Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Varenda sommar är det likadant, tänk om vi fabriksjobbare kunde göra likadant någon gång. Det var nästan så det blev strejk i år men som vanligt så gjorde facket o företagarna någon uppgörelse så det var bara att jobba på.
Helt klart, är det inte den ena så är det den andre som strejkar på SAS. Det brukar väl bli någon form av uppgörelse när det är dags för fabriksarbetarna att strejka
Strejk är väl ingen höjdare egentligen, i SAS fall drabbas tredje man rejält. Det är tur att dom inte flyger till Bangkok längre, då hade man blivit orolig. Men det interkontinentala flyget skall tydligen inte drabbas.
Strejk är väl ingen höjdare egentligen, i SAS fall drabbas tredje man rejält. Det är tur att dom inte flyger till Bangkok längre, då hade man blivit orolig. Men det interkontinentala flyget skall tydligen inte drabbas.
Det är bara dom kortare resorna som drabbas, men man tycker att dom borde inte ha så många kunder kvar nu efter dom senaste strejkerna och strejkvarslen som varit, man vet ju aldrig när nästa strejk kommer
Det är bara dom kortare resorna som drabbas, men man tycker att dom borde inte ha så många kunder kvar nu efter dom senaste strejkerna och strejkvarslen som varit, man vet ju aldrig när nästa strejk kommer
Dom kommer väl strejka sig arbetslösa och SAS gå omkull, SAS är ett av dom sista jag väljer om jag skall boka flyg nånstans, dyrt för service i klass med lågprisbolagen.
Dom kommer väl strejka sig arbetslösa och SAS gå omkull, SAS är ett av dom sista jag väljer om jag skall boka flyg nånstans, dyrt för service i klass med lågprisbolagen.
Ja vad skall man säga? Strejken fortsätter, konkursen är nog inte långt borta nu. Jag bokade dock en SAS-biljett för en besättningsmedlem idag, från Göteborg till Gdansk med danska piloter.
SAS snart ett minne blott , smart att pressa bolaget så hårt så man blir arbetslös , där ser man hur bra facket är ,
Skall stavas Fucket enligt vad jag har för erfarenheter av en del olika fackförbund ,
Kan man inte hitta på ett sätt att skada arbetsgivaren men inte tredje part.
Pilotförening hade jag kontakt med när de sympatistrejkade med norska piloter på Norwegian. De hade ingen aning om varför eller omfattning om sin egen aktion. De håller jag inte så högt. De gör endast sina medlemmar utan arbete.
Såna här strejker är ju ett j*kla otyg.
Det piloterna säger är: Jag klarar inte att löneförhandla, kan du (valfri resenär) göra det åt mig? Du kommer inte att få nåt för det, och du kommer att drabbas själv av en förlorad resa. Hoppas att du stödjer mig i detta.
Det är så dålig stil att jag har svårt att uttrycka mig i vänlig ton (och då är jag inte ens drabbad).......
Såna här strejker är ju ett j*kla otyg.
Det piloterna säger är: Jag klarar inte att löneförhandla, kan du (valfri resenär) göra det åt mig? Du kommer inte att få nåt för det, och du kommer att drabbas själv av en förlorad resa. Hoppas att du stödjer mig i detta.
Det är så dålig stil att jag har svårt att uttrycka mig i vänlig ton (och då är jag inte ens drabbad).......
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.