Minisemester till KC

Frukosten avklarad. Det var helt ok med tanke på prisklassen på hotellet.

Ca 40 bord och det var fullt, så ni som älskar massa människor hade trivts:). Jag hoppar nog över högsäsongen på ön hädanefter.
Stranden är stor så det känns inte trångt. Vet förvisso inte hur det ser ut på WSB

Jo middagen igår.
Fick känningar att det inte skulle bli lätt att komma senare o få ett bord på stranden, så vi gjorde en resarvering och beställde maten vi skulle ha.

Vi gick dit strax innan bokad tid och beställde dricka. Grymm service, maten var underbart god och det bästa av allt, det var flyt med maten. Den bara levererades i ett naffs.

Riktigt nice med förbeställd mat och att alla får sitt samtidigt.

Hotellet har fått en del dåliga recensioner på dålig engelska och otrevlig personal.
Jag har funderat på det ett tag. Det är många engelsmänn som är svåra att förstå. Typ om jag åker till Stockholm och bräker på min bredaste skånska, kan jag sedan skriva ett negativt omdöme att personalen fattar ingen svenska?

Jag har sett mängder av turister som beter sig minst sagt märkligt.
Två tjejer fick en räkning på typ 100 baht vid utcheckningen. Ngt dom konsumerat på rummet. Dom sa att dom trodde chipsen var gratis och att dom inte hade några pengar. Vilka jäkla pajasar. Skitsura blev dom oxå hahaha

Med det sagt så har jag pratat med 3 personer i receptionen, blivit bemött med ett leende, han jag bokade bordet av kunde klockren engelska och servitriserna var det inga problem med.

Min erfarenhet av människorna på ön är att dom är väldigt skönt avslappnade och trevliga. Men så är jag en mycket avslappnad och trevlig person själv;)

Knökfullt med folk

[EDIT] Gick en promenad på stranden. Inte en plastbit låg o skräpade.

IMG_1673.webp

Detta är svårt att hitta på andra platser.
Längs stranden finns både hotell och som denna delen bara träd. Trots att ingen städar här så är det rent.

Utanför hotellet har dom satt upp ett partytält med 2 bord och 4 bänkar. På bordet finns ett gäng askkoppar.
Ingen skylt om att det är en rökruta eller ngt sådant, ändå så går alla rökare dit och röker.
Inga förbud på stranden eller så. Jag har fått tillbaka hoppet om mänskligheten:). Riktigt skoj att se.

IMG_1681.webp

Jo middagen igår.
Fick känningar att det inte skulle bli lätt att komma senare o få ett bord på stranden, så vi gjorde en resarvering och beställde maten vi skulle ha.

Vi gick dit strax innan bokad tid och beställde dricka. Grymm service, maten var underbart god och det bästa av allt, det var flyt med maten. Den bara levererades i ett naffs.

Riktigt nice med förbeställd mat och att alla får sitt samtidigt.

Hotellet har fått en del dåliga recensioner på dålig engelska och otrevlig personal.
Jag har funderat på det ett tag. Det är många engelsmänn som är svåra att förstå. Typ om jag åker till Stockholm och bräker på min bredaste skånska, kan jag sedan skriva ett negativt omdöme att personalen fattar ingen svenska?

Jag har sett mängder av turister som beter sig minst sagt märkligt.
Två tjejer fick en räkning på typ 100 baht vid utcheckningen. Ngt dom konsumerat på rummet. Dom sa att dom trodde chipsen var gratis och att dom inte hade några pengar. Vilka jäkla pajasar. Skitsura blev dom oxå hahaha

Med det sagt så har jag pratat med 3 personer i receptionen, blivit bemött med ett leende, han jag bokade bordet av kunde klockren engelska och servitriserna var det inga problem med.

Min erfarenhet av människorna på ön är att dom är väldigt skönt avslappnade och trevliga. Men så är jag en mycket avslappnad och trevlig person själv;)
Har ni varit nere vid piren där båtarna tar turisterna ut till öarna?

Där finns restauranger med seafood som helt klart är värt ett besök, inte gratis men för det man får prisvärt;)

Har inte varit i Pattaya så kan inte uttala mig men 250 baht för en timmes massage på stranden är väl inte dyrt.
Gratis solstolar tycker tillochmed jag är billigt:)
Jag anser det djäkligt dyrt,men upp till var och en , betalar 150 thbt för en timme av mycket duktiga massöser, Fot , eller Thai båda 150 thbt .. men mysigt med strand absolut , men en turistfälla är det ;)

Visst turistfälla då de byggt resortet för turister ... men vill man ha sol och bad med service får man ju betala för det. Även vid stränder för enbart thai är ju maten dyrare än vid hål i väggen ... bor man på annan ort och vill ner till havet kanske man ska betala lite extra. Stranden är ju betydligt finare ä i Pattaya.

Har ni varit nere vid piren där båtarna tar turisterna ut till öarna?

Där finns restauranger med seafood som helt klart är värt ett besök, inte gratis men för det man får prisvärt;)

Ja absolut. Åker alltid ner dit vid varje besök på ön. Ostronen har dom nog fiskat utanför Fukoshima, för dom är enorma.
Har aldrig blivit besviken på maten där.
Som du säger, inget för den som förväntar sig grillspett á 5 Baht från lokal marknad men absolut värt pengarna.

Vi har faktist planerat att åka dit ikväll.
Börjar faktiskt bli riktigt hungrig nu när jag skriver 555

Hittade en bild från i höstas på ostronen och skylten på restaurangen vi ska till. Tror jag postat den här tidigare? Älskar texten:)

EDIT jag har inte bäbishänder;)

Nu blev jag ännu mer hungrig...

IMG_0870.webp

IMG_0868.webp

Visst turistfälla då de byggt resortet för turister ... men vill man ha sol och bad med service får man ju betala för det. Även vid stränder för enbart thai är ju maten dyrare än vid hål i väggen ... bor man på annan ort och vill ner till havet kanske man ska betala lite extra. Stranden är ju betydligt finare ä i Pattaya.
Pattaya beach är ett skämt , inget vatten jag doppar tårna i , men det finns andra stränder söder och norr om Pattaya
det jag mest inte gillade var hotellpriserna under lågsäsong ,, lade två timmar för att hitta ett hotell på White Sands under 1000 thbt/natt omöjligt var det i alla fall då, inte var de heller något finare än hotell som normalt kostar 600 thbt , samt att de jag kollade rummen hos luktade mögel som bara fn , och det går fet bort för mig .Men bra att några gillar Kho Chang , kanske ger jag det en chans till , då ihop med nån Bikerpolare som kan och hittar de bra hotellen med normala priser

Senast redigerad av en moderator:

Jag skulle vilja lägga i en växel till;)

Vad kostar en bungalow på stranden i Pattaya. På en strand som dessutom är ren och vacker med ett hav där man inte behöver oroa sig för föroreningar av olika slag;)
Ahh, frisk och ren luft oxå

EDIT: Såg inte ditt inlägg åvan Phonta

Senast redigerad av en moderator:
Pattaya beach är ett skämt , inget vatten jag doppar tårna i , men det finns andra stränder söder och norr om Pattaya
det jag mest inte gillade var hotellpriserna under lågsäsong ,, lade två timmar för att hitta ett hotell på White Sands under 1000 thbt/natt omöjligt var det i alla fall då, inte var de heller något finare än hotell som normalt kostar 600 thbt , samt att de jag kollade rummen hos luktade mögel som bara fn , och det går fet bort för mig .Men bra att några gillar Kho Chang , kanske ger jag det en chans till , då ihop med nån Bikerpolare som kan och hittar de bra hotellen med normala priser

Mitt emot Monkey Burger på WSB finns ett litet ställe med små enkla (men funktionella rum) för 800 Baht. Till nyår höjde dom till 1200. Vad dom tar off season vet jag inte, men när man öppnar ytterdörren och svänger höger så efter ett par steg så ligger stranden. Har du rummet längst bort så kanske man får gå 30 meter;)

Gick precis förbi ett guesthouse som ligger mitt emot Flora iTalay.
Gick in och frågade im pris och fick se ett rum (det enda som var ledigt).
Det var fräscht och rent. Aningen nybyggt eller nyrenoverat. Sängen var förvisso hård men hey 800 Baht idag.
Gå över gatan inte hundra meter bort så ligger stranden.

Tog en bild om ngn vill ringa.
Finns parkeringsplats på innergården.
Kan leta upp det på Google maps om ngn vill ha var det ligger.

Finns massor av boende för 600 baht, men då inte vid stranden, utan andra sidan vägen

IMG_1691.webp

Jag skulle vilja lägga i en växel till;)

Vad kostar en bungalow på stranden i Pattaya. På en strand som dessutom är ren och vacker med ett hav där man inte behöver oroa sig för föroreningar av olika slag;)
Ahh, frisk och ren luft oxå

EDIT: Såg inte ditt inlägg åvan Phonta
Nä sådana fina badvänliga stränder har vi inte i Pattaya.
Det jag tyckte var tråkigt på KC stränder var att det var helt dött dock, intresantare och sitta och glo ut över ett risfält i Isaan än att sitta vid white sand på KC och glo ut över ingenting.
Men går ju inte jämföra lugn fin Ö med en storstad, säger ju sig själv att vattnet och stränderna är renare där nere, konstigt vore annars.
Badar aldrig i Pattaya, fast farsan och dom gör det dagligen när dom är nere och dom lever än ;)
Men Pattayas stränder funkar och sitta och kolla på båttrafiken för mig och allt konstigt folk 55555.
Skall jag bada åker jag ut till Kho Larn eller Kho Samet.
Här är från Pattaya och som sagt inte lika fina stränder men inte lika dött heller ;)
Finns för och nackdelar med allt och tror du passar bättre på Koh Chang och i Isaan medans jag föredrar stadsliv som Pattaya och stränder med båtar och jetski.
20180118_114311.webp
20180109_110051.webp
20180109_110115.webp
20171125_150753.webp
20171125_150848.webp
20171125_150906.webp

Mitt emot Monkey Burger på WSB finns ett litet ställe med små enkla (men funktionella rum) för 800 Baht. Till nyår höjde dom till 1200. Vad dom tar off season vet jag inte, men när man öppnar ytterdörren och svänger höger så efter ett par steg så ligger stranden. Har du rummet längst bort så kanske man får gå 30 meter;)

Gick precis förbi ett guesthouse som ligger mitt emot Flora iTalay.
Gick in och frågade im pris och fick se ett rum (det enda som var ledigt).
Det var fräscht och rent. Aningen nybyggt eller nyrenoverat. Sängen var förvisso hård men hey 800 Baht idag.
Gå över gatan inte hundra meter bort så ligger stranden.

Tog en bild om ngn vill ringa.
Finns parkeringsplats på innergården.
Kan leta upp det på Google maps om ngn vill ha var det ligger.

Finns massor av boende för 600 baht, men då inte vid stranden, utan andra sidan vägen

IMG_1691.webp
Finns det något riktigt lyxigt hotell med egen strand och överflöd av lyx, nytt och fräscht där nere?

Finns det något riktigt lyxigt hotell med egen strand och överflöd av lyx, nytt och fräscht där nere?

Absolut! Många att välja på.
Våren 2016 (tror jag det var) var vi på en riktigt nice resort. Kommer inte ihåg namnet nu men ska ta reda på det.

I "centrum" fanns en jättelik jaccuzy för typ en massa personer. Separat barnpool och vid stranden en 50m lång pool. Modernt gym (som jag inte använde 5555) och förmodligen den vackraste stranden på ön.
Inte det allra lyxigaste men vårt normala val när vi inte har tjocka släkten med oss;)

Risken är att du hade drabbats av lappajukan där;). Resorten ligger på lonely beach;)

Ett annat tillfälle (2 ggr) så var vi på Flora iTalay (som vi är grannar med nu) och hyrde deras hus/bungalow på stranden med privat pool som hade en hörna med bubbel.
Det var riktigt häftigt men ställer mig frågande till om det är värt pengarna det kostar på högsäsong.

Kan tyvär inte ge dig tips på boende vid WSB eftersom vi har lite olika preferenser men borde finnas ngt utöver det vanliga oxå.

Att vi halkade in på billigt boende var juh för att snåle @Phonta började blanda sig 5555

Du förstår hoppas jag Phonta, att jag skojar med dig;)

Vad man väljer för boende har mycket att göra med syftet för resan.
Är boendet bara till för att sova för man resten av den vakna tiden vill köra runt och utforska så finns ingen anledning till att betala 10.000 Baht dygnet och inte njuta av anläggningen.

Däremot som vi ibland gör, bara åker någonstans över en helg och parkerar bilen som inte startas förrän vi ska hem igen, så lägger jag gärna pengar på en resort och blir där utan att flytta på mig. Då bryr jag mig inte om vad det kostar, bara allt som jag vill ha finns.

Tanten har vaknat. Vi hörs...

Koh Kood utanför Koh Chang finns respektabla boenden 30000kr/natt;)
Eget hus på 3-400 m2 finns allt man önskar sig i lyx där:)

Tillbaka
Topp