Mitt Isaan

"Berralund " sa:
Gott att ni är hemma igen, tack för ett trevligt besök. Det gick ju hyfsat fort trots allt. Jag hoppas att det blir tillfälle för besök i Stockholm om vi kommer dit med fartyget.

Det lovar jag gubben ja gick fort hem en mat paus o en fika paus

epebe2aq.jpg
mu8y4u6y.jpg

Så är det dags för svärfar att laga middag igen, hans bravurnummer. Det blir laab på en sådan här igen.
yne5a9a6.jpg

Så har vi då varit på Wat och fått lycka till från munkarna inför den nära förestående hemresan. Två tjusiga Seizings sitter numera på högerarmen som bevis på detta.
emoji106.png

Sådär, nu är lunchen avklarad. Standard idag, BBQ Gai och saftig Som Tam. Livet på landet är en njutning ibland.
emoji12.png

Packning pågår inför hemresan. Bl a chili, 85 Baht för allt detta. Hur mycket skulle det kosta i thaiaffären hemma?
u3a7a9yg.jpg

Det bidde tom ka gai fast med röd curry och lätt stekta grönsaker och den obligatoriska omeletten, äter e attans massa ägg för protein så antingen ett par stekta ägg eller omelett till varje måltid utom frukost då blir det kokta.

Packningen snart färdig, nu skall det ätas middag. Avfärd till flygplatsen i Udon Thani vid 6 - tiden i morgon bitti. Så nu är det slut på det roliga för denna gången, vi får väl se när vi återvänder nästa gång.
emoji22.png

Allting har en ände utom korven som har två.
emoji4.png

Kommer du lagom till höststormarna nu då, var blåsigt och kallt igår längs med Norges kust när vi tuffade söderut.

"Jonas " sa:
Kommer du lagom till höststormarna nu då, var blåsigt och kallt igår längs med Norges kust när vi tuffade söderut.
Och vad du är uppmuntrande då. Men augusti brukar vara ok så ingen fara. Dessutom så hoppas jag att vi slipper gå på den norska kusten, den är inte så kul precis.

Nu är vi utanför Danska kusten lika grått och mulet här.
Juli var så varm och mycket fukt i luften så Augusti blir nog blåsig, regnig och åska. Det är var du har att se fram imot själv ser jag fram imot ett soligt Pattaya ;)

"Jonas " sa:
Nu är vi utanför Danska kusten lika grått och mulet här.
Juli var så varm och mycket fukt i luften så Augusti blir nog blåsig, regnig och åska. Det är var du har att se fram imot själv ser jag fram imot ett soligt Pattaya ;)

Det är vad du tror. Regnperioden har ju just börjat och jag hörde att det skall ösregna varje dag där under augusti. Så Phonta har tur som åker till Sverige. ;)

Nu blir det utloggning från Thailand för denna gången. Jag återkommer från gamla Sverige när man har vaknat till efter resan. :nod:

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar