Socker och Coca Cola i Thailand mm.

åt faktiskt lunch på Burger King på plattan idag, döm av min förvåning då man hör ett reklamavsnitt för Max ... tror de missade att de hade på radion och en av konkurrenterna körde reklam för Sveriges godast hamburgare.
Det är populärt när kunderna hör det, men kanske inte så många som hörde det

Senast redigerad av en moderator:
Ett liv är inte bara kvantitet mätt i år utan även kvalitet. Det är upp till var och en att välja. Jag minns en vän in min ungdom som rökte mycket. Han sade att rökning förkortar livet med 5 år, men de är på slutet av min levnadsbana så det spelar ingen roll. Man får välja och leva med konsekvenserna. Man kan äta ångkokt fisk varje dag, fisk är billigt i Thailand. Detta är hälsosamt men i längden tråkigt,

Senast redigerad av en moderator:
Eller så kan man ju helt enkelt leva mer lagom så kan man ta sig en Cola eller en sup då och då utan bekymmer. ;) Det är ju ändå variationerna som gör att man känner livskvalitet. :)

Ett liv är inte bara kvantitet mätt i år utan även kvalitet. Det är upp till var och en att välja. Jag minns en vän in min ungdom som rökte mycket. Han sade att rökning förkortar livet med 5 år, men de är på slutet av min levnadsbana så det spelar ingen roll. Man får välja och leva med konsekvenserna.
Helt rätt men livssituationen kan förändras både till det bättre och sämre. Min förändrades drastiskt till det bättre när jag träffade min tiirak, fick två bonusbarn och en egen son. I en sådan situation var valet inte svårt, kostomläggning och viktreducering blev en självklarhet. Därför dricker jag inte sådan skit som Coca-Cola längre och har kommit ur sockerberoendet.

Ett liv är inte bara kvantitet mätt i år utan även kvalitet. Det är upp till var och en att välja. Jag minns en vän in min ungdom som rökte mycket. Han sade att rökning förkortar livet med 5 år, men de är på slutet av min levnadsbana så det spelar ingen roll. Man får välja och leva med konsekvenserna. Man kan äta ångkokt fisk varje dag, fisk är billigt i Thailand. Detta är hälsosamt men i längden tråkigt,
Jag tvivlar på att det är särskilt hälsosamt att äta fisk i Thailand med alla dessa miljögifter som ingen verkar bry sig om.

Jag tvivlar på att det är särskilt hälsosamt att äta fisk i Thailand med alla dessa miljögifter som ingen verkar bry sig om.[/QUOTE

Fisk och skaldjur är sunt å äta i Thailand så länge fisken kommer från saltvatten , här är ingen miljögifter.
Då är det mer i strömming från öster sjön som har höga halter av miljögifterna dioxin och PCB gifter .

Upplysningsvis så är havet runt Pattaya samt Rayong med omnejd ett av de mest med gifter kontaminerade i värden ,kommer på plats 10 över värdens skitigaste områden , VARFÖR ? Jo därför att kemiska fabriker genom många år vräkt ut gifter runt Rayong , dessutom alla fabriker runt chonburi ,Laemchabang mm.. Sy nyttigt med fisk från saltvatten ... INTE RUNT Thailand i alla fall

Tillbaka
Topp