Otrevliga rykten från Hua Hin

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Det sprids rykten om att Thaimyndigheterna har till förslag att ändra Farangernas ekonomiska villkor för att stanna i landet.. Det som föreslås är 700000 thbt för gifta med Thai konstant på bankkonto i Thailand samt 1200000thbt för ogifta ..

Försvinner väl då ca 50 % över en natt , vad har de att tjäna på detta tro, varför inte ge Ryssdjäv... samma villkor som oss andra , de lär ha en bättre förutsättning idag och det är ju dessa som mest missköter sig ...

Någon mer som hört dessa illavarslande rykten .....hoppas bar att det är rykten ,,vilket jag tror ....... >:(

Tyvärr säger ryktet 1.5 milj inte 1.2. Men rykte säger också att man ska införa visum för ryssar och då lär dom väl få samma regler kan vi hoppas.

Hur mycket substans finns det i detta , enligt uppgift så skall det då vara frågan om att man tillämpar den så kallade "farfarsregeln" för faranger som stannat i Thairiket de senaste tre åren , de skall då undantagas ..... ::) På vilket sätt detta skulle gynna Thailand vet jag ej, jag klarar mig men anser inte det inte kul att låsa upp 1,5 miljoner Thaibath i Thaibank för att Thailand skall kunna använda dessa slantar efter eget behag ,,, detta är väl då den enda tänkbara orsaken . Om det handlar om "Ryssproblemen" så är det ju bara att ge dessa samma krav som vi andra faranger har ...Inte många Ryssdjä.. kvar sen i Thailand, tyvärr så lär ju många från UK få stora problem då pensionerna där är grymt små.. Även att allt fler faranger kommer att bli beroende av att stå kvar vid sin ev. Thaifrus sida ,hur illa det än i bland kan vara ... Jo jo...

Men hur pass relevanta är dessa rykten ???

Slipper man oroa sig för att man skall vakna upp gift en blöt natt, vet ju aldrig vad man hittar på.
Bra nyhet för mig har jag en bra bortförklaring om någon vill gifta sig. Men synd om dom ogifta dom borde få visum på lättare vilkor ;)

"Phonta " sa:
Hur mycket substans finns det i detta , enligt uppgift så skall det då vara frågan om att man tillämpar den så kallade "farfarsregeln" för faranger som stannat i Thairiket de senaste tre åren , de skall då undantagas ..... ::) På vilket sätt detta skulle gynna Thailand vet jag ej, jag klarar mig men anser inte det inte kul att låsa upp 1,5 miljoner Thaibath i Thaibank för att Thailand skall kunna använda dessa slantar efter eget behag ,,, detta är väl då den enda tänkbara orsaken . Om det handlar om "Ryssproblemen" så är det ju bara att ge dessa samma krav som vi andra faranger har ...Inte många Ryssdjä.. kvar sen i Thailand, tyvärr så lär ju många från UK få stora problem då pensionerna där är grymt små.. Även att allt fler faranger kommer att bli beroende av att stå kvar vid sin ev. Thaifrus sida ,hur illa det än i bland kan vara ... Jo jo...

Men hur pass relevanta är dessa rykten ???

Thailogik går ju inte alltid ut på att det ska gynna Thailand men tanken är nog att minska på antalet dåliga faranger i landet och då är väl detta ett enkelt sätt som samtidigt ger landet räntefria lån.
Rätt smart för att vara Thai.

Tyvärr drabbar det ju väldigt många bra skötsamma faranger som landet inte borde vilja mista men dom bryr sig nog inte om detta.

Jag vet många som redan idag har problem med 800.000 i 3 mån och dem har inte en suck att lösa 1.5 milj låsta hela tiden dem är här.
Men ryktet förtäljer inget om huruvida inkomstkravet a 65.000 baht ska skärpas?

Och inte heller om en kombination av pensionsinkomst samt banktillgodohavanden. Dessutom bara ett rykte av alla som förekommit samt inte blivit ett skit av ....

Men tanken finns nog , 1,5 miljoner thbt för att få stanna här,, undrar om man kan ta med sig bil och MC till Vietnam, så djäkla kul är det inte att vara bank åt Thailand >:(

Pratade i dag med en norrman som bott här en 12 år.
När han kom var det 100 000 som gällde som gift sen dess har det höjts tre gånger. Så det är väl bara att avvakta.

1,5 miljoner Thbt , Jo, Thai brukar ju sikta högt när Farang skall blåsas, men det är nog ganska korkat av dem att höja från 800000 til 1,5 miljoner ...

Det är ju detsamma som att de blir av med kanske 70% av samtliga Faranger .
Hur många faranger finns det i Thailand , nån som vet ??

Om nu dessa ryckten är sanna så kommer jag att få det svårt att stanna här i Thai efter 5 år är gift med en Thai dam .
Har ca. 900,000 Bath om året i pension så man får väl flytta till något grannland eller har ni hågot förslag om det blir ändringar ?

"svarre " sa:
Om nu dessa ryckten är sanna så kommer jag att få det svårt att stanna här i Thai efter 5 år är gift med en Thai dam .
Har ca. 900,000 Bath om året i pension så man får väl flytta till något grannland eller har ni hågot förslag om det blir ändringar ?
Om ryktet är sant räknas du som en farfar och får stanna :xmas_smiley:

Säger bara att tur att man inte lyssnat på alla idioter som ansett mig snål för att jag inte vill bygga eller dela med mig av mina tillgångar... korkskallar är vad ni är , hoppas någon av Er för släppa allt här ;D ;D

Den som vill kan ju ta åt sig , men om detta visar sig vara rätt så är detta med att vara snål för min del det som avgör att jag kommer att kunna stanna i Thailand .. :thumbsup:

Tyvärr vet jag redan idag många som inte kan stanna , många som kommer att få åka hem som fattigpensionär till ett "så trevligt och välmående Sverige" .....
Lämna huset de byggt till en Thaifamilj ...rent för djävli.... måste jag säga , vem sade att Thai är människor som bryr sig .... inte jag i alla fall , sig själv närmast gäller ..............

Får hoppas jag hamnar under farfars principen snart då, gæller den om man går från gift till student :)

"Jonas " sa:
Får hoppas jag hamnar under farfars principen snart då, gæller den om man går från gift till student :)

Frågan är väl snarare om den gäller om man tillex byter civilstånd från gift till ogift, själv tror jag endast den kommer att gälla de som levt med samma Visatyp under de tre senaste åren...... Iofs ett studenvisa borde ju funka för dig Jonas .....

Jag hänger med till Vietnam kanske är lättare ;) får kolla visa kraven där, orolig att dom kanske inte är så förtjusta i västerlänningar efter vietnamkriget.

Pratade med en barägare här som tänker dra till Burma om det nya förslaget blir verklighet.
Burma kan vara ett framtids land, landet håller på att öppnas upp för omvärlden sägs det.

"Phonta " sa:
Säger bara att tur att man inte lyssnat på alla idioter som ansett mig snål för att jag inte vill bygga eller dela med mig av mina tillgångar... korkskallar är vad ni är , hoppas någon av Er för släppa allt här ;D ;D

Den som vill kan ju ta åt sig , men om detta visar sig vara rätt så är detta med att vara snål för min del det som avgör att jag kommer att kunna stanna i Thailand .. :thumbsup:

Tyvärr vet jag redan idag många som inte kan stanna , många som kommer att få åka hem som fattigpensionär till ett "så trevligt och välmående Sverige" .....
Lämna huset de byggt till en Thaifamilj ...rent för djävli.... måste jag säga , vem sade att Thai är människor som bryr sig .... inte jag i alla fall , sig själv närmast gäller ..............
Ja dom är nog inte så tuffa längre om det här blir verklighet, då får dom se hur mycket kärlek det finns i relationen när dom vill sälja huset dom köpt i fruns namn för att dom behöver pengarna för att kunna stanna. Skulle tro att dom flesta får åka hem med svansen mellan benen istället.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
4 K
Anonyma
A
A
Svar