N
NilsG
Gäst
Finns det inte tex Honda Wave 100cc?Finns väl inga motorbike under 110 cc i dag, så då skulle minimum åldern vara 18 år om jag fattar rätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns det inte tex Honda Wave 100cc?Finns väl inga motorbike under 110 cc i dag, så då skulle minimum åldern vara 18 år om jag fattar rätt.
Du får fråga fru Ubon eller gå på jakt efter den med förstoringsglaset i hand.
Har ni köpt den på avbetalning så finns kanske boken hos mc-firman? Jag har för mig att det fungerar så.
Finns väl inga motorbike under 110 cc i dag, så då skulle minimum åldern vara 18 år om jag fattar rätt.
Nopp, kontant...jag har blivit stoppad, och köpehandlingarna ligger under sadeln, inga problem, varför fråga min fru? behövs inte så länge moppen fungerar, skatt och försäkring ingick 1 år i köpet.
köpehandlingarna ligger under sadeln
Ni har säkert boken någonstans, annars skulle den ju vara olaglig och inte kunna vara skattad och försäkrad. Om du frågar din fru så vet hon nog var boken finns.![]()
Och här kommer Ubon med sin fråga, hur kan man utifrån se på en motor om det är 110cc eller 125cc?
Sen borde de även införa samma regel för pensionärer också, över 70 så max 110cc![]()
Dom våghalsiga kan sätta 175cc trimcylinder på 110cc motor o ingen ser skillnad när man står parkeradDetta är inget som Ubon behöver bry sig om, önskar bygga mig en eltrike, moppe med 3 hjul, drivs med solkraft.
Dom våghalsiga kan sätta 175cc trimcylinder på 110cc motor o ingen ser skillnad när man står parkerad![]()
Kanske detta Ubon far efter, någon äger en moppe 110 cc allt med jysta papper, byter en del delar på motorn så har man 175 cc, detta syns ju inte utifrån.
Där har du nästa projekt.![]()
I Sverige brukade man dock ganska lätt se skillnad på trim och original, så det kan ju vara värt att jämföra först om det är viktigt att det inte är någon skillnad.
![]()
Boken kommer senare , tar ett tag , under tiden kör man på papper från MC firmanNopp, kontant...jag har blivit stoppad, och köpehandlingarna ligger under sadeln, inga problem, varför fråga min fru? behövs inte så länge moppen fungerar, skatt och försäkring ingick 1 år i köpet.
Boken kommer senare , tar ett tag , under tiden kör man på papper från MC firman
Honda har även Wave 110cc och Scoopy 110cc, som ungdomarna får köra lagligt.Nej, minsta ålder är 15 år och du kan ju köpa t ex. en Honda Wave 100 X.
Honda har även Wave 110cc och Scoopy 110cc, som ungdomarna får köra lagligt.
Kawasaki har bl.a KLX och KSR 110, Suzuki har smach och GD110 mm............
Ja allt går att trimma, även svenska 50cc.Det är dom som trimmas gör 140/km
Honda har även Wave 110cc och Scoopy 110cc, som ungdomarna får köra lagligt.
Kawasaki har bl.a KLX och KSR 110, Suzuki har smach och GD110 mm............
Som sagt allt går att trimma.. När jag var i 13 - 16 årsåldern typ, så körde man Mustang, Zundapp mm.Ja allt går att trimma, även svenska 50cc.
Men kul att du tillslut erkänner at du hade fel, det fanns mc upp till 110cc i thailand tillslut![]()

Hade man haft kvar de gamla mopparna nu hade man haft en förmögenhet.. Och en hossebannare kostar nog rätt bra med mynt idag.. Hade också ett par Puch Dakota... Lätt att trimma..Ja hossebannare har man allt kört men ingen trimmad variant. Var dock inte lika "busig" som du men körde självfallet innan 15. Någon tomte till granne skvallrade, polisen kom och höll på att skälla ut grannen istället. Detta var i Lund och poliserna var trevliga för det mesta och brydde sig inte så mycket om oss så länge vi inte hade sönder något. Själv körde jag Puch på den tiden det begav sig.![]()
Hade du varit ung idag hade du säkert eldat upp bilar och tyckt dert var jättehäftigt.Hade man haft kvar de gamla mopparna nu hade man haft en förmögenhet.. Och en hossebannare kostar nog rätt bra med mynt idag.. Hade också ett par Puch Dakota... Lätt att trimma..
Vi fiskade upp en India 190 cc från en märgelgrav, som någon dumpat. Vilken härlig MC.. En stånka!! Vi fixade till den och man var som i Easy Rider.. Vi körde den med raka rör utan ljud dämpare.. Och tro fasiken att en del gamlingar blev förbannade...Vem brydde sig???
Om pågarna gör samma idag så kommer polisen och socialen blir inkopplad och ungarna antagligen omhändertagna av soc mm.. Mamma och pappa får böterna..
Det handlar inte längre om en trevlig dialog med polisen längre... Nu styrs det av socialen som vill ha makt över familjerna.. (Skapar jobb).
Bättre förr...Då tänker jag på vanliga svenska pågar..
![]()