Nya regler för married- Visa

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
jag har idag fått en trovärdig info från två stycken killar här i Pattaya , trodde först inte detta var sant men ringde sedan en av cheferna på Pattayas Turistpolis (en kille jag verkligen litar på ) Jo , nu är det nya regler som gäller .

Har du EJ gemensamma barn med din Thaifru så kan du glömma detta med Married Visa , kravet är idag 400.000 THBT samt verifikation på tillex hus samt familj (foton mm.mm.) SAMT ATT DU HAR ETT BIOLOGISKT BARN MED DIN THAIHUSTRU ..

Annars KÖRT !!! Vad ihelv håller de på med ... Jag har en kompis vars hustru ej kan få barn , han fick ej heller detta samt att både han och andra jag vet har varit gifta många år och alltid haft married Visa .. har inte sett något officiellt om detta , Men i Pattya migration gäller dessa krav >:(

Där har dom inte dessa visum krav utan e.mer intresserade av våra stålar sen e.det ju inte värre än att vill man turista i landet.på låtsas så kan man ju bara åka över ett par veckor

Jag blir bara mer och mer förbannad på Thaimyndigheternas ologiska tänk, om Faranger åker hem , vilka skall köpa deras djävla hus och Condos .. Hur dumma är de egentligen , dessutom så lever ju Pattis , Hua hin samt Phuket på oss turist Faranger ,

En av mina bästa polare här nere måste nu åka hem till UK >:(

Ja om det e.på detta vis som du säger så kommer dom förlora en hel del

Som vanligt en idiot ide som dom snart backar på tror jag.
Tror faktiskt inte ens att det du skriver är sant, nån som missuppfattat eller nån som uttalar sig utan att veta, inte helt ovanligt i thailand om en säger..

Ibland kan man verkligen undra hur dom tänker. Förmodligen blir väl detta inte verklighet, men skulle det bli så är det bara att sätta igång tillverkningen, grabbar. Men det är ju sorgligt om man inte kan eller vill bli föräldrar av någon anledning.

Nej kan ju inte vara sant, men ger kanske upphov till lite guppande under täcket ... kan se hur alla har brådis nu ...

Glimten hörde att du inte hade tid att träffa dina polare ikväll, tillverkning på G

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

För det första, så är det inte den lokala emg som utfärdar merridvisa, utan Bangkok.

Man får vänta 4 veckor innan man får visat då har papprena varit en vända i Bangkok, som beviljar eller avstår.

Så tror ej på informationen.

;D ;D ;D ;D Ni kan ju tro vad fn ni vill , speciellt ni som alltid vet bäst .......... ::)

Nu är ju så att detta inte är något som kommer utan något som redan är i bruk ...

Jo , dom kan göra precis som dom vill i respektive Changwat , Både min Tyske vän 64 år gammal samt min Engelsak polare 49 år har blivit nekade married , ingen av dessa som har gemensamma barn med sin Thaifru , båda varit gifta i många år med sina fruar ..

Så Golden ,gapa och svälj bara , detta är ett faktum , inte en skröna , tyvärr så verkar denna regering vara helt utom allt sunt logiskt tänk >:(

Som vanligt en idiot ide som dom snart backar på tror jag.
Tror faktiskt inte ens att det du skriver är sant, nån som missuppfattat eller nån som uttalar sig utan att veta, inte helt ovanligt i thailand om en säger..

Sorry B-son detta är sant ;)

Vänta o se.
Fram för,alt invänta andra forum i frågan.

Tills det kommer fram mer info har jag mina tvivel.

Det första tvivlet är att img i Pattyja inte beviljar merrid visa.

Samt att inga andra forum har tagit upp detta.

Så vänta o se Phonta.

Nu har ju hästen kommenterat ditt inlägg här.

Stenbordet talar igen.

Nu är jag ju ingen fan av honom han har ofta fel.

AHA , du menar Hästen Cumulus alias Legolas alias Gregor . Sitter han och kommenterar våra inlägg på sitt forum

ja ja , det är väl bäst så , då kan han ju svara själv också ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Men hallå Krister hämtade ut sitt giftermålavisum för par veckor sen utan gemensamt barn, var kommer din info ifrån?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp