Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja revben ar kanon om man far till det rattNu blev ja sugen, ser riktigt gott ut
Bra initiativ! Blir en spännande tråd. Skall försöka bidra men har ärligt talat aldrig fått till mina ribs riktigt 100. Har däremot ätit gudomliga ribs, främst i USA men också i Thailand och Sverige.
En del kokar sina ribs innan. En metod jag själv inte testat. Andra kör bara i grillen. Blir spännande att läsa om andras erfarenheter.
Midsommar 2020 körde vi ribs på grillen mest för att ha något trevligt att göra.
![]()
Ha, ha. Lustigt mina bästa var på Tony Romas i Sydney.Nu har jag tyvärr aldrig fått tillfälle att avnjuta dina ribs, dom ser förbaskat goda ut. Annars är de bästa jag någonsin har ätit dom på Tony Romas i Redondo Beach, Ca och i Las Vegas. Det är en kedja som finns på olika ställen i världen, har förresten även besökt dom i Manilla på Ayala Plaza.
Men jag hoppas på en möjlighet i Khon Kaen någon gång i framtiden när coronaeländet är över.
Jag älskar att grilla i Sverige. Jag brukar marinera ett dygn innan. Brukar bli gott och uppskattat. Jag brukar köpa grillolja från affär, helst med vitlök. Har aldrig sett grillolja i Thailand. Finns det? Här där jag bor finns inga västerlänningar utan bara thai och jag.
Jag har kollat på att köpa en gasolgrill men hittar inte, bara elgrillar. Jag bor i ett höghus så det är balkongen som gäller.
Några tips på marinering och även grill mottages gärna.
Jag blir så förbannat sugen när jag läser tråden om dagens mat!
Den här köper jag på Makro och använder som grund men brukar att blanda i vitlök och några andra kryddor och smakar av. Har för mig att det finns 2 sorter på Makro.Jag älskar att grilla i Sverige. Jag brukar marinera ett dygn innan. Brukar bli gott och uppskattat. Jag brukar köpa grillolja från affär, helst med vitlök. Har aldrig sett grillolja i Thailand. Finns det? Här där jag bor finns inga västerlänningar utan bara thai och jag.
Jag har kollat på att köpa en gasolgrill men hittar inte, bara elgrillar. Jag bor i ett höghus så det är balkongen som gäller.
Några tips på marinering och även grill mottages gärna.
Jag blir så förbannat sugen när jag läser tråden om dagens mat!
om man har ugn alltså!Behöver inte kokas , på med ribskrydda o in i grill/rök ca 95 grader i fyra timmar , ut o på med lite senap o äpple juice in i grillen en timme sen ut o på med glaze linda in i folie in i grillen 20 min .. klart,