Ormar.

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Tjejen skicka en bild på en orm som kröp längs pool och sen simmade ner i vattnet googlade Avart vit randig orm Thailand och får upp havsorm med ett av dom dödligaste nerv gifterna i djurvärlden, usch fan kan en sån ha hittat till min pool??!!.

Det finns väl andra vitsvart randiga ormar i Thailand?? Jag tycker att det låter otroligt att en havsorm skulle komma till en pool. Dom lever den största delen av livet i havet och kommer sällan upp på land efter vad jag har läst och sett.

Men dom är som sagt fruktansvärt giftiga men fredliga, lär endast bita om dom blir provocerade.

Jo kanske finns hon har aldrig sett denna ormtypen i Isaan förr, och eftersom vi bor nära havet så kanske det var en sån.
Var en liten svart vit randig orm såg bilden och nu verkar det som den ringlat in i ett av cirkulationshålen i poolen. Och tjejen är rädd för hon vet inte vad det är för orm.

Kan du inte lägga upp bilden? Den havsormen jag har sett på bild finns endast på Phuket. Det finns en annan också men den är inte särskilt giftig.

Var nog ingen havsorm kollade bilder på google och dom hade ju stora vita ränder. Denna är mer svart med små vitgråa ränder kanske är nån typ av ormunge.

uploadfromtaptalk1406706831336.webp

Låter mer som en "Råttsnok " Gno Singh av någon av alla arter , i alla fall ingen havsorm i poolen , tror inte att den gå i klorerat vatten .. Kobran är ljusbrun med lite tecken på , men dessa känner hon igen om hon ser den..

"Phonta " sa:
Låter mer som en "Råttsnok " Gno Singh av någon av alla arter , i alla fall ingen havsorm i poolen , tror inte att den gå i klorerat vatten .. Kobran är ljusbrun med lite tecken på , men dessa känner hon igen om hon ser den..
Nejdå, hon kan nog pusta ut och du slipper flytta.
emoji5.png

Det är en Golden Tree Snake och troligen så har den trillat i av misstag. Ofarlig.

Golden Tree Snake.webp

Ja det stämmer skrev det att den antagligen trillat i av misstag och då sa hon att den ramla i poolen när hon vattnade träna.

En sån fick polarens tjej att göra i byxorna.för några år sen när den .ramla.ner.på henne kan erkänna att mina va me.randiga .efteråt

Fan det nämsta jag sett orm denna resa e ett par Överkörda efter vägen o några på sexan ;)

Ja detta är en Golden tree snake, helt ofarlig...hade en hel del i trädgården när vi bodde i Buriram.Har nog trillat ner i vattnet av misstag...finns i flera olika färgnyanser.

Golden tree snake är oftast ljusgul/svart, kan flyga lite grand, deras gift är inget farligt för oss människor, men en sur ilsken krabat är det.

Dock så finns det ett antal svart/vita ormar som är lite mer lurigare och väldigt mycket mer giftiga.... Kolla typ; Banded Krait skitgiftig eller common bridle snake ofarlig, Puff faced watersnake ofarlig också.....

Du glöm havsorm i din pool.....

Idag på eftermiddagen fick vi besok av en stor orm just utanfor koksdorren.

Hundarna var snabbt där och tog hand om den.

Några sekunder efter jag tagit fotot hogg Lily, den lilla hunden, ormen i två delar.

IMG_1501.webp

Huga. Har du någon aning om vad det var för orm? Förhoppningsvis inte giftig, hundarna överlevde tydligen.

"Berralund " sa:
Huga. Har du någon aning om vad det var för orm? Förhoppningsvis inte giftig, hundarna överlevde tydligen.

Det var en Oriental Rat snake. På thai Ngu sing hang lai.

Den är ganska vanlig här, och inte giftig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp