Rengöring av A/C.

PanPan

Forumveteran
Har inget att göra så tänkte pröva på rengöring av A/C själv som tidsfördriv ;)
Såg innan på forumet att folk använde högtryck vid rengöring?
När dom var här och gjorde rent så använde dom skum som på videon, det jag tänkte prova.
Har en Dohome 2km bort, skall åka dit och kolla.

Hur gör ni, kör ni sånt A/C rengöringsskum eller högtryck?

Köpte det här skummet 300 baht men då fick man en extra flaska halv storlek med.
Inget vatten bara spruta på skummet och vänta 15 min.
Är frätande symbol på flaskan.

20220318_110013.webp

20220318_110028.webp

20220318_110036.webp

20220318_110433.webp

När dom var här och gjorde rent så använde dom skum som på videon, det jag tänkte prova.

Är det bara jag som stör mig på att han 1.öppnar locket 2.tar bort filtrerna 3.plockar bort locket.

Köpte det här skummet 300 baht men då fick man en extra flaska halv storlek med.
Inget vatten bara spruta på skummet och vänta 15 min.
Är frätande symbol på flaskan.

20220318_110013.jpg

20220318_110028.jpg

20220318_110036.jpg

20220318_110433.jpg
Jag körde ju bara ljummet vatten och diskmedel. Fick inte helt rent i den stora ACn för den var mycket skitigare än den mindre i sovrummet. Ser ut på bilderna som du hade mycket damm i paketet. Förstår att du fick bättre effekt. Men förstår inte riktigt var skiten tar vägen när skummet löst upp det. Borde man inte skölja med vatten efteråt? Förstår att det inte är instruktionen. Hur såg elementet ut efter 15min? Allt damm bara borta eller vad?

Jag körde ju bara ljummet vatten och diskmedel. Fick inte helt rent i den stora ACn för den var mycket skitigare än den mindre i sovrummet. Ser ut på bilderna som du hade mycket damm i paketet. Förstår att du fick bättre effekt. Men förstår inte riktigt var skiten tar vägen när skummet löst upp det. Borde man inte skölja med vatten efteråt? Förstår att det inte är instruktionen. Hur såg elementet ut efter 15min? Allt damm bara borta eller vad?
Såg sen när jag kollade på instruktionsbilderna att man skulle spraya med vatten.
Var ju på Thai så kollade bara på bilderna och gissa.
1647583998463.webp

Såg sen när jag kollade på instruktionsbilderna att man skulle spraya med vatten.
Var ju på Thai så kollade bara på bilderna och gissa.
1647583998463.png
Ja då låter det vettigare. 3M brukar ju ha bra produkter.
ACn i vårt sovrum brukade ”spotta” kondens. Den sitter precis ovanför sängen så då och då fick man lite stänk på sig. Efter rengöring så slutade det :)
Får väl utveckla min servicemetod nästa gång med sådan där spray.

Bra med lite lagom hemmaarbete emellanåt, bra för själen.
Just A/C kör vi service på men finns ju annat hemmaarbete som målning som är enkelt och känns bra att göra själv också.

/ SatanG

Tillbaka
Topp