Minisemester till KC

received_412626488909614.webp

Det här är semester för mig:)piren man anländer koh maak;)

Denna resort va välskött och trevlig med en härlig strand. Ligger strax norr om Kai bai Beach
20170123_183013.webp
20170123_182733.webp
20170124_141006.webp

Har också spenderat några nätter på Kai bai Beach resort som va helt ok boende på stranden.
20170118_135037.webp
20170118_104756.webp

20170118_104756.webp

Koh Kood utanför Koh Chang finns respektabla boenden 30000kr/natt;)
Eget hus på 3-400 m2 finns allt man önskar sig i lyx där:)
Något för Jonas då 55555 han gillar ju sånt , jag gillar att lägga mina slantar på bättre saker (från min synpunkt bättre saker )och använda mina pengar på att köpa MC samt bilar i stället

Den här kan jag rekommendera:
https://www.booking.com/hotel/th/chivapuri-beach-resort.sv.html

Villan är riktigt najs.

Dåligt med jetskis dock (vilket är bra i min bok).
Ja just 1300 kr drygt för en natt , löjligt sen att påstå detta inte är en turistfälla 55555555:) Tycker nog Jonas och jag har ungefär samma syn på vad som skall finnas med ,, vill jag bada så drar jag ner en timme till Phala Beach eller Rayong ,, bra vatten samt en timme hem till Pattis

Ja just 1300 kr drygt för en natt , löjligt sen att påstå detta inte är en turistfälla 55555555:) Tycker nog Jonas och jag har ungefär samma syn på vad som skall finnas med ,, vill jag bada så drar jag ner en timme till Phala Beach eller Rayong ,, bra vatten samt en timme hem till Pattis
Hörrö, din tomte. Var har jag skrivit nåt om att nåt är turistfälla eller inte?

Jonas frågade efter ett lyxigt avskilt boende, och jag svarade med ett jag kan rekommendera. Detta stället är både avskilt och lyxigt, även om priset gör att jag nog inte bor där varje gång.

Eller är det ditt forum?

Man kan ju alltid stoppa pengarna i madrassen ;)tänk bara på att en vacker dag gör dom ingen nytta alls:(

För egen del betalar jag gärna lite extra för bra och bekvämt boende när vi har barnen med;)

Du själv håller på med rc flyg som inte är gratis;) för mig helt bortkastade pengar:rolleyes:är inte för att kritisera ditt val att lägga pengar på, mer påskina att vi väljer vad vi lägger stålarna på.

Man kan ju alltid stoppa pengarna i madrassen ;)tänk bara på att en vacker dag gör dom ingen nytta alls:(

För egen del betalar jag gärna lite extra för bra och bekvämt boende när vi har barnen med;)

Du själv håller på med rc flyg som inte är gratis;) för mig helt bortkastade pengar:rolleyes:är inte för att kritisera ditt val att lägga pengar på, mer påskina att vi väljer vad vi lägger stålarna på.
Exactemente:)

Jag själv lägger ogärna pengar på "onödig lyx" för boende etc, om det inte är nåt speciellt. Men jag har en syrra som älskar att bo bra och lyxigt, och Thailand är i det avseendet äckligt prisvärt. Se exemplet jag gav ovan (egen villa direkt på stranden) får du knappt ett Scandicrum för i Sverige. Samma sak i Bangkok, lyxhotellen är otroligt prisvärda (även om jag inte bor där själv).

Så jag håller med dig, ibland ser inte en del skogen för alla träden.....

Hörrö, din tomte. Var har jag skrivit nåt om att nåt är turistfälla eller inte?

Jonas frågade efter ett lyxigt avskilt boende, och jag svarade med ett jag kan rekommendera. Detta stället är både avskilt och lyxigt, även om priset gör att jag nog inte bor där varje gång.

Eller är det ditt forum?
Sååå skrev jag att du hade påstått något om det ?? jag påstod att det var löjligt att påstå att det inte är en turistfälla ,, inte alls att du förnekat detta ,, :)555 Tomte kan du vara själv .jag skrev det tidigare och vidhåller detta .. men upp till envar om man vill lägga stålar på detta . Och nej , det är Kycklingens forum om jag inte missminner mig , dvs varken ditt eller mitt :)

Sååå skrev jag att du hade påstått något om det ?? jag påstod att det var löjligt att påstå att det inte är en turistfälla ,, inte alls att du förnekat detta ,, :)555 Tomte kan du vara själv .jag skrev det tidigare och vidhåller detta .. men upp till envar om man vill lägga stålar på detta . Och nej , det är Kycklingens forum om jag inte missminner mig , dvs varken ditt eller mitt :)
Din kommentar nedan när du citerar mitt tips till Jonas:
"Ja just 1300 kr drygt för en natt , löjligt sen att påstå detta inte är en turistfälla"
Så du citerar mig och påstår att det är löjligt att påstå att det inte är en turistfälla. Men du skriver inte till mig?

Så vem var din kommentar ämnad till om det inte var till mig som du citerade?
Jag vet att du är lite äldre, men jag har inte uppfattat dig som senil.
Eller citerade du helt enkelt fel person?

Och by the way, när en bm ber om tips på lyxigt boende, vad tycker du att man ska tipsa om? Jag tycker att ett lyxigt boende är ett bra tips i det fallet, men jag undrar ärligt vad du tycker? Och var kommer kommentarer om turistfälla in i det hela?

Senast ändrad:
Lugna å fina nu, inte skall vi bli ovänner pga vad vi spenderar våra pengar:D;)
Inte det som är problemet. Mer felriktade citat och påståenden. Enkelt att säga "Jag citerade fel" eller vad som egentligen menas. Men det är tydligen inte så vanligt, för gubbarna här gör ju inte fel........

Ibland känns det helt enkelt som det är en liten klubb här som använder forumet som sitt eget vardagsrum, och kommer det in nån som inte är med i "järngänget" och kommenterar, så är det som om man skitit på klubbordförandens kudde. Känns j*kligt trist ibland.

Gillar dock hur forumet sköts, bra och konsekvent nivå. Fortsätt gärna så:thumbsup:

Inte det som är problemet. Mer felriktade citat och påståenden. Enkelt att säga "Jag citerade fel" eller vad som egentligen menas. Men det är tydligen inte så vanligt, för gubbarna här gör ju inte fel........

Ibland känns det helt enkelt som det är en liten klubb här som använder forumet som sitt eget vardagsrum, och kommer det in nån som inte är med i "järngänget" och kommenterar, så är det som om man skitit på klubbordförandens kudde. Känns j*kligt trist ibland.

Gillar dock hur forumet sköts, bra och konsekvent nivå. Fortsätt gärna så:thumbsup:
Jo jag tycker detsamma ,och du är ju med i den klubben ,om inte just för tillfället ,, jag tror vi är ganska goda kålsupare hela högen ,, Jag åsyftade inte att citera dig ,utan avsåg rent allmänt att jag tycker samtliga dessa så kallade paradisöar är turistfällor , men det anser ju bla inte du , (uppenbarligen ) Så ber om ursäkt om jag kränkte dig Frogfish, , Ni får gärna lägga allt ni har ,inte bryr jag mig eller har med det att göra ,,så kör på bara med 4000 thbt /natten hotell , från mitt synsätt en turistfälla , eller kanske en lyxfälla :):):)

Jag och flickvännen (thai) var på White Sands Beach i Juli förra året. Det var väl inte den bästa tiden att besöka ön. Först blåste det så mycket att färjorna ställdes in. När vi sedan kom ut på en färja var det sådan sidvind att färjan inte klarade att hålla kursen och fick ligga still med nosen mot vinden en timme. Minibusschauffören hade kört i sex år och det var den värsta överfarten han upplevt.

Väl på plats regnade det varje dag och det var badförbud nästan hela tiden. Ska man fortsätta gnälla var det också väldigt mycket skräp som spolades iland på stranden och har man småbarn lär det vara skor på i vattnet som gäller.

Vill ni testa er teelack kan jag rekommendera att gå längst upp på WSB till White Sand Beach resort. Gå sedan vägen upp på berget - en av de brantaste vägar jag någonsin sett. Gör detta på eftermiddagen klockan 15 när det är som varmast. Min flickvän brukar klara det mesta i strapatser, men då blev hon faktiskt lite gnällig. :)

Mätt och belåten:)
Det blev mycket musslor idag:)
Gott tillagade med smör o vitlök.
Det som inte är med på bild var 2 sorters bläckfisk och stekt ris med krabba.

Sedan bara för att, åkte vi upp till WSB.
Parkerade bilen vid Alina och promenerade norrut. Tog inte många minuter tills jag såg denna skylten. Gick förvisso inte in o kollade hur det var på insidan.

Fortsatte upp till där alla street food säljarna hänger. Det fanns mycket med samma priser som uppe i Isaan och det som var dyrare kostade 5-10 baht mer.

Fan så mycket mer folk där nu än när jag var det på samma tid för ett par år sedan.

Pratade med en kvinna/tjej som hade en butik som säljer skit till turister. Hon sa att det var en riktigt bra säsong nu. Här håller jag med om att det var dyrt. Skorna som jag blev sugen på ville hon först ha 350 för.
Men hon var trevlig och som tack för samtalet ville jag handla av henne. Priset hamnade på 250 som inte var det billigaste men inte långt ifrån det jag hade fått ge i Kalasin. Problemet där är att hitta rätt storlek.

IMG_1697.webp

IMG_1699.webp

Jag och flickvännen (thai) var på White Sands Beach i Juli förra året. Det var väl inte den bästa tiden att besöka ön. Först blåste det så mycket att färjorna ställdes in. När vi sedan kom ut på en färja var det sådan sidvind att färjan inte klarade att hålla kursen och fick ligga still med nosen mot vinden en timme. Minibusschauffören hade kört i sex år och det var den värsta överfarten han upplevt.

Väl på plats regnade det varje dag och det var badförbud nästan hela tiden. Ska man fortsätta gnälla var det också väldigt mycket skräp som spolades iland på stranden och har man småbarn lär det vara skor på i vattnet som gäller.

Vill ni testa er teelack kan jag rekommendera att gå längst upp på WSB till White Sand Beach resort. Gå sedan vägen upp på berget - en av de brantaste vägar jag någonsin sett. Gör detta på eftermiddagen klockan 15 när det är som varmast. Min flickvän brukar klara det mesta i strapatser, men då blev hon faktiskt lite gnällig. :)
Har varit på den resorten, inte ens taxi ville köra ner;)
Bättre att gå strandvägen när man ville till restaurangerna:)

Annars tyckte jag det va ett härligt läge på boende.

Heh, den backen är inte att leka med.
Var livrädd att bromsarna skulle gå varma på moppen när jag körde ner dit.
Tjejen jag var ihop med då var inte nöjd över att behöva gå upp. Moppen orkade inte med oss båda 555555

Bestämde precis att nästa resa ner till huset i Phimai, blir det pickupen ner till Koh Chang, skall stanna till ett par dagar i Chantaburi som jag hört massa gott om också;)

Får se om jag kan övertala chefen om kosamet, hon är arg på alla avgifter där:D;)

Jaaa, måste juh berätta om min underbara bil!:)

Ni vet hur kuperat det är på sina ställen, särskilt när man kör från färjan och när man ska ner till Bang Bao.
Gissa om jag blev imponerad att bilen visste att när det gick uppför och jobbade i högre varvtal. Lika så i nerförsbackarna. Då växlade den ner och motorbromsade.
Vet att 4x4 versionen har dessa funktioner men jag valde tvåhjulsdrift och räknade inte med att detta skulle ingå. Inget som beskrevs i broschyrerna iaf.

Det är en dröm att köra bilen på ön:)

Denna resort va välskött och trevlig med en härlig strand. Ligger strax norr om Kai bai Beach
20170123_183013.webp
20170123_182733.webp
20170124_141006.webp

Har också spenderat några nätter på Kai bai Beach resort som va helt ok boende på stranden.
20170118_135037.webp
20170118_104756.webp

20170118_104756.webp

20170123_183013.webp
20170123_182733.webp
20170124_141006.webp

20170118_135037.webp
20170118_104756.webp

20170118_104756.webp

Tanken var först att vi skulle till Koh Kood men fick reda på att man inte kan ta bilen över.
Jag vet, jag är fjantig, men är inte ännu redo att parkera bilen på en plats jag inte känner till ännu.
Nästa steg var att åka till KC och parkera bilen där på en känd resort men vi har för få dagar på oss och allt hade hamnat på transporter istället för att slappa.

Nästa gång. Vill verkligen dit

skall stanna till ett par dagar i Chantaburi som jag hört massa gott om också;)

Bara ett par, 2, då... för visst är det fint i gamla delarna av stan. Men finns inte så mycket mer att göra där.

Däremot så finns det fin natur längs kusten mellan Chantaburi och Leam Mea Phim. Den rekommenderas starkt.

Tillbaka
Topp