Minisemester till KC

Varför inte tala ur skägget? Skriv vem du menar istället, annars blir det ju bara löst (fegt) skvaller.

Sen är det väl mest du som inte kan acceptera att andra betalar 1000-1400 sek för hotell nån gång per år, jag ser faktiskt ingen som "hackar på dig", inte obefogat iaf.
:):):):)

De flesta människor behöver bekräftelse, att inte bry sig om vad andra tycker säger ju en hel del om personligheten...
Jag för min del använder jag gilla knappen sparsamt, men när någon verkligen lyckas få in en femetta så trycker jag.
Den kanske kan säja att människan är trygg och kan visa kurage. Dock är många personer beroende av feedback, därför gillar jag ganska fritt, kostar inget att ge gillande till alla om man så vill!

Precis så är det Jonas, när 2 tjafsar kan man ju gilla bådas argumentation utan att egentligen ta ställning för eller emot;)
Det mest intressanta är när först en medlem skriver något, sen kommer en annan medlem och skriver i stort sett samma sak och drar ner sju gillande ... det säger ju lite om hur det fungerar här. Tycker det faktiskt är kul att se hur hur människor fungerar.

De flesta människor behöver bekräftelse, att inte bry sig om vad andra tycker säger ju en hel del om personligheten...
Jag för min del använder jag gilla knappen sparsamt, men när någon verkligen lyckas få in en femetta så trycker jag.
Det är ju faktiskt helt korrekt Mackes , du är en av de sparsammaste :thumbsup:

Det mest intressanta är när först en medlem skriver något, sen kommer en annan medlem och skriver i stort sett samma sak och drar ner sju gillande ... det säger ju lite om hur det fungerar här. Tycker det faktiskt är kul att se hur hur människor fungerar.
Kanske inte ska ta allt så allvarligt på tex ett forum, skillnad när samma sak händer i verkliga livet/arbetet då det kan påverka mer personligt.

Senast redigerad av en moderator:
Kanske inte ska ta allt så allvarligt på tex ett forum, skillnad när samma sak händer i verkliga livet/arbetet då det kan påverka mer personligt.
Så klart, dock intressant att se beteende som människor gör.I verkliga livet finns det ju liknande märkliga beteenden ... jag tycker det är kul att iaktta.

5000 tb hotellnatt tycker jag inte mycket alls. Jag har aldrig köpt sprit/öl, cigg, kaffe,(5555) hela mitt liv. Aldrig varit inne på en bar. Men jag har en LAST jag gillar att flyga bra och bo på bra hotell. Men jag tänker inte avslöja hur mycket jag spenderar på sånt då skulle jag bara vara en skrytmåns :rolleyes::D:D:D:D:D:eek:.
3 koppar kaffe om dan är bara nyttigt

Är redan inne på 2dra koppen å finns det nått som heter kaffeolist så ligger jag nog illa till [emoji56] i Sverige ligger jag nog på 10-20 koppar på vardagar, ledig som här i Thailand 3-4 koppar.

Jag bor gärna lite mer spartanskt på semester för att känna att man bor mer spartanskt och ,med mer vanligt folk. Dyra hotell räcker i tjänsten med alla kostymnissar .... sen skulle jag få krupp av att vara bara på en resort en hel dag, men ur att vi är olika ...

Att bränna 40 000 baht på en helg har jag inga problem med men ser det oftast lite dumt när man kan ha lika kul för 20 000 baht. Skulle alla vara som jag skulle de genuina ställena inte finnas kvar. Dock när barnen var riktigt små kunde jag tycka att ett nytt fräscht hotell var att föredra.

Så att spendera 40,000 Baht på en helg är ”lite dumt” men att spendera 20,000 är helt OK? Jag tror att en majoritet av både utlänningar och thailändare tycker att det är ”lite dumt” även att bränna 20,000 på en helg då man kan ha lika roligt för 10,000 eller kanske till och med 1,000.

Min favorithelg är att åka hem till huset i byn och då går det max 2,000, inklusive bensin. Ska jag dock nödvändigtvis åka iväg till Pattaya eller Hua Hin en helg så hamnar vi på 25-30,000; därför är jag kanske bara ”lite, lite dum” enligt din definition. En av de familjer vi brukar åka med har dock 3 barn och åker på nästan dubbla kostnaden så de nog ”riktigt dumma”.

Istället för att dömma personer efter hur mycket de vill lägga på en semesterweekend så bör man nog inse att vi alla är olika. Vissa har 50,000 Baht i månaden och andra har över en miljon. Vissa semestrar flera månader om året och andra bara några helger och vissa lägger sina pengar på kapitalvaror medan andra gör det på resor. Det som kan tyckas vara dumt och onödigt för den ene kan vara logiskt och helt rätt för någon annan.

Så att spendera 40,000 Baht på en helg är ”lite dumt” men att spendera 20,000 är helt OK? Jag tror att en majoritet av både utlänningar och thailändare tycker att det är ”lite dumt” även att bränna 20,000 på en helg då man kan ha lika roligt för 10,000 eller kanske till och med 1,000.

Min favorithelg är att åka hem till huset i byn och då går det max 2,000, inklusive bensin. Ska jag dock nödvändigtvis åka iväg till Pattaya eller Hua Hin en helg så hamnar vi på 25-30,000; därför är jag kanske bara ”lite, lite dum” enligt din definition. En av de familjer vi brukar åka med har dock 3 barn och åker på nästan dubbla kostnaden så de nog ”riktigt dumma”.

Istället för att dömma personer efter hur mycket de vill lägga på en semesterweekend så bör man nog inse att vi alla är olika. Vissa har 50,000 Baht i månaden och andra har över en miljon. Vissa semestrar flera månader om året och andra bara några helger och vissa lägger sina pengar på kapitalvaror medan andra gör det på resor. Det som kan tyckas vara dumt och onödigt för den ene kan vara logiskt och helt rätt för någon annan.
Jag dömde ingen, jag skrev om mig själv Jag tycker det är dumt. Gör som du vill, du har kanske behov av att flasha på fritiden, vad vet jag.

Läs om och läs rätt. När du försöker antyda annat blir dina inlägg extremt löjliga!

Jag har en egen åsikt, du har din. Låt det vara så!

Hej

Alla är ju olika på många vis och det är det bara att acceptera, det finns ju inget som är rätt eller fel, inget facit o.s.v, mycket hänger ju på hur individen själ vill ha det och hur mycket han är bredd att betala för detta.

Själv väljer jag ju att leva ett väldigt enkelt, okomplicerat och naturnära liv med ”vanliga” människor under enkla former både i Sverige och Thailand, men då inte av ekonomiska skäl utan för att lyx och flärd inte tilltalar mig, jag mår bra och trivs i denna avstressade och lite mer naturliga miljö.

Mvh isan lover

Nu fick du en gilla av mig Janne. För jag håller med dig om det här med chefer. Och att man ska behandla människor så som man själv vill bli behandlad,,, självklart tycker jag, men i de sociala medier man kan vara anonym i blir det ibland väldigt konstigt.

På sociala media där man kan vara helt anonym, typ Flashback, så kan det nog bli väldigt konstigt. Alla svenska Thaiforum är dock relativt små och familjära och de flesta riktigt aktiva medlemmarna är inte särskilt anonyma. Jag har inte varit med så länge på TS, och heller inte varit särskilt aktiv, så jag känner inga ”unika” TS-medlemmar. Bland de som dubblerar på MPR finns det dock flera jag träffat och totalt på MPR har jag nog träffat närmare 100 medlemmar.

Vad jag vill ha sagt är att jag inte tror att eventuella problem på TS beror på anonymitet utan snarare att vi är en samling människor med väldigt lite gemensamt. Förutom ett visst intresse för Thailand finns det inget som förenar oss. I verkliga livet umgås man oftast med personer som bor på samma ställe, är i samma ålder, delar intressen med och har ungefär samma socioekonomiska standard. Här är vissa 30 och andra 80, några hoppade av skolan i 9:an och någon kanske har en PhD. Vissa lever på att de är duktiga att uttrycka sig i skrift och andra har aldrig skrivit något mer avancerat än en inköpslista innan de signade upp på forumet.

Självklart blir det ibland konstigt och i verkliga livet är det relativt lätt att undvika de man inte gillar. På ett forum är det dock omöjligt och letar man efter en ursäkt till varför man ska lägga timmar på ett forum så har ni en just där; man försöker lära sig hur man hanterar folk man inte gillar :)

På sociala media där man kan vara helt anonym, typ Flashback, så kan det nog bli väldigt konstigt. Alla svenska Thaiforum är dock relativt små och familjära och de flesta riktigt aktiva medlemmarna är inte särskilt anonyma. Jag har inte varit med så länge på TS, och heller inte varit särskilt aktiv, så jag känner inga ”unika” TS-medlemmar. Bland de som dubblerar på MPR finns det dock flera jag träffat och totalt på MPR har jag nog träffat närmare 100 medlemmar.

Vad jag vill ha sagt är att jag inte tror att eventuella problem på TS beror på anonymitet utan snarare att vi är en samling människor med väldigt lite gemensamt. Förutom ett visst intresse för Thailand finns det inget som förenar oss. I verkliga livet umgås man oftast med personer som bor på samma ställe, är i samma ålder, delar intressen med och har ungefär samma socioekonomiska standard. Här är vissa 30 och andra 80, några hoppade av skolan i 9:an och någon kanske har en PhD. Vissa lever på att de är duktiga att uttrycka sig i skrift och andra har aldrig skrivit något mer avancerat än en inköpslista innan de signade upp på forumet.

Självklart blir det ibland konstigt och i verkliga livet är det relativt lätt att undvika de man inte gillar. På ett forum är det dock omöjligt och letar man efter en ursäkt till varför man ska lägga timmar på ett forum så har ni en just där; man försöker lära sig hur man hanterar folk man inte gillar :)

Mitt i prick! [emoji106]

Jag dömde ingen, jag skrev om mig själv Jag tycker det är dumt. Gör som du vill, du har kanske behov av att flasha på fritiden, vad vet jag.

Läs om och läs rätt. När du försöker antyda annat blir dina inlägg extremt löjliga!

Jag har en egen åsikt, du har din. Låt det vara så!

Du får gärna tycka det är dumt att spendera 40,000 Baht på en helg. Som jag skrev tycker nog de flesta att det är dumt även att spendera 10,000 och de flesta nog tycker att det är rätt korkat att åka till Thailand överhuvudtaget.

Du får även tycka att jag är extremt löjlig, för mig blir det en bekräftelse på att jag hade rätt.

Glöm nu bara inte bort vad du skrev; jag har också rätt till min egen åsikt.

Du får gärna tycka det är dumt att spendera 40,000 Baht på en helg. Som jag skrev tycker nog de flesta att det är dumt även att spendera 10,000 och de flesta nog tycker att det är rätt korkat att åka till Thailand överhuvudtaget.

Du får även tycka att jag är extremt löjlig, för mig blir det en bekräftelse på att jag hade rätt.

Glöm nu bara inte bort vad du skrev; jag har också rätt till min egen åsikt.

Jag har inte kritiserat dig. Sen förstår jag inte vad du menar med ”Du får även tycka att jag är extremt löjlig, för mig blir det en bekräftelse på att jag hade rätt.”? Men bra om du känner att du gjort ett bra val för jag tyckte det var löjligt att du försökte använda min personliga åsikt till att tycka att säga att andra har fel.

Jag lägger ingen energi på hur folk spenderar sina pengar. Jag bryr mig om min och mina upplevelser. Jag gillar träffa folk som jag inte annars skulle träffa, därför bor jag lite enklare.

Jag söker ingen bekräftelse hos likasinnade, då växer inte jag som människa. Men vi är ju olika.

Själv tycker jag det intressant att se hur folk tänker och agerar som inte har samma bakgrund som mig och även lära mig ett och annat.

Sen tycker jag det är kul att se vilka som har behov av bekräftelse och försöka förstå varför.

Men det är ju olikheten som förgyller forumet.

Tillbaka
Topp