stjärntecken

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag har en liten annorlunda hobby, astrologi :o
Vill och vågar ni berätta om vilket stjärntecken som ni är födda i?

Jag kan börja. Jag är född i Tvillingens Tecken.

Fisk

(((Förrut trodde jag inte ett dugg på astrologi, för om jag bara tittade på "västerlänska" stjärntecknet (=de som ni talar om ovan) så stämde det inte.
Sedan hittade jag en reabok, som sammanfattade de och kinesiska tecknen (=födelseåren) och då stämde det "perfekt". (Kreativ men lat då det är tråkigt - men min årgång sparkar på mig själv så att ideerna blir färdigutförda :)

Tips till ogifta män, som har svårt att hitta bra samtalsämnen med kvinnor: Astrologi, vilka tecken som kan passa ihop, eftersom kvinnor brukar gilla relationsprat. Fast då är det en fördel att ha läst på åtminstone vilka som kan passa :)

Det kan även vara roligt att kunna tala om vad andra är för tecken bara genom att iakta dem. En mamma tyckte att det var roligt då jag kunde härma hennes vädurssons gångstil, fastän jag aldrig hade träffat honom :) (Vädurar går extremt, oftast väldigt fort med hakan framskjuten som "plog", en del tillbakalutade vaggande som en anka. Fiskar brukar man kunna se på näsan, lejon på ögonbrynen...)

Personligen anser jag att astrologi är ren bullshit.. Att vi föds när vi föds är helt beroende på när våra föräldrar var sugna på en sväng i sänghalmen.

Lunkan, Det fanns säkert en bra anledning att din "Reabok" var just på rea.

Jag är vädur, och jag går inte fort, och när jag väl går, så går jag inte med hakan "Som en plog" inte heller går jag som en "anka"

Och pratar jag med en kvinna så är nog astrologi ett av de sista ämnen jag skulle ta upp. :wai:

gazton

Tvilling..
Vet att många thai med kinesisk härkomst följer astrologin mycket noga. Min Amerikanska kompis fick rådet att vänta ett år med att skaffa barn efter giftermålet, för då skulle tecknen vara extremt goda.....

Vädurar kan också kännas igen på att de flesta har ett vädurstecken mellan ögonbrynen, och tänkande som småbarn d v s handlar innan tänker, brukar göra samma fel flera gånger innan inlärning... :)

"legolas " sa:
Jag är också vädur (18 april), Och jag fick be min fru att kolla, men hon tyckte heller inte att jag gick som jag plogade och inte heller som en anka....

Lunkan, tyvärr denna enda gång så måste jag gå emot dig och astrologi-skiten fullständigt. Återigen så är detta en av alla de idiotgrejor som människan "uppfunnit" för att få lite förståelse för sin omgivning, lite ordning på sin omvärld.

För mig hamnar astrologi och religion i samma fack. Det är något för svagsinta, och något som man ramlar in i på äldre dar när man "fegar ur" och tar det säkra för det osäkra och kör en extra Ave Maria varje morgon och kväll..
Inte konstigt om din fru undviker att säga om du ser kul ut då du går :)

---
Som sagt så trodde jag inte heller på det innan jag såg att det stämde.

För en massa år sedan skämtade jag lite med en kräfta och frågade:
-Har du gömt dina pengar i böcker eller skivfodral?
-Va?! Hur kan du veta det?!
(Det var i skivfodral och mjölpåse :)

F ö så kollade jag, EFTER att jag läst boken, stjärntecken och syskonplacering på de få, som jag varit allvarligare intresserad av någon gång. Alla stämde bra/hyffsat! Så tydligen har jag bra "intuition" eller vad det kallas. Många tänker med fel huvud :) T ex finns det ofta attraktion mellan Skyttar och Fiskar, och det blir många sådana par - som nästan alltid skiljer sig, för det är bland de sämsta kombinationerna gällande hur personligheterna passar att LEVA ihop. KORTA perioder kan vad som helst passa ihop om attraktion finns, men om fler kollade hur personligheterna passar ihop, så skulle det inte bli så många skillsmässor...

För några veckor sedan pratade jag om det här med en kompis (Kräfta) om vilka som passar sämst ihop med honom (Vädur).
-Varför har du inte sagt det förrut för?!
Hans exfru är Vädur :)
(Han skämtade. Vi hade ingen kontakt under tiden han var gift.)

Om någon är intresserad:
Bäst CHANS har 4 ifrån sig själv. 2 ifrån är också bra.
Detta gäller både måntecken och soltecken. Vart 12:e år börjar det om, så t ex 16 och 20 år passar också.

(Båda de thai, som jag varit speciellt intresserad av, var perfekt passning gällande alla tre (=månad, år och syskonplacering). Den första hittade jag, men den andra hittade mig, och det senare kan väl inte bero på att jag läst en reabok? :)

Konstigt att allt detta stämmer för dig Lunkan och alla andra som tror på det men för de som inte tror på det fungerar det inte alls.

Jag är Taurus aka Oxe

Tycka att det är kul eller ha det som hobby är väl en sak.
Så länge man inte tar det som fakta och låter sitt liv styras av det så är det väl ok.

Själv är jag väldigt skeptisk till allt som inte har vetenskapliga bevis bakom sig.

Håller med dej Andrejs, för mej är det litet intresse, liten hobby. Jag håller väl med de flesta andra också, oftast så stämmer det inte, det kan vara småsaker som stämmer men dom stämmer nog in för de flesta i olika situationer som man hamnar i.
Min bror är vädur, han går helt normalt och har alltid gjort.
Jag har läst lite om astrologi, men har inte kommit så långt som till gångstilar och ögonbryn, kanske ska skaffa mej en annan hobby efter denna informationen som jag fått här.

"Kycklingen " sa:
Håller med dej Andrejs, för mej är det litet intresse, liten hobby. Jag håller väl med de flesta andra också, oftast så stämmer det inte, det kan vara småsaker som stämmer men dom stämmer nog in för de flesta i olika situationer som man hamnar i.
Jag har läst lite om astrologi, men har inte kommit så långt som till gångstilar och ögonbryn, kanske ska skaffa mej en annan hobby efter denna informationen som jag fått här.

Nja, det du bör skaffa dig är en rea-bok och fördjupa dig i ögonbryn och kanske näsvingar.

Kycklingen,

Inte ska du byta hobby. All form av hobby är bra. Det är nog många som håller med dig/ Gazton

"Kycklingen " sa:

Jag går oxå normalt ;D

"zetterberg " sa:
Konstigt att allt detta stämmer för dig Lunkan och alla andra som tror på det men för de som inte tror på det fungerar det inte alls.

Jag är Taurus aka Oxe
Som sagt så trodde jag INTE på det först,
och de få jag varit intresserade av FÖRE reabokköpet, kallade jag ju alltså EFTER reaboksköpet :)

(((1 vet ej, 1 Kräfta, 1 Oxe, 1 Stenbok, 2 Skorpioner + nu senare 2 thailänska skorpioner. =Alla är 4 eller 2 tecken ifrån. Årgångarna bäst, näst bäst eller OK passning. En OK, alla andra bästa alternativet. Thai plus 2 tidigare var efter bokköpet.)))

"andrejsdenruskige " sa:
Tycka att det är kul eller ha det som hobby är väl en sak.
Så länge man inte tar det som fakta och låter sitt liv styras av det så är det väl ok.

Själv är jag väldigt skeptisk till allt som inte har vetenskapliga bevis bakom sig.
För egen del tar jag det numera som ett hjälpmedel att snabbare komma fram till vilken personlighetsTYP nya bekantskaper verkligen är. Många försöker ju mörka de sämre egenskaperna då de är intresserad av någon :)

Du är väl skeptisk till allt? :)
Som sagt så trodde jag inte heller på det förrut, för jag tyckte massor inte stämde innan även årgången togs med.

"legolas " sa:
Väduren är tecknet som skapar mest avundsjuka, och mest då bland de typer som har svårt att "skapa" Er brist på kreativitet gör att ni känner Er manade att ge Er på skapelseprocessens herrar. . Det fick jag lära mig i alla fall. Väduren är en konstnärligt lagd typ med mycket hjärta och har lätt för att samsas med folk. Många av de största artisterna/kufarna är vädurar....Dock inte alla...

Lunkan jag lovar dig. Min fru och jag har ett grandiost förhållande, jag skämtar grymt med henne med kärlek i blicken, och hon skämtar grymt med mig utan kärlek i blicken, hahaha, Jag lovar dig min bästa herre, hade jag gått som en kuf eller vaggat som en anka, så nog fan hade hon meddelat detta snabbt som en kastvind i april.
"legolas " sa:
Väduren är tecknet som skapar mest avundsjuka, och mest då bland de typer som har svårt att "skapa" Er brist på kreativitet gör att ni känner Er manade att ge Er på skapelseprocessens herrar. . Det fick jag lära mig i alla fall. Väduren är en konstnärligt lagd typ med mycket hjärta och har lätt för att samsas med folk. Många av de största artisterna/kufarna är vädurar....Dock inte alla...

Lunkan jag lovar dig. Min fru och jag har ett grandiost förhållande, jag skämtar grymt med henne med kärlek i blicken, och hon skämtar grymt med mig utan kärlek i blicken, hahaha, Jag lovar dig min bästa herre, hade jag gått som en kuf eller vaggat som en anka, så nog fan hade hon meddelat detta snabbt som en kastvind i april.

Ser i ditt första citat att du inte har köpt dig någon low budget book.

Själv är jag fisk.
Vi som är fiskar har en extra funktion som heter aspergers syndrom och gillar bara jämna tal.
Sedan är vi mycket effektivare är vädurar och för att inte tala om stenbockarna som är uppe i det blå och dessutom har en liten hålfot och blir därmed dåliga i höjdhopp. Simning klarar dom galant.

P.g.a våran fördel med att ha aspergers så är vi mer systematiska, även om det kan se ut som ett kaos. Vi har en hierarkisk ordning bland rotet som de som saknar förmågan att kunna tänka "out of the box" inte kan se.

Sedan är vi mycket mer energiska och har en medfödd charm som få.

Nu finns det ju några undantag, men dessa är väldigt få.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp