Röda och gul tröjor

• Trådstartare Trådstartare Gazton
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Gazton

Gäst
Hej,

nu är det dax för de röda och gula tröjorna igen.
till helgen väntas massiva demostrationer/motdemostrationer .

thaksin har allt att vinna och inget att förlora denna gång.

ni chaimaiare som befinner er på plats i bangkok . tänk på hur ni klär er i helgen på bangkoks gator, undvik röda o gula tröjor. (om ni inte är direkt involverade i demostrationerna)
jag hoppas allt går lungt till.

skulle vara bra att få direkt rapporter från er som befinner sig på plats
.
/Ulle

har tittat på TV stor del av dagen. Förstod inte riktigt vad som sas, men jag tyckte att det såg ut att gå ganska lugnt till, förutom när de filmade en misshandel :(

Var själv inne vid siam square idag, och där märktes inte så mkt mer än att det var ganska lite folk ute och några butiker var stängda.

så här går det till att muta fattiga bönder och andra mindre bemedlade thailändare till att demonstrera. usch very very bad thaksin.
själv har han ju fått ut den egna familjen från thailand inför de väntade oroligheterna i thailand. mycket modigt :(

så gör diktaturens kreatur, mäniskors väl bryr de sig inte om.

http://www.thaivisa.com/forum/Video-Org ... 46886.html

hur skall man veta vem som är hjälte och skurk i ett sådant genomkorrumperat land...jag har svårt att ha någon åsikt då jag inte har någon aning vem som nyttjar vem mest...jag älskar ändå människorna, landet och mina närmaste i Chiang Mai......hoppas bara man kan åka dit den 31:a!!! Ni som har rutin och erfarenhet - hur skarpt blir denna demostration
måntro...???

"Mats 49 " sa:
Finns det risk att dessa demonstrationer även kommer att förkomma
på större turistorter i thailand?
Jag är ej så insatt i detta, men ändå nyfiken,
på vad som försigår och var, har vänner i thailand som befinner sig lite längre ner i landet än Bangkok just nu.
Någon som vet och kan svara på det?
Demonstrationerna pågår bara i Bangkok, s övriga Thailand behöver man inte oroa sig för. Däremot har det ju länge avråtts att vistas i de allra sydligaste delarna där de förekommit skottlossning. Man ska undvika att åka över gränsen till kambodja. Det gjorde jag i februari förra året då läget var väldigt kritiskt, men det märktes inte av något.

det aktuella namnet som är röd gjorde något litte för de fattiga till skillnad från andra

Hej Chevrolet.

Visst har du rätt. detta är trots allt en diktatur vi talar om, och visst tar alla i en diktatur chansen att plocka undan några bath åt sig själva här och där .

jag lägger inga inga värderingar i vem som roffar åt sig mest.
jag tycker bara det är beklämmande att deras feta nackar och smutsiga bykar ska vara så genomskinliga, så ruttna.

genom att gynna de mest utsatta i samhället är behjärtansvärt, och ett föredömme, men att göra detta för att gynna sig själv, och att fly landet när det hettar till samt rädda sin egen familj innan demonstrationerna börjar.. hmmm...

Fler än 100,000 personer demonstrerade under lördagen i en "röd karavan", en protest på hjul genom Bankoks gator i ett försök att vinna sympatier i huvudstaden och försöka tvinga fram regeringens upplösning.

Förenade Fronten för Demokrati emot Diktatur (UDD) mer kända som rö-skjortorna pga förkärlek till en viss färg på T-shirts, skickade mer än 10,000 motorcyklar och 7,000 pickuper samt bilar från Bangkok's Rajdamnoen Avenue på en 100-kilometerstur genom staden för att piska upp stämningen enligt polisens bedömningar.

Källa: BigNews Network.

Fy då.. det verkar inte att det blir en "oblodig" uppgörelse i bkk..

ja det kan nog bli vad som hellst av detta,dom roda har ju tagit en del vapen fran militaren enligt Thai nyheterna kl 1800 i garkvall
och http://www.bangkokpost.com/,
Ha det bra i varrusket, halsningar fran Saraburi +35C nu pa morron
Sven

Min fru säger också att Thaksin har ett prostata cancer o övergår detta till skelettcancer så är det bara månader det är frågan om. Kanske max tre. Sista fracken har ju inga fickor så då förstår jag varför han spenderar så mycket pengar på att förstöra samhället så mycket som möjligt för att markera sig själv o komma till historien. Vi pratar om 20000-25000 bath/ bonde men många har åkt hem nu för de gjorde det för pengarna inte av lojalitet mot Thaksin

MVH
Erik

Prostatacancer kan nu hittas så tidigt att många hinner dö av ANNAN orsak även UTAN cancerbehandling. Det t o m diskuteras om det ibland kan vara bättre att INTE behandla, eftersom biverkningarna av behandling kan vara stora. Den enklaste (?) behandlingen är att äta östrogen, och då börjar det växa ut kvinnobröst.
((Jag gissar att Taksin INTE är allvarligt sjuk, och försöker vinna.))

Jag har funderingar om röda och gula skjortor.
Thaksin är väl som han är men en domstol har dock krävt 10 millioner av honom för att sona sina ekonomiska förehavanden.Nu bortser vi från honom
De röda har vunnit ett demokratiskt val 3 gånger, vilket de gula genom den förra demonstrationen i lyckades att få slut på genom att det blev ny tillfällig regering.
Enligt Wikipedia (förhållande som rådde innan denna demononstration9
skall den nyvarande regeringen och de gula gå med på nyval om de själva får räkna 2,5 röst medan övriga får räkna 0,5 röst.
Kanske är inte sydostasien inkl Kina, Wietnam, Thailand m.fl länder inte
mogna för demokrati ännu.
Jag kan förstå rödskjortorna som iallafall fick någon sorts hjälp av den förra demokratiska regeringen, de flesta är mycket fattiga.
Om någonregering skulle komma på idén att hjälpa de fattiga på landet i
t.ex Kina eller Wietnam skulle folk tycka det är regeringens fel då också.

Jag kan bara citera vad hustrun säger, Thaksin är jättebra. Han är väldigt populär uppe i Isaan bland alla de fattiga där, och det har jag full förståelse för.

Jag har inte hört om detta med olika röstvärde, låter helt tokigt. Skall kolla med henne angående detta. ???

Berralund :wai:

Hej
Ja trist att dom inte kan ta de lugnt

o man kan väl knappast kalla de demokratiskt om röstningen går till på detta viset

glimten66deng

Medhålles härifrån också. Läste precis att det är drygt 10 döda nu och väl över 100 skadade. Får verkligen hoppas att det hela lugnar ner sig snabbt, landet har inte råd med detta. >:(

Berralund :wai:

de blir intressant att se hur många resenärer de blir på flyget till bangkok imorgon.

Måste göra en rättelse enl Wikipendia.
Regeringen och de gula kräver att deras röst räknas som 2 medan de gula och landsortsbefolkningens röst räknas som en halv, något bättre men i allafall mycket konstigt.
Kolla gärna på wikipendia.org

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp