Ny Teknik

PanPan

Forumveteran
Helt sjukt jag ar verkligen sald.
Inte lyckats fa in svenska an pa virtuella tagentbordet, far kolla pa det imorgon men startade ny trad som jag kan skriva om mina virtuella upplevelser istallet for kladda ner andra tradar.
Just nu har jag upplevelsen sitter ett stort rum mitt i storstad med panoramautsikt over bilar och skytrains och 80 tums skarm framfor mig som jag skriver har pa, den kan jag dra runt 360 grader i det virtuella rummet.
sjukt coolt ssager jag bara.
kanske koper en till mig med.
Film upplevelsen pa netflix via vr idag var som ga pa bio men samtidigt en trivsam hemma miljo runt dig.
allt skrivet med vr glasogonen pa och bara far in svenska med gick det lattare an tel, mellanting mellan tel och tagentbord men kanner att fat in vanan lite kan det nog ga snabbare an riktigt tagentbord.

kollade pa natet nu om man kunde bjuda in vanner till ens virtuella hem tex polare i Gbg.
och verkar ga bra, da ser man vara avatarer och kan prata med varandra med rost inte skrift.
testat nu och ga runt, behover man inte gora med joystick utan du reser dig upp och gar runt i ditt virtuella hem.
man far bara lagga in granser och hinder innan.
sa jag skulle kunna sitta har i Thailand halla fest med mina vanner i Sverige taxe och vi kan ga runt i min virtuella lgnht och prata i en virtuell miljo och det skulle se ut som vi satt jamter varandra.
Blir det ett par till skall ju det testas ombord nar ringerbhem, inte bara arr man ser video samtal utan kan ga runt, interaktion med kropprorelser etc.

kollade pa natet nu om man kunde bjuda in vanner till ens virtuella hem tex polare i Gbg.
och verkar ga bra, da ser man vara avatarer och kan prata med varandra med rost inte skrift.
testat nu och ga runt, behover man inte gora med joystick utan du reser dig upp och gar runt i ditt virtuella hem.
man far bara lagga in granser och hinder innan.
sa jag skulle kunna sitta har i Thailand halla fest med mina vanner i Sverige taxe och vi kan ga runt i min virtuella lgnht och prata i en virtuell miljo och det skulle se ut som vi satt jamter varandra.
Blir det ett par till skall ju det testas ombord nar ringerbhem, inte bara arr man ser video samtal utan kan ga runt, interaktion med kropprorelser etc.
Då kanske du kan jobba virtuellt också.
:laugh2:
Styr båten virtuellt.

Då kanske du kan jobba virtuellt också.
:laugh2:
Styr båten virtuellt.
Det skulle sakert ga men nu innebar ju inte mitt jobb bara styra bat.
precis som med allt annat skall det underhallas, en bat ar ett fysiskt objekt och 90% av arbetet ombord ar nog fysisk underhallning.
Jag tex ansvarar och underhaller all utrustning ombord inom brand och safety och ar en hel del sadant pa ett fartyg.

laddade ner youtube appen pa vr-brillorna concertupplevelse i soffan fick ny betydelse.
kommer ihag nar jag kopte 32 tum tv for hundra ar sen, surround ljud och live dvd med Iron Maiden fran Brazilien, det var en wow upplevelse.
det har var wow wow.
Kollar ACDC nu och varit pa par koncerter och sett dom live men det har ar sa nara man kan komma.

Frugan och ungarna drar ju till byn pa Fredag for nyorsfirandet (Jag till Spanien flyger pa sondag) och jag har byggt en burk till barnens kusin, blir en julklapp.
Ingen varsting grej men benchmarkat den och far outstanding.
jag har forberett den och aldste sonen skall visa hur han anvander den, kusinen ar bara 8 ar.
Nu skall jag datorisera Isaan 55555.

@Audirs2 du är ju modern gubbe gillar att spela och lyssna på musik, bara köp dig ett vr-set, det har du råd med och nu när satt och kolla acdc live på youtube vr appen, skratta, fan va häftigt alltså.
högtalarna är bra med, har tv på i bakgrunden men direkt du slår igång musikvideo slår det ut allt bakgrundsljud.

@Audirs2 du är ju modern gubbe gillar att spela och lyssna på musik, bara köp dig ett vr-set, det har du råd med och nu när satt och kolla acdc live på youtube vr appen, skratta, fan va häftigt alltså.
högtalarna är bra med, har tv på i bakgrunden men direkt du slår igång musikvideo slår det ut allt bakgrundsljud.
Yes, om man slipper thaignislet från teven hemma så självklart!:laugh2::thumbsup: Väntar på Far Cray 7, kommer om ett år sägs det!

laddade ner youtube appen pa vr-brillorna concertupplevelse i soffan fick ny betydelse.
kommer ihag nar jag kopte 32 tum tv for hundra ar sen, surround ljud och live dvd med Iron Maiden fran Brazilien, det var en wow upplevelse.
det har var wow wow.
Kollar ACDC nu och varit pa par koncerter och sett dom live men det har ar sa nara man kan komma.
Harru haft tjocktv någon gång?:beer:

Värsta skärmen för för ca 18 år sedan! :laugh: Ca 15". Finns på kontoret fortfarande!

DSC_0084 (1).JPG

Du slår du inte Sinclair ZX80 som vi körde. Minneskapaciteten var 4 KiB ROM och 1 KiB RAM. Skärmen kunde visa 24 rader med 32 tecken per rad.

Jodå. Har haft en Panasonic persondator med magnetkort- som lagringsmedia med 100 programrader, 2-radig monocrom display, skrivare i form av integrerad kassarulle. Tror det var 1978. 3 år innan IBM uppfann PC:n

Tillbaka
Topp