Premium Mobiltelefoner

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hade bestämt för att köpa en Sony Xperia Z3 Compact som ju när den kom fick riktigt bra betyg och är vattentålig och vettig storlek.
Som tur är så släpps den lite senare i Thailand, möjligt att det går att köpa den nu.
Men iaf så har jag läst nu om massor av folk som klagar på att display och glaset på baksidan går sönder superlätt, riktigt jäkla kass kvalitet på detta tydligen och gör ju telefonen i princip obrukbar för garanti på det här i Thailand kan man nog glömma.

Trodde att nu äntligen har det kommit en kanon mobil men tro fn att dom dabbat sig på nåt som blir en dealbreaker :(

Är det nån som testat någon av dom andra nya premium mobilerna?
Inte intresserad av nån budget lur.

Jag använder Z 1 Compacten o e riktigt nöjd.me.den o kan säga.min har misshandlats.grovt i jobbet det enda som hänt e att den e repig på baksidan av alla skruv o annat skit som finns i jobbarkläderna

Har själv tittat på Z 3 compact men skiljer så lite på den o z1an

Så när den här e utsliten så tar jag fram min andra Z 1
emoji4.png
emoji4.png
emoji4.png

Ja har man inte råd med iPhone så är det väl inte fel att köpa asiatiska kopior :)

Samsing Galaxy 4 som jag har är oslagbar ... 5an säkert ännu bättre ... skulle kunna tänka mig testa Nexusen då Google oftast satsar rätt. Har en Nexus 7 platta som fortfarande funkar bra även om den har två år på nacken.

Galaxyn ar helt Ok . kopte min Nexus i Sverige for tva ar sen , en kanonlur
Bara att skita i n Janne , han mar inte bra , behover psykhjalp :(

"Phonta " sa:
Galaxyn ar helt Ok . kopte min Nexus i Sverige for tva ar sen , en kanonlur
Bara att skita i n Janne , han mar inte bra , behover psykhjalp :(
Nej iPhone var väl coolt för tre fyra år sedan ... nu är de ju bara sååååå dååååliga och ramlat efter rejält ... de har ju tyvärr inte utvecklats efter Steve Jobs dog!

Håller me ifåne e skit aldrig mer haft samsung me bra telefoner

Nya ifånen e ju en kopia på samsungen

Bara babbar som gillar.sånt skit

"Janne " sa:
Nej iPhone var väl coolt för tre fyra år sedan ... nu är de ju bara sååååå dååååliga och ramlat efter rejält ... de har ju tyvärr inte utvecklats efter Steve Jobs dog!
hahaha..ironi i elitserien :)

Har en samsung s4 idag som e helt ok förutom batteri tiden som e helt kass trots nytt orginal batteri. Dumphone som böjer sig i fickan kan ju du ha för dig själv n, apples produkter är gjorda för dummies som inte fixar att konfa systemet själva.
Ska faktiskt klämma på z1c trots att den inte e ny, har ju gått ner i pris och batteritiden lär vara betydligt bättte än s4 och bättre kamera så värd att kika på. LG mobiler har ju också fått bra kritik men jag vill ha en mindre, inte en större. Räcker med en stor säger tjejen.

Innan compacten kom tycker jag xperia va klumpiga och osköna att hålla i men har läst mycket bra om z1c. Men sony borde ju fixa det här att dom pajar så lätt så man ska kanske avvakta lite, z3c är trots allt lite vassare. Hur har du ställt in din kamera glimten? I default autoläge lär den bara ta med 8mb pixlar. Måste ändra manuellt till 20, stämmer det?
Min s4 va likadan, inställd på 8 vilket nog många kör med, ändrade till 13 och blev helt klart skillnad.

Eg är jag en HTC fan, gillar deras touchwiz och överlägset bäst byggkvalitet av alla. Hade en One M7 förra året men dom har dabbat sig med kameran som tar skitbilder jämfört med samsung å sony. Samma kamera i den nyaste HTC så den går bort.

"bson " sa:
Innan compacten kom tycker jag xperia va klumpiga och osköna att hålla i men har läst mycket bra om z1c. Men sony borde ju fixa det här att dom pajar så lätt så man ska kanske avvakta lite, z3c är trots allt lite vassare. Hur har du ställt in din kamera glimten? I default autoläge lär den bara ta med 8mb pixlar. Måste ändra manuellt till 20, stämmer det?
Min s4 va likadan, inställd på 8 vilket nog många kör med, ändrade till 13 och blev helt klart skillnad.

Eg är jag en HTC fan, gillar deras touchwiz och överlägset bäst byggkvalitet av alla. Hade en One M7 förra året men dom har dabbat sig med kameran som tar skitbilder jämfört med samsung å sony. Samma kamera i den nyaste HTC så den går bort.

HTC gillade jag också ... men har inte testat deras nya! har några kompisar som inte gillar den men kan ju vara bra ändå!

"Janne " sa:
HTC gillade jag också ... men har inte testat deras nya! har några kompisar som inte gillar den men kan ju vara bra ändå!
Förutom kameran är One den bästa mobilen jag testat. Och riktigt bra ljud dessutom och den senaste M8 har fått lysande recensioner. Men för mig är kameran en dealbreaker, har en kodak system men för klumpig, tar 90% av alla bilder med mobilen och mycket därför jag lutar åt sony som är snäppet bättte än samsung. Sen har vi iofs nokia som ju är överlägsna på kameradelen, men windows mobile.. har fått bra kritik men njet. Känns inte rätt.

"bson " sa:

Min e på manuelt läge cameran inställd på 15,9 mp 16,9
M
Nästa e 20 mp 4,3

"bson " sa:
Förutom kameran är One den bästa mobilen jag testat. Och riktigt bra ljud dessutom och den senaste M8 har fått lysande recensioner. Men för mig är kameran en dealbreaker, har en kodak system men för klumpig, tar 90% av alla bilder med mobilen och mycket därför jag lutar åt sony som är snäppet bättte än samsung. Sen har vi iofs nokia som ju är överlägsna på kameradelen, men windows mobile.. har fått bra kritik men njet. Känns inte rätt.
Det e en av anledningarna till att jag har z1c tar över 90% med mobilen

Bara tjejen som gillar iphone här men hon använder även en vanlig z1

Jag har en iPhone 5s som jag e nöjd med, frugan har samma men idag sa hon att hon skall byta till iPhone 6+,lite för stort för mig men skall bli intressant att se hur pass bra den är.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp