Pension eller vad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

b-tung

Gäst
Har personligen tänkt mig ett upplägg så som många andra gör sommar i Sverige och ett annat land på vintern. Känner inte för att göra som kentbra gör att skaffa sig en fast punkt utan mer som att hyra ställen för en, två, tre månder typ. Så man kan byta del eller land what so ever. Bör väl tilläggas att jag har en lika gammal falangtant som häromdagen sa till mig att hon såg mig och hon rida ut på pampas slätter tillsammans till nyårskiftet!!!!!
Svarade enkelt och koncist att jag var inte den andra i den drömmen!

Men personligen kan jag se mig själv i Burma på åkderns höst.
Tillsvidare så fortsätt med era fina inlägg, dom värmer!

"b-tung " sa:
Har personligen tänkt mig ett upplägg så som många andra gör sommar i Sverige och ett annat land på vintern. Känner inte för att göra som kentbra gör att skaffa sig en fast punkt utan mer som att hyra ställen för en, två, tre månder typ. Så man kan byta del eller land what so ever. Bör väl tilläggas att jag har en lika gammal falangtant som häromdagen sa till mig att hon såg mig och hon rida ut på pampas slätter tillsammans till nyårskiftet!!!!!
Svarade enkelt och koncist att jag var inte den andra i den drömmen!

Men personligen kan jag se mig själv i Burma på åkderns höst.
Tillsvidare så fortsätt med era fina inlägg, dom värmer!
Rätt ska va rätt :) kentbra har ingen fast pungt han hyr sitt hus och har ju just flyttat för 2'a gången på ettt år.
Jag därimot har en egen kåk.
Det var det. Burma ??? Jaha någon stans ska man väl börja :) Känns lite för främmande för mej, men visst säkert ett spännande land.
Dom har säker nån gammal mula du kan låna för att uppfylla frugans krav :)
Det är ju tryggt att ha en falang gumma vid sin sida när det bär av :D :D

"Rolf " sa:
Rätt ska va rätt :) kentbra har ingen fast pungt han hyr sitt hus och har ju just flyttat för 2'a gången på ettt år.
Jag därimot har en egen kåk.
Det var det. Burma ??? Jaha någon stans ska man väl börja :) Känns lite för främmande för mej, men visst säkert ett spännande land.
Dom har säker nån gammal mula du kan låna för att uppfylla frugans krav :)
Det är ju tryggt att ha en falang gumma vid sin sida när det bär av :D :D

Inga problem Rolf jag förstår Kents och er andras boendeformer. Skrev inte riktigt tydligt "igen" Kents variant är väl lite mer åt det hållet som jag gillar. Sen slängde jag ur mig Burma men det behöver inte bli Asien.

Med vänlig hälsning,

Tycker det låter som en fantastisk ide att byta land/region varje vinter så länge man orkar.

Den enda nackdelen är ku att man inte har en fast punkt där man kan "förvara" sina saker. Men hellre vill man ju se och uppleva så mycket som möjligt. Jag hade samma tankar med min förra fru (svensk) att vi skulle gå i pension vid 55 och sedan resa runt. Tyvärr fick hon kasta in handuken för tidigt!

Så lycka till med dina planar, hur långt har du kvar till pensionen, fått uppfattningen att det är en bit?

Jag avundas b-tungs planer.

Att som jag, vara låst, till en och samma plats är väl inte direkt någon önskan.

Självklart är jag inte direkt låst, men jag har svårt att se mig frun jubla och hoppa av glädje när jag säger att jag har bokat biljetter till Acapulco och där ska vi spendera alla våra semesterdagar och vart enda korvöre vi sparat.

Thailand är trevligt, men Thailand är absolut inte "allt" som existerar på denna jord.
Och Thailand för min fru är inte Bangkok, Pattaya, Phuket, Hua Hin, Kao Lak, Koh Chang eller något liknande.
Nej, Thailand är Korat...eller, Hua-Tale som är en liten förort. Ja, inte att förglömma "The Mall". DET är Thailand.

Skulle vara trevligt att flacka runt och dra dit näsan pekar eller dit vinden blåser.

"andrejsdenruskige " sa:
Jag avundas b-tungs planer.

Att som jag, vara låst, till en och samma plats är väl inte direkt någon önskan.

Självklart är jag inte direkt låst, men jag har svårt att se mig frun jubla och hoppa av glädje när jag säger att jag har bokat biljetter till Acapulco och där ska vi spendera alla våra semesterdagar och vart enda korvöre vi sparat.

Thailand är trevligt, men Thailand är absolut inte "allt" som existerar på denna jord.
Och Thailand för min fru är inte Bangkok, Pattaya, Phuket, Hua Hin, Kao Lak, Koh Chang eller något liknande.
Nej, Thailand är Korat...eller, Hua-Tale som är en liten förort. Ja, inte att förglömma "The Mall". DET är Thailand.

Skulle vara trevligt att flacka runt och dra dit näsan pekar eller dit vinden blåser.
Håller med dig helt och fullt ... min fru har iofs blivit lite mer intresserad av sitt land, bara det inte är för nära kusten ...

"ledarn " sa:
Ha, ha.... Är hon som min fru rädd för en ny tsunami ??
När vi förra året var ute på Koh Samet var hon orolig precis hela tiden...

Däremot så har frugan börjat prata lite löst om att bygga hus närmare en stad..
Och det gillar jag, så det pratar jag inte om utan låter den ide'n få växa i lugn och ro i hennes skalle... :laugh: :laugh:
Låter som vi har samma fru :)

Sen tycker hon det är för varmt vid kusten dvs med fuktigheten ... hon gillar ju inte bada heller ...

Jag håller med er som vill fara runt här i världen. Förmodligen var jag luffare i mitt förra liv. Hörde en snutt på radion i dag om en man som sålt allt och skulle gå (!) till Australien. Sånt gillar jag. Någon som hörde hela programmet?

"ragnela " sa:
Jag håller med er som vill fara runt här i världen. Förmodligen var jag luffare i mitt förra liv. Hörde en snutt på radion i dag om en man som sålt allt och skulle gå (!) till Australien. Sånt gillar jag. Någon som hörde hela programmet?

Om man kan så varför inte? Man har ju bara ett liv att leva. Var det på P1 eller P3? Kanske finns historien att lyssna på i efterhand. Ja är intresserad! (Inte av att gå men av att lyssna :D )

Jonas! Nu har jag forskat lite. Mannen heter Mats Andrén. Du kan "binga" på hans namn. Han lämnade Stockholm i måndags (10/6). Räknar med att vara framme i Australien om 3 år. Undrar om han har vägarna förbi Thailand? Han ska blogga under tiden. Om du hittar hans bloggadress så förmedla den till mig, är du snäll!

forts...

Programmet, som jag inte hörde och som jag inte hittar på sr sändes i P4 extra från Jönköping i går, den 10,de. Hittar du det så vill jag veta hur jag kan lyssna på det!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp