Vädurar kan också kännas igen på att de flesta har ett vädurstecken mellan ögonbrynen, och tänkande som småbarn d v s handlar innan tänker, brukar göra samma fel flera gånger innan inlärning...
"legolas " sa:
Jag är också vädur (18 april), Och jag fick be min fru att kolla, men hon tyckte heller inte att jag gick som jag plogade och inte heller som en anka....
Lunkan, tyvärr denna enda gång så måste jag gå emot dig och astrologi-skiten fullständigt. Återigen så är detta en av alla de idiotgrejor som människan "uppfunnit" för att få lite förståelse för sin omgivning, lite ordning på sin omvärld.
För mig hamnar astrologi och religion i samma fack. Det är något för svagsinta, och något som man ramlar in i på äldre dar när man "fegar ur" och tar det säkra för det osäkra och kör en extra Ave Maria varje morgon och kväll..
Inte konstigt om din fru undviker att säga om du ser kul ut då du går
---
Som sagt så trodde jag inte heller på det innan jag såg att det stämde.
För en massa år sedan skämtade jag lite med en kräfta och frågade:
-Har du gömt dina pengar i böcker eller skivfodral?
-Va?! Hur kan du veta det?!
(Det var i skivfodral och mjölpåse
F ö så kollade jag, EFTER att jag läst boken, stjärntecken och syskonplacering på de få, som jag varit allvarligare intresserad av någon gång. Alla stämde bra/hyffsat! Så tydligen har jag bra "intuition" eller vad det kallas. Många tänker med fel huvud

T ex finns det ofta attraktion mellan Skyttar och Fiskar, och det blir många sådana par - som nästan alltid skiljer sig, för det är bland de sämsta kombinationerna gällande hur personligheterna passar att LEVA ihop. KORTA perioder kan vad som helst passa ihop om attraktion finns, men om fler kollade hur personligheterna passar ihop, så skulle det inte bli så många skillsmässor...
För några veckor sedan pratade jag om det här med en kompis (Kräfta) om vilka som passar sämst ihop med honom (Vädur).
-Varför har du inte sagt det förrut för?!
Hans exfru är Vädur
(Han skämtade. Vi hade ingen kontakt under tiden han var gift.)
Om någon är intresserad:
Bäst CHANS har 4 ifrån sig själv. 2 ifrån är också bra.
Detta gäller både måntecken och soltecken. Vart 12:e år börjar det om, så t ex 16 och 20 år passar också.
(Båda de thai, som jag varit speciellt intresserad av, var perfekt passning gällande alla tre (=månad, år och syskonplacering). Den första hittade jag, men den andra hittade mig, och det senare kan väl inte bero på att jag läst en reabok?