Seveneleven

Smirnoff Ice Melon är en buddha gåva när solen steker. Rinner som vatten.
Hamburgaren med bacon är inte så tokig heller. Go Seven, som thaierna säger.[emoji2]

Det lär ha varit en ganska stor händelse i Si Bun Rueang när Seven öppnade för ca 10 år sedan. Affären är populär, jag känner mycket väl igen uttrycket Go Seven.

Jag tänkte importera vin ett tag men kom fram till att om en flaska kostade 1 USD i chile så skulle den kosta ca 400B när man betalt alla avgifter och tull mm.

1 liter gäller oavsett vad det är. Vin har den högsta skyddstull av alkoholsorterna för att skydda den inhemska försäljningen av öl. Jag tror att sprit var minst tull på vid införsel.

Ett tips till smuggel-berra. Om du har en BIB ha den inte i dina stora resväskor. När dom scannat mig har dom endast brytt sig om dom.. en gång har dom stoppat o rivit i mina påsar o väskor för hand på ett 50-tal resor.

Inte jag heller, boxen är inhandlad så nu finns det ingen återvändo.
Jag har som Krister blivit stoppad en gång, det var ända gången jag hade med mig mer än bara handbagaget.
Hade 2 väskor med mat men dom körde den bara genom scannern och det var ok, så stick kontroller gör dom allt, precis som i Sverige och övriga världen ;)

Fick scanna en eller om det var två väskor när vi kom nu, men de skojade mest om vad det var i så var det inget mer med det.

Kom på nu att vi också fått bagaget scannat en gång. När det var scannat och klart var det bara att gå vidare. Den gången blev vinet ännu godare ;)

Tillbaka
Topp