

"Therese89 " sa:
Har googlat runt nu bland olika lexikon och översatt ordet styrka. Och då menar jag inte fysisk styrka utan den "personliga" styrkan. hoppas alla fattar vad jag menar ;D
Hur som helst, när man slår upp ordet så får man olika svar överallt. Så kanske någon här vet?

Innan jag svarar får du allt utveckla detta mer, menar du mental styrka, stark personlighet, driven människa, stark och självständig, alltså det är jättesvårt att bara säga personlig styrka, även om jag har färdigt några förslag, men du kan väl försöka att utveckla det mer innan jag avger mina svar. :wai:

Insayt

"Therese89 " sa:
Alltså mental styrka. Att man ska vara stark här i livet. :)

I det här fallet passar det bra med detta, styrkan ligger inte i just ordet "styrka" utan att du har tro på dig själv och är stark i det, därför ville jag att du skulle precisera :)

ไว้ใจตัวเอง
wái jai dtuaa eng
lita på sig själv, ha tro på sig själv

เชื่อมั่นในตัวเอง
cheûua man nai dtuaa eng
självsäker, en övertygad tro på sig själv och din förmåga

insayt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp