PanPan
Forumveteran
Jo det är ju pga moppar det är så stor dödlighet i trafiken, hade vi haft lika mycket % moppar i trafiken hade nog dödstalen ökat drastiskt i Sverige med.Hej
Ja som vanligt får man väl nästan säga.
Mvh isan lover
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo det är ju pga moppar det är så stor dödlighet i trafiken, hade vi haft lika mycket % moppar i trafiken hade nog dödstalen ökat drastiskt i Sverige med.Hej
Ja som vanligt får man väl nästan säga.
Mvh isan lover
86% mc som stod för olyckorna.
Frugans ende bror dog också i en MC-olycka 2010 enbart några veckor efter att hon kommit hit med UT. Han var nykter men blev krossad av en lastbil. Hjälmen hjälpte inte ett dugg den gången. Det hände på väg 128 mellan Nong Bua Lamphu och Si Bun Rueang. Han var på hemväg från jobbet.Det är det som är så absurt. Jag satt med frugan och svärmor igår och summerade alla av frugans kusiner och sysslingar, klasskompisar från nian och grannar inom 100 meter som dött. Det var 6 personer och 5 av dem har dött i MC-olyckor. Frugan är enda barnet så har inte fler kusiner och sysslingar än vad jag har och de bor alla i Bangkok, Chachoengsao och andra "civiliserade" provinser men ändå har 3 av dem dött i MC-olyckor. Helt jävla absurt!
En dog i januari. Hittades en söndagsmorgon på en mindre väg utanför stan. Bakdelen av MC:n var helt mosad men ändå sade polisen att han kört ihjäl sig på fyllan trots att det var uppenbart att han blivit påkörd. Han var säkert på fyllan, det var han nästan alltid, men någon körde på honom, och denne någon var förmodligen också var på fyllan, och denne någon kom undan och kör förmodligen fortfarande på fyllan......
Här har vi varit förskonade från släktingar som dött på moppe men kan ju också bero på att här vi är nu är rätt glesbefolkat i jämförelse med stora delar.Det är det som är så absurt. Jag satt med frugan och svärmor igår och summerade alla av frugans kusiner och sysslingar, klasskompisar från nian och grannar inom 100 meter som dött. Det var 6 personer och 5 av dem har dött i MC-olyckor. Frugan är enda barnet så har inte fler kusiner och sysslingar än vad jag har och de bor alla i Bangkok, Chachoengsao och andra "civiliserade" provinser men ändå har 3 av dem dött i MC-olyckor. Helt jävla absurt!
En dog i januari. Hittades en söndagsmorgon på en mindre väg utanför stan. Bakdelen av MC:n var helt mosad men ändå sade polisen att han kört ihjäl sig på fyllan trots att det var uppenbart att han blivit påkörd. Han var säkert på fyllan, det var han nästan alltid, men någon körde på honom, och denne någon var förmodligen också var på fyllan, och denne någon kom undan och kör förmodligen fortfarande på fyllan......
Var försiktig med att låta honom köra. Men det kan säkert bli tjat men bättre att vara restriktiv.Här har vi varit förskonade från släktingar som dött på moppe men kan ju också bero på att här vi är nu är rätt glesbefolkat i jämförelse med stora delar.
Svärmor vad med om en olycka en gång men hon var inte onycker utan somna bakom styret och åkte ner på risfält och bröt armen.
Hemma har moppen stått stilla i över ett år nu, dock kommer väl äldste sonen vilja ha en någon dag men får se, inte helt bekväm med sända ut han på sukhumvith på moppe.
Han åker dock med kompis ibland från skolan men med hjälm och 1km småväg.
HejDet är det som är så absurt. Jag satt med frugan och svärmor igår och summerade alla av frugans kusiner och sysslingar, klasskompisar från nian och grannar inom 100 meter som dött. Det var 6 personer och 5 av dem har dött i MC-olyckor. Frugan är enda barnet så har inte fler kusiner och sysslingar än vad jag har och de bor alla i Bangkok, Chachoengsao och andra "civiliserade" provinser men ändå har 3 av dem dött i MC-olyckor. Helt jävla absurt!
Nä men man får ju ta seden dit man kommer, att du kommenterar ens och pratar om förändring blir bara löjligt.Hej
I frugans familj har två morbröder och två kusiner kört ihjäl sig på mc bara dom senaste 6-7 åren, frugans bror har blivit framdragen under en lastbil med sin mc men överlevde, kört av vägen med mc och överlevde trots att det var ett stort hål i huvudet och att han egentligen avled på sjukhuset men dom fick igång honom igen, vi besökte honom där på sjukhuset och jag var nästan helt säker på att det var sista gången vi såg honom, men han överlevde och har varit inblandad i fler olyckor efter det.
Hur många barn och släktingar som har skadats vid mc olyckor kommer jag knappt ihåg, men många är det och jag ser inga tecken på någon förändring.
Mvh isan lover
HejNä men man får ju ta seden dit man kommer, att du kommenterar ens och pratar om förändring blir bara löjligt.
Jag har kunnat ändra närmaste familjs trafikvett när jag är hemma iaf men tar tid men förändring mot i början.Hej
Ta seden dit man kommer gör jag ju också i.o.f.s, men några tankar på att jag personligen skulle kunna förändra frugans familj, släkt, övriga bybors eller Thailändarnas trafikvett har jag inte och har väl egentligen aldrig haft.
Jag var ju ung när jag kom till Thailand första gången och kastade mig ut i det annorlunda livet där, uppskattade friheten, gillade spänning, äventyr och hade hemskt roligt, men som 65-åring börjar man väl lugna ned sig och tänka efter lite ibland, det är ju extra synd när unga människor med större delen av livet framför sig avlider.
Mvh isan lover
HejJag har kunnat ändra närmaste familjs trafikvett när jag är hemma iaf.
Tom svärmor tar på sig bälte när hon åker med mig.
Börjar man ingenstans så....
Men åker man runt oskyddad och påverkad som thai och skrattar med dom om dom som vill förändra sker inget.
Jag skällde ut sonen och hans vän när dom kom körandes utan hjälm förra veckan, efter det har dom båda haft hjälm när kommit körandes.
HejÄven min far och mor körde utan bälten men idag är det bälte som regel.
Svärmor tar på sig det pga mig, ja men då ser barnen det och tar med sig det till nästa generation.Hej
Det kan inte vara så att dom tar på sig det när du är där för att göra falangen nöjd ?
Mvh isan lover
Nä jag fick faktiskt svärfar att förstå och han använde bälte även när jag inte var med. Nu dog han i sviterna av diabetes tyvärr. Svärmor däremot lyckades jag aldrig med. Även hon nu död i sviterna av diabetes. Sato.Hej
Det kan inte vara så att dom tar på sig det när du är där för att göra falangen nöjd ?
Mvh isan lover
Ordspråket gäller: barn gör inte som du säger, dom gör det du gör.Svärmor tar på sig det pga mig, ja men då ser barnen det och tar med sig det till nästa generation.
Så det gick till i Sverige med plus trafikmagasinet..
Men tar inte dom äldre på sig, bryr sig inte heller barnen.
Man får börja någonstans, tar man bara sedvänjan sker ingen förändring.
HejBarnen leker, det viktigaste och anledningen jag offrar mig så kusinerna får träffas och svärföräldrarna se barnbarnen.
![]()
![]()