Mitt Isaan

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Här kommer jag att fortsätta lägga upp bilder från Isaan under vår vistelse här. Börjar med en bild från vår lilla stad Si Bun Rueang.

Här kommer den utlovade bilden.
yvaqu6uh.jpg

"Berralund " sa:
Här kommer jag att fortsätta lägga upp bilder från Isaan under vår vistelse här. Börjar med en bild från vår lilla stad Si Bun Rueang.
Min fd bodde i Wang sa mo - närmaste stad=Ban heter Ban Kham yang (eller liknande). Tycker Udon thani är en skaplig stad men långt ifrån det utbud Pattaya har.
Nästa vända blir med en kompis som bara vill koppla av och ta det lugnt, ska bli trevligt, bara lata sig o inte stressa omkring som en skållad råtta.

"Hans Svensson " sa:
Min fd bodde i Wang sa mo - närmaste stad=Ban heter Ban Kham yang (eller liknande). Tycker Udon thani är en skaplig stad men långt ifrån det utbud Pattaya har.
Nästa vända blir med en kompis som bara vill koppla av och ta det lugnt, ska bli trevligt, bara lata sig o inte stressa omkring som en skållad råtta.
Då passar Isaan bra för där händer ingenting.Bara äta supa och sova. ;D

"gunnarg " sa:
Då passar Isaan bra för där händer ingenting.Bara äta supa och sova. ;D

Gunnarg

När det gäller drickat så stämmer det inte in på mig, visst blir det fester, under fyra år när jag bott i Issan så har jag varit på nattklubb en (1) gång, sen så är det begravningar, bröllopp, andra cermonier, tillställningar, numera så brukar jag inte stanna någon längre tid på dessa, säg en timma.

Tycker nog jag har funnit mig tillrätta ganska väl, sen så är det så, att jag har mer att göra i Thailand än i Sverige med tanke på att jag tar med mig arbetet. :wai:

En fördel med Thailand är att de oftast bara pratar thai - mycket s-it slipper vi tack vare det, vi enkla turister.
Söta namn på orterna utmed vägen till Udon...Minns att de har bra fisk-restauranger och hyfsade priser. Har bara passerat påväg till mitt x i Wang sa mo.

"Berralund " sa:
Siam Grand Hotel. Helt ok rum för 500 Baht. Men stenhård säng.
e6uzymah.jpg
Såg ju fint ut, tyvärr är ju nästan alltid sängarna dåliga på billiga hotell, ibland för hård och ibland för mjuk! Har ni utsikt från hotellet över Mekong?

Kanske dra dit nästa gång, aldrig varit i östra Isaan!

Tyvärr ingen utsikt men inte så långt till floden. Men här kommer en bild från promenaden i stället.
nebehuvu.jpg

Tack Berralund för att du delar med dig av dina bilder, det uppskattas.
Vad säger Erik o Anna om att vara i Thailand? Tycker dom om det eller tycker dom det är för varmt? Pratar dom Thai/svenskt eller klarar dom av att hålla isär språken?

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar