stjärntecken

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Spelar du schack Lunkan?

Nu har jag inte spelat på många år, men jag är uppvuxen med schack, var med och tävlade i yngre år. :D

"Lunkan " sa:
Ja, såklart får man inte bra resultat BARA av att tänka. Det får man INTE ens i schack :)
MEN det finns ju MÅNGA, som är i fysiskt mycket bra form, som INTE nått så bra resultat p g a att de INTE tänker bra.
Och om framgångar till stor del inte skulle bero på tänket, så skulle ju inte snabbt förbättrade resultat kunna komma av coachbyten, för så snabbt förbättrar man inte fysik :)

Om du säger att en väl tränad person kan förbättra resultatet med hjälp av mental träning, så håller jag med dig till 100%.

"Per Olav " sa:
Om du säger att en väl tränad person kan förbättra resultatet med hjälp av mental träning, så håller jag med dig till 100%.
Och inte bara vältränade
och inte bara tävlingsresultat.

Mental träning kan även
förbättra resultat för dåligt tränade :)
och lösa/förbättra gällande mycket annat också. T ex används det även vid rökavvänjning, vissa affärssammanhang, allmänt välmående (=mental styrka), flygrädsla...

"Kycklingen " sa:
Spelar du schack Lunkan?

Nu har jag inte spelat på många år, men jag är uppvuxen med schack, var med och tävlade i yngre år.
Inte på länge.

Då kanske du träffade ledarna Mats Eriksson (Göteborg) eller Rune Emanuelsson (Skara).

(((Som bäst kom jag ungefär 125 av 1000 i SM som spelare,
men jag hade stora framgångar som ledare. Jag har lett 2 klubbar till Sverigeeliten, så tillsammans med bl a ovan nämnda är jag en av kandidaterna till att vara NÄST bästa schackklubbledaren någonsin i Sverige, efter en solklar etta. Och det var genom TÄNK jag nådde det :)

"Lunkan " sa:
Och inte bara vältränade
och inte bara tävlingsresultat.

Mental träning kan även
förbättra resultat för dåligt tränade :)
och lösa/förbättra gällande mycket annat också. T ex används det även vid rökavvänjning, vissa affärssammanhang, allmänt välmående (=mental styrka), flygrädsla...
Inte på länge.

Då kanske du träffade ledarna Mats Eriksson (Göteborg) eller Rune Emanuelsson (Skara).

(((Som bäst kom jag ungefär 125 av 1000 i SM som spelare,
men jag hade stora framgångar som ledare. Jag har lett 2 klubbar till Sverigeeliten, så tillsammans med bl a ovan nämnda är jag en av kandidaterna till att vara NÄST bästa schackklubbledaren någonsin i Sverige, efter en solklar etta. Och det var genom TÄNK jag nådde det :)

Ja nu är ju inte jag någon expert på schack men så värst fysisk sport är det väll ändå inte, så att det var genom tänk du nådde framgångar torde ju då vara en självklarhet :P

"Lunkan " sa:
Som bäst kom jag ungefär 125 av 1000 i SM som spelare,

Skryt utan ett dugg av bevis..

Då detta endast kan leda åt ett håll, så avslutar jag min närvaro i denna tråd.
Hoppas att andra följer mitt exempel, så slipper vi en ny omgång med otrevligheter!

"Byscha " sa:
Ja nu är ju inte jag någon expert på schack men så värst fysisk sport är det väll ändå inte, så att det var genom tänk du nådde framgångar torde ju då vara en självklarhet :P
Det är en vanlig missuppfattning - även bland många schackspelare, vilket underlättade att gå om andra klubbar mycket snabbare. Det är ganska jobbigt att, som det är ibland, i en lokal där syret nästan tar slut, vara koncentrerad i 2x6 timmar plus förberedelser per dag :)

Iofs går det att spela hyffsat med dålig kondition, men de brukar slockna i hårda turneringar, och får inte ut sin kunskapskapacitet.
(((Därför körde jag igång fysträning (i form av tennis, basket och innebandy). I andra klubben införde jag t o m matuppladdning lite som långdistanslöpare :)
"Per Olav " sa:
Skryt utan ett dugg av bevis..

Då detta endast kan leda åt ett håll, så avslutar jag min närvaro i denna tråd.
Hoppas att andra följer mitt exempel, så slipper vi en ny omgång med otrevligheter!
Skitsnack igen. Jag svarade bara på en fråga.
Ofta har ni klagande en väldigt stor förmåga att BARA svara på något, som jag skrivit som "bisats", UTAN att svara på det jag skrev huvudsakligen, och sedan klagar ni på att trådarna spårar ur! :) Varför tog du bort ((( ))) runt den delen du citerade?

Jag har talat om tillräckligt för att det ska kunna gå att ta reda på med ett par telefonsamtal, så varsågod att kolla :D

(((Vad jag vet så är vi bara 3 någonsin, som har lett 2 klubbar vardera till Sveriges (ungdoms-)elit. De andra två hade det som jobb, sedan är det en kvar, som gjorde det på fritiden, och det är jag... :)

"legolas " sa:
Lunkan, förstår inte???? jag höll ju med dig!!!!!!! Jag bara rättade till dig lite grand så du skulle få 100% insyn i det hela.......
;D ;D ;D
Ja, och jag rättade tillbaka lite grand så du skulle få 100% insyn i det hela... :)

"legolas " sa:
Lunkan lugn och fin nu!! En frågade om du spelade schack???? Du svarade med att delge din meritlista. Den som frågade dig, frågade bara om du spelade schack och bad icke om en meritlista. Det kallas skrävel!!!

Innanför ((( ))) som är tänkt att HOPPA ÖVER för de som inte är intresserade. Därför står det inom trippelparenteser :)
F ö la jag dit det, eftersom det hade en del relevans till diskussionen om tänk lite tidigare i tråden.

Här verkar ju de mesta ligga :offtopic: så de e väl bara att radera de mesta i detta ämne.... :police:

"Lunkan " sa:
Fisk

(((Förrut trodde jag inte ett dugg på astrologi, för om jag bara tittade på "västerlänska" stjärntecknet (=de som ni talar om ovan) så stämde det inte.
Sedan hittade jag en reabok, som sammanfattade de och kinesiska tecknen (=födelseåren) och då stämde det "perfekt". (Kreativ men lat då det är tråkigt - men min årgång sparkar på mig själv så att ideerna blir färdigutförda :)

Tips till ogifta män, som har svårt att hitta bra samtalsämnen med kvinnor: Astrologi, vilka tecken som kan passa ihop, eftersom kvinnor brukar gilla relationsprat. Fast då är det en fördel att ha läst på åtminstone vilka som kan passa :)

Det kan även vara roligt att kunna tala om vad andra är för tecken bara genom att iakta dem. En mamma tyckte att det var roligt då jag kunde härma hennes vädurssons gångstil, fastän jag aldrig hade träffat honom :) (Vädurar går extremt, oftast väldigt fort med hakan framskjuten som "plog", en del tillbakalutade vaggande som en anka. Fiskar brukar man kunna se på näsan, lejon på ögonbrynen...)

Detta inlägget borde en del läsa om.

Det var en härlig tråd som du letade upp Slu, jag har precis läst igenom den igen.

Jag kom att tänka på när jag läste den att övervägande inte trodde på astrologi men hur är det med era respektive som ev anlitar någon Thai för att ta reda på om man kan köpa ett visst hus? Det ska välsigna huset? Sängen ska stå i ett visst väderstreck, det ska köpas lotter med ett visst nummer. Listan kan göras längre.
Tror ni på det tramset eller går ni med på det tramset för husfridens skull? :)

Hittade den här tråden och tyckte det var intressant läsning, är själv född i drakens år, kaninens månad och tigerns timme, vet inte vad det innebär men har fått uppleva några gånger att kineser som fått veta det har bugat och betett sig...ska visst vara någon lyckobringare eller dylikt enligt frugan som fått veta av kineserna och budda hur lycklig hon är som har mig som man!?? :nod:
jag inte tror på astrologin men kan konstatera att en del stämmer om tecknen och hur man är som person...men inte fan vinner jag och kan ta mig en tidig pensionering i ett varmt land...så lyckan måste drabba någon annan :-[

"Kycklingen " sa:
Lunkan:
Jag som är tvilling och kvinna vilket stjärntecken passar ihop med mej?

Beror helt på vad du vill göra med motparten, älskog ?, då skall du välja en OXE han kan det där och ser till att du kommer till himlen. Annars så spelar det inte så stor roll, du är 2 i en så du kan trivas med många, dock inte så länga sammanhängande tider

Och då införstått att Långeman är en OXE , förmodligen jag med då det gäller detta med Älgskog ..Jägare som jag är till födseln ;D Annars lär jag vara född i Kräftans tecken ......

Men backar ogärna då jag atackeras ... >:( Har även ett djäkla nypp i krattan sägs det ;)

"Phonta " sa:
Och då införstått att Långeman är en OXE , förmodligen jag med då det gäller detta med Älgskog ..Jägare som jag är till födseln ;D Annars lär jag vara född i Kräftans tecken ......

Men backar ogärna då jag atackeras ... >:( Har även ett djäkla nypp i krattan sägs det ;)

Ja nånstans ska det väl fungera... ;D ;D ;D ;D

I Skorpionen kombineras vattnets känsliga och intuitiva element med den fasta egenskapen. Här kan således känslan få praktisk tillämpning. Pluto härskar över skorpionen och ger en stark drift till nydaning och nästan brutal personlig utveckling. Vart detta leder hän varierar från skorpion till skorpion. Den ende som vet är möjligtvis skorpionen själv då han aldrig röjer sitt inre.

Skorpioner är intelligenta och lyckas vanligtvis lösa de problem som de ställs inför. Det finns en stark kraft här som måste få utlopp, ibland i hårt arbete, diskussioner eller passion, men tyvärr kan också våld, hämnd och svartsjuka finnas med på listan. En röd tråd i hans handlingar och känslor är intensitet. Han tar livet på blodigt allvar, det här är ingen person som man driver eller leker med, då får man snart smaka på hans tillbakabetalning. Kritisera inte en skorpion, det är ingen idé. Den ende som ändrar på skorpionen är han själv.

Element: vatten Kvalitet: fast Polaritet: negativ
Nyckelord: Pluto, koncentration, intensitet, sex, födelse, död, hemlighetsfullhet och jade.
Positiva karaktärsdrag: beslutsam, flitig, charmig och har elegans.
Negativa karaktärsdrag: svartsjuk och inåtvänd.
Människokroppen: könsorgan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp