Oss toffelhjältar emellan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
En tråd om toffelhjältedåd efterlystes tidigare i en annan tråd så varför inte starta en, dom flesta av oss är nog toffelhjältar lite till mans fast vi inte vill erkänna det.

Idag har jag som sagt laddat och kört diskmaskinen utan att ha blivit ombedd om nu det kan räknas till toffelhjältedåden. Så lätta era hjärtan nu, vad har ni gjort för att kvala in? :D

"Berralund " sa:
En tråd om toffelhjältedåd efterlystes tidigare i en annan tråd så varför inte starta en, dom flesta av oss är nog toffelhjältar lite till mans fast vi inte vill erkänna det.

Idag har jag som sagt laddat och kört diskmaskinen utan att ha blivit ombedd om nu det kan räknas till toffelhjältedåden. Så lätta era hjärtan nu, vad har ni gjort för att kvala in? :D

Tror nog Berralund är den rätta att starta tråden, kom igen nu, vi brinner av nyfikenhet, berätta, släpp din blyghet och hämningar, Berralund, det är dig vi väntar på, berätta allt :nod: :thumbsup: :D ;)

"Ubon " sa:
Tror nog Berralund är den rätta att starta tråden, kom igen nu, vi brinner av nyfikenhet, berätta, släpp din blyghet och hämningar, Berralund, det är dig vi väntar på, berätta allt :nod: :thumbsup: :D ;)

Hehe, kanske det. Men någon annan måste bekänna, sen kommer det kanske mer.

Men jag kanske bör tillägga att om jag är en toffelhjälte så skäms jag inte ett dugg, jag är en lycklig sådan.

"Berralund " sa:
Hehe, kanske det. Men någon annan måste bekänna, sen kommer det kanske mer.

Men jag kanske bör tillägga att om jag är en toffelhjälte så skäms jag inte ett dugg, jag är en lycklig sådan.

Lycklig på halvtid, toffelhjälte på halvtid, med tanke på din arbetstid/arbetsplats,
god fortsättning

Självklart hjälper man till hemma ibland, min fru lagar ju all mat så jag får väl ta disken ibland. Ibland, dock inte så ofta diskar jag och tvättar, beror ju mest på vem som har tid.

Kanske kan vara toffelhjälte ibland, men tycker nog mest att man hjälps åt!

Ni som inget gör hemma, har ni hemhjälp eller bor ni med hushållerska? Själv bor jag med någon som jag älskar och då är det naturligt att hjälpa till.

Så Berralund, verkar vara en bra man i mina ögon!

"Janne " sa:
Självklart hjälper man till hemma ibland, min fru lagar ju all mat så jag får väl ta disken ibland. Ibland, dock inte så ofta diskar jag och tvättar, beror ju mest på vem som har tid.

Ni som inget gör hemma, har ni hemhjälp eller bor ni med hushållerska? Själv bor jag med någon som jag älskar och då är det naturligt att hjälpa till.

Inte helt, visst hjälps vi åt eftersom det krävs när man har småbarn. Jag har aldrig varit intresserad av matlagning och älskar thaimat men jag tycker att det blir roligare och roligare. Så i fortsättningen kommer vi att dela på detta, frugan lagar thaimat och jag svensk. Rutiga kokboken är numera en ovärderlig kompis i köket. Häromdagen blev det t ex kålpudding.

Städningen delas också upp, lever man tillsammans i ett äktenskap så måste man hjälpas åt. Men jag skall villigt erkänna att jag kan vara duktigt lat ibland.

"Berralund " sa:
Inte helt, visst hjälps vi åt eftersom det krävs när man har småbarn. Jag har aldrig varit intresserad av matlagning och älskar thaimat men jag tycker att det blir roligare och roligare. Så i fortsättningen kommer vi att dela på detta, frugan lagar thaimat och jag svensk. Rutiga kokboken är numera en ovärderlig kompis i köket. Häromdagen blev det t ex kålpudding.

Städningen delas också upp, lever man tillsammans i ett äktenskap så måste man hjälpas åt. Men jag skall villigt erkänna att jag kan vara duktigt lat ibland.
Min fru har blivit bättre än mig på farangmat också, och hon har lärt sig av min mamma att laga hennes specialitet. Jag gillar att stå i köket och laga mat, men när hon gör allt bättre och snabbare och tycker jag mest är ett orosmoment i köket håller jag mig borta.

Visst är man lat, men man måste ju hjälpa till som du säger när man har småbarn!

På landet sköter jag mest det praktiska ute och inne, hemma i lght blir det ju att man delar mer på hushållssysslorna!

"Janne " sa:
Min fru har blivit bättre än mig på farangmat också, och hon har lärt sig av min mamma att laga hennes specialitet. Jag gillar att stå i köket och laga mat, men när hon gör allt bättre och snabbare och tycker jag mest är ett orosmoment i köket håller jag mig borta.

Visst är man lat, men man måste ju hjälpa till som du säger när man har småbarn!

På landet sköter jag mest det praktiska ute och inne, hemma i lght blir det ju att man delar mer på hushållssysslorna!

Vad gäller det praktiska så delas även det. Frugan är tack vare arvet från svärfar mer praktiskt lagd än vad jag är. Så när det gäller finlir som exempelvis att skruva ihop en bokhylla från IKEA så fixar hon det galant. Behövs muskelkraft så står jag för den.

Att hjälpa till med städningen har inget med toffelhjälte att göra, tror nog mer toffelhjälte kommentaren förut kom från att "får passa på att bestämma när man är ensam vaken annars är det hon som bestämmer" det är ju en toffelhjälte kommentar ;)

Att hjälpas åt är inte riktigt samma sak som att bli hönsad ;)

"Janne " sa:

Ni som inget gör hemma, har ni hemhjälp eller bor ni med hushållerska?

Själv kallar jag det för att delegera...

Root 045.webp

Root 050.webp

Toffelhjältar, vilka mesar en del är. Kvinnan tige i församlingen lär det stå i Bibeln, må vara att jag är gammalmodig men försörjer man sin kvinna så får hon väl betala tillbaka på något sätt.
Jag är snäll men det finns vissa gränser, man måste markera.

Att hjälpa till hemma har inget med toffelhjälte att göra. Det är när man låter tjejen få sista ordet i allt.

"Berralund " sa:

Jag blir ALDRIG nån djäkla toffel,, jag är man utan kjol.... ;D ;D ;D ;D :thumbsup:

Ska du skriva så svåra ord Glimten dubbelkolla så de är rätt: definiera :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A

Tillbaka