Olika priser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Thaiken

Gäst
Eftersom det verka som alla har olika uppfattningar om olika saker här och då fram för allt om att allt är så mycket dyrare i Phuket. Då vill jag bara fråga att vad kostar det att gå ut och äta på en farang ställe som vi säger dår ni bor. Sen vad kostar en liten öl på barer om ni har eller påandra ställen Ska bli intresant och höra hur mycket det skiljer i pris om det nu gör det. Kjelle

En liten leo kostar mellan 45 - 200 bath i pattaya beror helt.på.vart du går.normalt.på.en bar så.kostar den 45-60 bath
Jag kan.äta på.beefeater 600-900 för en riktigt fin inporterad kött.bit men går.jag.ner.till beergarden brevid walking street.får.jag en helt.okey köttbit för.180 bath

Kör.jag ren street.food så.blir jag mätt.för 40-50 bath
Detta e pattaya men när.jag hade husuppe i isaan så koatade ölen me.runt.45-60
Farang mat 200-300 street.food 30-50 bath

Grillad kyckling som man ser efter vägarna 80 bath där.ja bodde i isaan samma pris på thepraya i pattaya

Fick denna bild av tjejen idag grönsaker o nudlar förbannat gott 40 bath
y7aby8ab.jpg
y8a6eny9.jpg

Den brukar jag äta mycket i Kata dock med kycklingen och då betalar jag 60

"hillmer " sa:
Den brukar jag äta mycket i Kata dock med kycklingen och då betalar jag 60

Kan fråga tjejen i morgon va hon betalar för en me kyckling.men kan tänka mig att det skiljer inte så mycke

Det e ju så här tror jag att om man går.på farang restaurang o äter thai 160 -200 bath samma på gatan 40-60bath.sen e det ju så att vissa restauranger importerar sitt kött från Australien o då e det ju klart det blir dyrare

Samma sak här.hemma i stockholm jag kan ta en plankstek med en öl för 99 kr men kan gå till prinsen o äta en för.300 utan öl allt beror på vad man e villig o betala sunk hak eller gourmetkrog

Den snåle går.på sunkkrogen o tycker det e dyrt där den andre går.på en gourmetkrog o säger fan va gott.o bryr sig.inte i va det kostar
Själv e jag sån att jag kan variera gillar bägge.ställerna ibland lite lyx o annars basic
Men.åker jag taxi åker jag allti uber

Jag tillhör ju dom som kallas fattigpensionär. Jag har 10500 kr i pension. Ska jag då vara i Thailand i 6 månader så vill jag ju bo och äta billigt så jag har råd att göra saker. Har hittat ställen i Kata dä jag bor billigt och äter billigt. Sen gillar jag kata för att stranden är toppen Lagom med folk och har även där hittat mitt ställe att ligga på om dagarna. Ska ju nu till Pattaya i ett par dagar innan jag åker till Kata så får jag ju själv se om det är någon skillnad. Alla har ju sin smak och jag gillar Kata. Däremot så gillar jag inte Patong

Jag kan säga Dig Hillmer att Pattis är regält billigare överlag än Phuket , även Hua Hin är Svindyrt i jämförelse med Pattaya . jag och min fru lever gott på 10,000 thbt i månaden ,då dryck och mat . Äter sällan på ställen med farangpriser . Ta ett exempel Kycklingstek med pommesfrites på BIg C 95 thbt , slå det i Phuket , strettfood oftast mellan 30-40 thbt ibland tilloch med 20 thbt men då lite för lite mat för mig ....

har varit i Hua Hin samt Phuket sista året , Hua HIn har fin strand ,men det är fa..allt ,det går fetbort ;) Phuket är fint men dyrt anser jag , Rawai beach är underbart , dit åker vi ofta när vi är där ... kan gå med hunden på piren samt efter stranden , turistbeacherna kan jag vara utan , Chalong är fint att bo på men förhållandevis dyrt om du jämför med Pattis ........... ;)

"hillmer " sa:
Jag tillhör ju dom som kallas fattigpensionär. Jag har 10500 kr i pension. Ska jag då vara i Thailand i 6 månader så vill jag ju bo och äta billigt så jag har råd att göra saker. Har hittat ställen i Kata dä jag bor billigt och äter billigt. Sen gillar jag kata för att stranden är toppen Lagom med folk och har även där hittat mitt ställe att ligga på om dagarna. Ska ju nu till Pattaya i ett par dagar innan jag åker till Kata så får jag ju själv se om det är någon skillnad. Alla har ju sin smak och jag gillar Kata. Däremot så gillar jag inte Patong

Gillar du inte Patong för att det är för mycket stad?
Isåfall kommer du hata Pattaya och kanske skulle fundera på om det ens är nån ide att lägga extra pengar på en resa hit för det här är en storstad och den enda staden efter Bangkok som ger dig storstadskänsla.

Hitta ett likafint hus som jag har i pattis för den hyran phonta. Lycka till. Hua hin är inte nåt dyrare än pattis, tvärtom. Jag har långtidsbott på båda ställena du har bott i hua hin en eller 2 nätter..

du har bott i hua hin en eller 2 nätter..

ja korrekt ! Och det räckte ;D ;D

Fö, inget svårt att finna ett grymt fint boende straxt utanför pattis som jag har , modernt ned Europeisk standard ,som sagt 12000 thbt/mån möblerat och färdigt att bo ... Löjligt billigt för mitt boende ,och det finns fler här ..............

Ok att det är bra priser på hyra om man nu behöver ett helt hus. Jag är inte kräsen av mig och är ju bara i rummet och sover. Sen hör man ju här att dom flesta hus och lägenheter med bra pris ligger en bit från stranden och havet so det tydligen inte är något trevligt att bada i Jag är ju på stranden dom flesta dagarna och vill ju kunna bada. Jag kan få ett bra boende i Kata från 5000 baht och uppåt så jag tycker inte det är dyrt med tanke på att det är ett lugnt ställe med kanon bad med

Alla har vi olika krav på boende. Det verkar ju som de flesta av er är nöjda med ert boende.

Phonta kan du inte ta lite bilder av ditt hus och lägga ut, tycker det låter prisvärt. Jag skulle, om jag bodde i de trakterna, också gärna vilja ha lite distans till centrum men ändå närhet. Jag värderar pool högre än havet (men gärna både ock). Fördelen med havet är ju brisen annars tycker jag det är jobbigt med saltvatten och sand efter ett tag, men alla är vi olika ...

Får kanon fina hus i pattayaområdet för 15000-25000 bath tyvvär är dom inte så lätta att få tag på dom är redan uthyrda så man får leta. Trots att det sitter skyltar uppe uthyres så är dom oftast uthyrda men skylten inte nertagen ringde och maila på flera "redan uthyrda men vi låter skylten hänga som reklam".
http://www.pattaya-property.net/?p=sear ... &x=24&y=17

Här är är en länk hus pris 15-25 ser ni vad man kan få.

"hillmer " sa:
Hej! Du är långt ifrån fattigpensionär - utan ATP med det nya systemet hamnar många under 6000:-kr i månaden före skatt! Så ser det ut idag!
Äger man boendet klarar man sig på 15000bath/månad i utgifter för mat och dylikt=ca 3000kr. Tillkommer försäkringar, transportkostnader, avgift för visum, resor t/r Thailand. Den största posten/utgiften lägger de flesta på kvinnor.
Testa jomtien, exempelvis Jomtien beach condominium, ligger precis vid havet, 2 pooler, - ca soi 10 - ligger en Family Mart till vänster, kontoret har du till höger...fråga efter Kit...- hon kan hyra ut något, men du måste ha litet tålamod, - runt 10.000bath/månad.
Lägger in en bild på en restaurang inne på området, rätten på bilden mumma 80bath!
Mitt x, hårfrisörskan fixade bilderna, jag är för gammal för att klara sånt!

img1391141413342.webp

img1391141382730.webp

Ett av grannhusen blir ledigt nu den första nästa månad samma som mitt men bättre och större uteplats med liten gräsmatta , pris 14,000 thbt/månad fullt möblerad , en ung Amerikansk kille som bott där men nu flyttar till sin fru i laos ... ;)

"Phonta " sa:
Ett av grannhusen blir ledigt nu den första nästa månad samma som mitt men bättre och större uteplats med liten gräsmatta , pris 14,000 thbt/månad fullt möblerad , en ung Amerikansk kille som bott där men nu flyttar till sin fru i laos ... ;)
Kanske skulle emigrera ;)

"Hans Svensson " sa:
Hej! Du är långt ifrån fattigpensionär - utan ATP med det nya systemet hamnar många under 6000:-kr i månaden före skatt! Så ser det ut idag!
Äger man boendet klarar man sig på 15000bath/månad i utgifter för mat och dylikt=ca 3000kr. Tillkommer försäkringar, transportkostnader, avgift för visum, resor t/r Thailand. Den största posten/utgiften lägger de flesta på kvinnor.
Testa jomtien, exempelvis Jomtien beach condominium, ligger precis vid havet, 2 pooler, - ca soi 10 - ligger en Family Mart till vänster, kontoret har du till höger...fråga efter Kit...- hon kan hyra ut något, men du måste ha litet tålamod, - runt 10.000bath/månad.
Lägger in en bild på en restaurang inne på området, rätten på bilden mumma 80bath!
Mitt x, hårfrisörskan fixade bilderna, jag är för gammal för att klara sånt!
Om man har full garantipension, dvs bott i Sverige i minst 40 år så får man 7 000 drygt i garantipension om man är gift och nästan 8 000 om man är ogift ... så de som har 6 000 kan inte ha bott i Sverige i hela livet ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp