Regeringen vill att fler döms till livstids fängelse för mord

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Japp, börja med att låsa in dagen sittande politiker i Sverige .....
kriminellt beteende ;D

"Phonta " sa:
Japp, börja med att låsa in dagen sittande politiker i Sverige .....
kriminellt beteende ;D

Vi vet redan att du hatar Sverige men måste varenda kommentar från dig vara något negativt om Sverige?

För övrigt så vill jag (naturligt för en Moderat) ha strängare straff!

Håller med Dig om detta , har varit en mycket stark anhängare av Reinfeldt , Bildt, Adelsson mm . Alltid Moderat har varit min paroll genom livet . Mycket just för att de alltid stått för god ordning , stränga kännbara straff för kriminella , Polisen måste ha befogenheter mm.
Nu vet du vem jag egentligen är , tyvärr så verkar inte sittande allians klara av att hålla sina mantra , kanske beror det på för mycket inflytande från "Velighetspartierna" men jag anser att hela den Moderata inställningen om hur ett samhälle bör se ut har havererat ...

Ev. står vi inte varandra så långt ifrån :D

"Phonta " sa:
Håller med Di om detta , har varit en mycket stark anhängare av Reinfeldt , Bildt, Adelsson mm . Alltid Moderat har varit min paroll genom livet . Mycket just för att de alltid stått för god ordning , stränga kännbara straff för kriminella , Polisen måste ha befogenheter mm.
Nu vet du vem jag egentligen är , tyvärr så verkar inte sittande allians klara av att hålla sina mantra , kanske beror det på för mycket inflytande från "velpartierna"

kannske står vi inte varandra så långt ifrån :D

"Alliansen presenterade idag nyheten i budgetpropositionen som kommer att läggas fram på onsdag, att SINK-skatten kommer att sänkas nästa år från 25 till 20%."

Detta borde väl en skatteflykting som dig gilla ;)

"BaBoo " sa:
"Alliansen presenterade idag nyheten i budgetpropositionen som kommer att läggas fram på onsdag, att SINK-skatten kommer att sänkas nästa år från 25 till 20%."

Detta borde väl en skatteflykting som dig gilla ;)

Dom borde ha minskat på skatten för pensionärer hemma i Sverige.
Eftersom pensionären inte har något jobbskatteavdrag så kanske dom skulle ha fokuserat på det.

"andrejsdenruskige " sa:
Dom borde ha minskat på skatten för pensionärer hemma i Sverige.
Eftersom pensionären inte har något jobbskatteavdrag så kanske dom skulle ha fokuserat på det.

Pensionerna höjs nu enligt nya budgeten :)

"BaBoo " sa:
Pensionerna höjs nu enligt nya budgeten :)

Trevligt för de pensionärer som inte kan utnyttja jobbskatteavdrag.

Nu vet jag inte hur mycket pensionärer klagar över lag i Sverige.
Morsan och farsan är nöjda med både pensionerna och tillvaron.

Men när man läser på forumen så verkar det som att folk lever på svenskt existensminimum och inte ens klarar sig på det i Thailand.
Jisses vad dåliga val dom måste ha gjort i livet.

Ja , visst tycker jag som "skattefykting" om att det blir en sänkning av Sinkskatten.
;D Självklart , alla är ju sig själv närmast ,eller vad säger du Babobo ? ::)
jag som utlandsboende och utskriven borde ju egentligen inte alls betala skatt , skatt är ju något alla betalar (eller kanske inte ) detta för att få åtnjuta statens och kommunens service vad gäller vägar , sjukhus, mm . jag har inget av detta , jag åker inte på Svenska vägar , de har skrivit ut mig från försäkringskassan mmmm. jag borde egentligen inte alls betala skatt , så 20% är bättre än 25 självklart...
Vi kan ju även välja hur vi vill skatta , när jag om två år blir ålderspensionär så kommer jag inte att "Sinka" orsaken är att grundavdraget för äålderspensionär gör det fördelaktigt att "fullskatta", kallas skatteplanering och är mycket fult :D

Höjda pensioner vill jag se innan jag tror på det "valfläsk" kallas det sen sänker de likförbannat ...
Slutligen , jag har en mycket god ekonomi på min pension här i Thai , jag sparar allt i stort sett för kommande behov....

"andrejsdenruskige " sa:
Trevligt för de pensionärer som inte kan utnyttja jobbskatteavdrag.

Nu vet jag inte hur mycket pensionärer klagar över lag i Sverige.
Morsan och farsan är nöjda med både pensionerna och tillvaron.

Men när man läser på forumen så verkar det som att folk lever på svenskt existensminimum och inte ens klarar sig på det i Thailand.
Jisses vad dåliga val dom måste ha gjort i livet.

hahaha jo de skarpaste knivarna i lådan verkar ju inte hänga på forumen ;)

"Phonta " sa:
Ja , visst tycker jag som "skattefykting" om att det blir en sänkning av Sinkskatten.
;D Självklart , alla är ju sig själv närmast ,eller vad säger du Babobo ? ::)
jag som utlandsboende och utskriven borde ju egentligen inte alls betala skatt , skatt är ju något alla betalar (eller kanske inte ) detta för att få åtnjuta statens och kommunens service vad gäller vägar , sjukhus, mm . jag har inget av detta , jag åker inte på Svenska vägar , de har skrivit ut mig från försäkringskassan mmmm. jag borde egentligen inte alls betala skatt , så 20% är bättre än 25 självklart...
Vi kan ju även välja hur vi vill skatta , när jag om två år blir ålderspensionär så kommer jag inte att "Sinka" orsaken är att grundavdraget för äålderspensionär gör det fördelaktigt att "fullskatta", kallas skatteplanering och är mycket fult :D

Höjda pensioner vill jag se innan jag tror på det "valfläsk" kallas det sen sänker de likförbannat ...
Slutligen , jag har en mycket god ekonomi på min pension här i Thai , jag sparar allt i stort sett för kommande behov....

Du betalade inte skatt när du fick pengarna av din arbetsgivare så därför betalar du skatt nu.. helst självklart för de flesta.
Alternativet hade varit att betala skatt när du fick pengarna, men då kan jag meddela att du skulle gjort en mycket dålig affär pga ränta på ränta effekten.

Hmmm...du tillhör nog dem i Mena som har den skarpaste eggen eller kanske äggen ;D ;D

Nog fa.. betalade jag skatt för dessa slantar , betalade skatt som räckte även för det som arb.givaren betalde in i avgifter för bla, pension ... Ligger man på högre inkomst än vissa kan räkna till så betalar man djäkligt hög skatt över en viss tröskel ,men det vet väl du förmodligen redan , eller ...
Det skall löna sig att studera och arbeta hårt för en bättre tjänst, ta studiebidrag
mm. lyckligtvis så gjorde inte jag det utan arbetade extra kvällar och helger under studietiden , inga studieskulder och bra lön gör en bra framtid, ja allt detta Babobo känner ju du till som den sanna Moderat du framställer dig som , tyvärr så här alla utlovade guldkorn av Moderaterna glömts bort eller hamnat i "fel fickor". Hur som helst ,att arbeta vitt i Sverige idag lönar sig icke , bättre attt vara bidragstagare och jobba svart hos nån kusin som säljer ha,ha kött eller vad det heter ::)

"Phonta " sa:
Hmmm...du tillhör nog dem i Mena som har den skarpaste eggen eller kanske äggen ;D ;D

Nog fa.. betalade jag skatt för dessa slantar , betalade skatt som räckte även för det som arb.givaren betalde in i avgifter för bla, pension ... Ligger man på högre inkomst än vissa kan räkna till så betalar man djäkligt hög skatt över en viss tröskel ,men det vet väl du förmodligen redan , eller ...
Det skall löna sig att studera och arbeta hårt för en bättre tjänst, ta studiebidrag
mm. lyckligtvis så gjorde inte jag det utan arbetade extra kvällar och helger under studietiden , inga studieskulder och bra lön gör en bra framtid, ja allt detta Babobo känner ju du till som den sanna Moderat du framställer dig som , tyvärr så här alla utlovade guldkorn av Moderaterna glömts bort eller hamnat i "fel fickor". Hur som helst ,att arbeta vitt i Sverige idag lönar sig icke , bättre attt vara bidragstagare och jobba svart hos nån kusin som säljer ha,ha kött eller vad det heter ::)

Sverige har en välfärd för de som bor, eller är skattemässigt bosatta i Sverige.

Skatt betalar även jag, fast till Norge, vilket är en fördel i mitt fall.
Nu är det nämligen så att den delen som går till min pension inte syns i lönekuvertet. Den delen blir dessutom lagt in som en brutto"lön" och är inte skattad.

I Sverige kan du spara 1000:-/månad skattefritt (nåja, arbetsgivaravgiften blir dragen) och betala skatten på denna när du plockar ut din pension. Menar du att du redan betalt skatt, även på denna del?

I Norge kommer man nog aldrig upp i 50%-skatt

"BaBoo " sa:
Vi vet redan att du hatar Sverige men måste varenda kommentar från dig vara något negativt om Sverige?

För övrigt så vill jag (naturligt för en Moderat) ha strängare straff!
Amenvafan din kompis Waberis kompisar använder ju sig av halshuggning och är definitivt inte FÖR en babianstjärtsfärgad politik så varför inte.......

"Phonta " sa:

Nej det betalas ingen skatt för de pengar som din arbetsgivare avsätter till din pension, den betalas när du tar ut dem :)

Min arbetsgivare ??? Ni säger ju att jag skall vara tacksam mot Sverige ,,
Tacksam mot arbetsgivaren JA , inte mot Sverige , de bara tar av de som sköter sig och ger till slöddret ..Allt för att leka jultomte och röstfiska . Allt för att fixa sin egen sits i regeringen

"Phonta " sa:
Min arbetsgivare ??? Ni säger ju att jag skall vara tacksam mot Sverige ,,
Tacksam mot arbetsgivaren JA , inte mot Sverige , de bara tar av de som sköter sig och ger till slöddret ..Allt för att leka jultomte och röstfiska . Allt för att fixa sin egen sits i regeringen
Jisses vad negativ du är Phonta.
Jag gillar inte heller så som bidrags systemet är uppbyggt i Sverige men du överdriver kraftigt. Dessutom är det väl inte moderaterna som står för att man ska kunna leva gott på bidrag. Var glad att det inte var rödstyre 2008, då hade du nog inte fått så många baht för dina kr nu.

Men snälla , jag tycker verkligen djäkligt illa om de Rödgröna PK fjollorna, ingen normalt tänkande människa (anser jag) kan rösta på annat än Moderaterna och eller SD. De rödgröna verkar ju inte se verkligheten överhuvudtaget.. Min dröm regering är Jimmie samt Anders Borg som är en klippa , även vad jag förstått mycket ansedd runt om i värden ...På det sättet skulle vi behålla en god ekonomi och samtidigt få till en vettig integrations och flyktingpolitik ... Tror nog att alla samt även de som sitter idag i regringsposition vet vart detta barkar , tror att det handlar det som finns i Thailand ,det gäller att skylla på nån annan så man inte förlorar ansiktet...

Det ska du få karma för pontha, Jimmie och borg vore nog ett dream team för Sverige..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp