Mitt Isaan

Tack Kycklingen. Värmen vande dom sig snabbt vid igen. Språket blir lite mixat ibland svenska som kan glida över till thai. Men vi har böcker med så att det inte blir några hål i svenskan.

"Berralund " sa:
Tack Kycklingen. Värmen vande dom sig snabbt vid igen. Språket blir lite mixat ibland svenska som kan glida över till thai. Men vi har böcker med så att det inte blir några hål i svenskan.
Hejsan min dotter som snart fyller 16 går nu i TH skola Udon-Thani 4 veckor född i Sverige svensktalande å TH ,skriver även språket ,ok inte 100% åker UTH 17 juli hem igen ha det bra i Isan /Jörgen metropolen Tulka

"Berralund " sa:
Om man har en svag karaktär ja. Kanske därför som du bor där du gör.
emoji2.png

Ähh, skit i det nu Berra, kul att se har länge undrat när skall du åka tillbaka. Låt inte besservissar förstöra din vistelse, utan beskriv allt utifrån din värld och din upplevelse, det är mycket mer intressant än boende som vill show off.

Faktiskt är det så att de vet inte speciellt mycket, de sitter och pimplar öl med andra faranger och blir serverad av deras fruar dagar i ända och lär sig inget om Thailand.

Lyco

Tack för det både Pontiac och Lyco. Jo visst skall vi njuta nu när vi äntligen är här. Vi skall iväg och titta på ett vackert tempel idag bl a får hoppas att vädret klarnar upp, ser lite dystert ut.

Inget toapapper på rummets toalett. Så nu är man ännu mera thai när man blev tvungen att använda rövduschen. Men det funkar ju det också.

Fortsätter nu till Mukdahan. Skall finnas en billig marknad där, det lär bli lunch där också.

"Berralund " sa:
Inget toapapper på rummets toalett. Så nu är man ännu mera thai när man blev tvungen att använda rövduschen. Men det funkar ju det också.
Hejsan rövduchen är bra om man är lite hårig där,jag själv använder den även här i norden bättre än papper, mer hygienisk me vatten för mig,tack för fotona från din by ser ut att vara ganska stor jämfört där jag vistas i Ban wang seang 2,5mil söder om Udon Thani .Vi åker på lillsemester till Nong Khai å Udon-Thani när man blir trött på bylivet jag är ensam farang där eller ett par veckor till Hua-Hin me den slitna bilen Volvo 940 .fortsätt me fler bilder från din resa det kan insperera andra här på forumet .Hälsningar från ett soligt Åland Eckerö/ Jörgen

"pontiac-51 " sa:
Hejsan rövduchen är bra om man är lite hårig där,jag själv använder den även här i norden bättre än papper, mer hygienisk me vatten för mig,tack för fotona från din by ser ut att vara ganska stor jämfört där jag vistas i Ban wang seang 2,5mil söder om Udon Thani .Vi åker på lillsemester till Nong Khai å Udon-Thani när man blir trött på bylivet jag är ensam farang där eller ett par veckor till Hua-Hin me den slitna bilen Volvo 940 .fortsätt me fler bilder från din resa det kan insperera andra här på forumet .Hälsningar från ett soligt Åland Eckerö/ Jörgen
Lite mer om våra minisemester på dotterns blogg http://madeleinethailand.bloggplatsen.se/2013/04/

Passa på.att köpa vildorkideer när.ni e där.vi gränsen nu

"pontiac-51 " sa:
Visst skall jag fortsätta när nya vyer dyker upp. Och jag måste tillstå att rövduschen inte är så dum, varför skall man rota med papper där egentligen? Man skall kanske installera en sådan hemma i Sverige också.
emoji4.png

Dags för en liten summering av besöket i Nakhon Phanom. Templet var imponerande och det var trevligt att se en annan del av Isaan, samtidigt som frugans önskan blev uppfylld.

Hotellet var väl okej för pengarna men dom ville ha extra betalt för allt. Till och med en kopp anständigt kaffe till frukosten kostade extra. Idag fick vi inte ens någon frukost eftersom det var upptaget men någon återbetalning var det inte tal om. Så jag kan inte rekommendera det hotellet.

Nu åker vi hemåt, det blir lunch i Nong Bua Lamphu på ett ställe som svärfar rekommenderar.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar