Priser till thai i vinter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
N

nakonsawan

Gäst
Läste precis en artikel om att priserna på flygresor och resor ser ut att bli rekordhöga i vinter runt jul på grund av hur helgerna ligger. Många vill ut och resa efter den regniga sommaren och med 5 semesterdagar får man 2 veckor ledigt.

Hoppas verkligen det inte påverkar flygpriserna hela vintern. Har ju dessutom sett att intresset för resor till thai har gått ner en massa i år så förhoppningsvis blir det ändå många tomma stolar på flygen ner.

Förra året fick jag tag i en 2 veckors endast flyg för 1800kr :-) då kan man åka många gånger! :-)

QATAR airways annonserar just nu 4.780 kr från köpenhamn till Bangkok TOR. Men begränsat antal platser och priset gäller endast om man beställer denna vecka. :thumbsup: www.qatar.com

MVH,
Frank

Är det någon som provat flyga med Emirates ? Hitta resor dit för 7500 kr från t ex 19 dec 18 jan med 777 an till Dubai sen 380 till Bangkok funderar om det kan va ett alternativ om inte thai har nån vinterkampanj

"Mackfaktorn " sa:
Är det någon som provat flyga med Emirates ? Hitta resor dit för 7500 kr från t ex 19 dec 18 jan med 777 an till Dubai sen 380 till Bangkok funderar om det kan va ett alternativ om inte thai har nån vinterkampanj
Ska boka ett par till frugans grabb och tjej på tors Emiretes är bra, ett kort stopp bara

Qatar Airways heller inte fel och har resor under 6000 kr.

Areeya

Jag tycker priserna är högre i år,hoppas på thai vinterkampanj

Samma här väntar några dar på thai annars lutar det just nu åt emirates 21 000kr för tre från Stockholm 20 dec 4,30 väntetid i Dubai

Vi bokade med Finnair för några månader sedan i deras kampanj, 18 000 för alla fyra, två med barnrabbat. Tror det var 4995 per vuxen ... men sista hemresa va sista november ska man ner när skolorna slutat är det väl dyrare ...

sorry.........resorna den 17.12 verkar ha försvunnit......nu betydligt längre vänte tider i Doha!.....

Areeya

Åkte i vintras (2 vuxna och 1 barn) 38.000:- ARN-BKK
Men vad göra. Hade inte lust att slänga bort mina semesterdagar hemma i Sverige mitt i vintern.

Enligt frun så blir det inget Thailand i år eftersom det blev 2ggr förra året.
Så då hoppas jag på en 10v semester nästa sommar. Det skulle sitta passandes eftersom man då har tid att resa runt och träffa bekanta.

Ja så skiljer det i säsongerna.. vi åker nu i juni 2 vxna 1 barn TOR för 15500 inkl tillägg för barnmeny....osv. SAS som flygs av Thai. " Och retur i slutet av augusti. Jag tittade på samma flight för några dagar sen och då var bara fyra platser kvar till priset av 22.500 kr!

Areeya

T&R Stockholm-Bangkok direkt 6000:- med Thai,
och samma biljett till Ubon R. och Thai inrikes går från Suwa, man slipper att ta sig till Don Muang.

Utresa (1 byte)
Stockholm Arlanda (ARN)
On 9 oktober, 2013, 14:30
Ubon Ratchathni (UBP)
To 10 oktober, 2013, 08:35
Thai Airways
Hemresa (1 byte)
Ubon Ratchathni (UBP)
Lö 2 november, 2013, 09:05
Stockholm Arlanda (ARN)
Lö 2 november, 2013, 18:40
Thai Airways
Restid: 13h 5min (1 byte)
Restid: 15h 35min (1 byte)

Stockholm Arlanda (ARN)
On 9 oktober, 2013, 14:30
Bangkok Suvarnabhumi International Apt (BKK)
To 10 oktober, 2013, 05:50
Thai Airways
TG961
Byte: 1h 40min
To 10 oktober, 2013, 07:30
Ubon Ratchathni (UBP)
To 10 oktober, 2013, 08:35
Thai Airways
TG706
Ubon Ratchathni (UBP)
Lö 2 november, 2013, 09:05
Lö 2 november, 2013, 10:10
Thai Airways
TG707
Byte: 3h 10min
Lö 2 november, 2013, 13:20
Stockholm Arlanda (ARN)
Lö 2 november, 2013, 18:40
Thai Airways
TG962

5 928:-
Pris per vuxen
Totalpris inkl skatter
5 928:-
Boka

Någon frågade om Emirates. Flög med dom förra sommaren. Allt är toppen där tyckte jag. Nackdelar i så fall är väl bara att jag inte kude hitta någon alkohol på flygplatsen i Dubai :P Antar att det bara säljs på hotellen etc där, aldrig kollat upp det närmare.

Dock så kommer jag definitivt att fllyga Norweigian i vinter när jag åker. Direktflyg från Arlanda och riktigt bra priser.

Jag flög med air Berlin i somras och gjorde stop i Dubai både dit och hem.
Ölförsöljning fanns det på andra våningen.

Sth Arlanda -Bangkok....Ut från Stockholm 9/10 och hem från Bangkok 2/november....BILLIGAST med Aeroflot men inte intressan för min del....har rest med dem flera gånger genom åren, fastnade en gång på hotelrum i Moskva en natt....Däremot EMERATES AIRLINES (rekat av en polare) PRIS 5279:-kr....!!! Sökte idag den 6/7-13 på pricerunner....Mellanlandning Dubai - se upp med hur lång väntetid det blir vid mellanlandning!

Mvh Hans

Stockholm Arlanda 28/10-1013 och hem 2/6-2014 finns för 5893;-kr med SAS....Utresa 16h 55m 2 stopp
mån
12:35 Stockholm-Arlanda Airport
Stockholm-Arlanda Airport (ARN)

Oslo Airport, Gardermoen (OSL)

Mellanlandning

Oslo Airport, Gardermoen (OSL)

Doha International Airport (DOH)

Mellanlandning

tis
11:30 Suvarnabhumi
Suvarnabhumi (BKK)

Hemresa 15h 35m 1 stopp
mån
20:55 Suvarnabhumi
Suvarnabhumi (BKK)

Mellanlandning

tis
07:30 Stockholm-Arlanda Airport
Stockholm-Arlanda Airport (ARN)

Betalade precis 5233:- för Thai airways, 10 nov - 2 dec. Kände jag mig mycket nöjd med iaf :thumbsup: Enligt deras hemsida så har dom under sommaren dessutom satt in helt nya plan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp